VIHREÄT VAATII: nyt maksettavia ELÄKKEITÄ pienennettävä!
Kaikki eläkkeensaajat hurraa ja äänestää vihreitä!
Kommentit (28)
Yli kolmen tonnin eläkkeistä on vara leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tästä ei saa puhua kun edellinen , ihan asiallinen ketju poistettiin. Kirjoitin siihen että nämä nyky- vihernuoret kuulunevat siihen porukkaan, joka downshiftaa, tekee osa-aika työtä, viettää välivuosia, fiilistelee ja elää "mun näköistä elämää" ja reissaillee ympäri aasiaa ja Intioita. . On vuosikausia hoitovapailla kun ei jakseta mennä töihin, silti lapset tyrkätään isovanhemmille hoidettavaksi että saadaan parisuhde laatuaikaa. Tuommoisesta menosta ei paljoa eläkkeitä kerry tietenkään.
Vanhempi sukupolvi on useimmat tehnyt töitä kaksitoistavuotiaasta asti, ekat kesälomat saatu ehkä päälle kolmikymppisinä, kun opinnot on pitänyt rahoittaa tekemällä töitä kaikki lomat ja vapaat. Äitiyslomat max 3 kk. Maksettu eläkemaksuja pienistäkin tienesteistä. Omat vanhemmat ovat sodanjälkeistä sukupolvea ja olleet köyhiä kuin kirkonrotat eli mitään perittävääkään ei ole jäänyt.
itselläni eläkeikä häämöttää muutaman vuoden päässä jos on vielä hengissä tämän kaiken raadannan jälkeen. En hyväksy että tämä, kaiken ilman vaivannäköä eteensä saanut pullamössöttäjä sukupolvi käy minun vaivalla ansaitsemieni ropojen kimppuun jos ja kun se aika koittaa että voisi jo päästä vähän helpommalla.
Kiistaton tosiasia on, että vanhemmat sukupolvet saavat eläkemaksujaan vastaan paremman vastikkeen eläkkeenä. Jo nyt meidän nuorempien maksut ovat korkeammat ja tulevaisuuden eläke pienempi ihan samoilla tuloilla. Lisäksi eläkeikää hinataan ylös. Sinä et ole maksanut omasta eläkkeestäsi kuin 1/3. Loput maksaa töissä käyvät nuoret. Sinun eläkemaksuistadi suurin osa on käytetty jo eläkkeellä olevien eläkkeiden maksuun ja sijoituksiin. Eipä ihme, ettei nuoria kiinnosta painaa niska limassa hommia kun ei se kultaruukku odota siellä työuran päässä.
Itse olen 55 v ja maksajan roolissa vielä 17 v. Tuntuupa tosi reilulla kun esim. Äitini pääsi eläkkeelle 55 vuotiaana ja hän saa eläkkeensä kaikenlisäksi täysimääräisenä.
"Itse olen 55 v ja maksajan roolissa vielä 17 v. "
???
Häh, 72-vuotiaana eläkkeelle? Milloin tämä on muuttunut?
Hän viittaa ulosottovelkoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Yli kolmen tonnin eläkkeistä on vara leikata.
Eläkemaksussa pitäisi olla maksimi eli vaikka palkka nousee yli 6000 e/kk, ei eläkemaksuja tarvitse maksaa enempää kuin sen, joka tienaa 5999 e/kk. Tai sitten sovitaan, että eläkevakuutusma jokainen maksaa saman summan, oli tulot mitä tahansa ja oli yrittäjä tai opiskelija. Sopiva summa olisi 200 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Suuria eläkkeitä pitäisi pienentää ja lisäksi ehdoton eläkekatto käyttöön. Pieniin eläkkeisiin ei saa koskea. Jos joku nostaa 30 vuotta jotain 5000e:n bruttoeläkettä ja nykyiset palkansaajat maksaa lystin, nin onhan se aika kohtuuton tilanne. Henkilö itse ei ikinä ole työlämässä ollessaan rahoittanut itselleen tuollaista eläkettä.
Suomessa on niin vähän yli 5000 eur/kk eläkkeen saajia, ettei sillä ole yhtään mitään käytännön merkitystä. Sama kuin takavuosina aina valtiobudjetin alijäämä paikattiin poistamalla puoluetuet. Sitä paitsi näiden isojen eläkkeiden takana on yleensä iso firma, jonka osakkeenomistajat sen eläkkeen maksaa, eivät muut palkolliset.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tulee n atsi. Laittaisin nämä "muu"t leirille. "Arbeit macht frei". Kun ei työnteko maita, ei eläkettä kartu. Se ei oikeuta varastamaan työtä tehneiltä.
Sinä olet varastanut tulevaisuuden lapsiltasi, eikä sinusta voi tulla n atsia, kun olet aina ollut sellainen.
Ällistyttävän monta +10000 €/kk eläkeläistä ketjussa.
Kiinnostaa tietää työalat, kun näköjään kirjoittaakaan ei tarvitse osata ja tienestit ovat kuin ministereillä.
Vierailija kirjoitti:
Suuria eläkkeitä pitäisi pienentää ja lisäksi ehdoton eläkekatto käyttöön. Pieniin eläkkeisiin ei saa koskea. Jos joku nostaa 30 vuotta jotain 5000e:n bruttoeläkettä ja nykyiset palkansaajat maksaa lystin, nin onhan se aika kohtuuton tilanne. Henkilö itse ei ikinä ole työlämässä ollessaan rahoittanut itselleen tuollaista eläkettä.
Ne pienet eläkkeethän on siitå syyst pieniä, ettei ole maksettu eläkemaksuja edes sitä vähää mitä muut samassa ikäluokassa.
"Itse olen 55 v ja maksajan roolissa vielä 17 v. "
???
Häh, 72-vuotiaana eläkkeelle? Milloin tämä on muuttunut?