Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään joka olisi tehnyt tai yrittänyt tehdä itsemurhan?

Vierailija
22.08.2019 |

Millainen hän on/oli persoonaltaan?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä. Persoona...mitähän tuohon nyt sanoisi...itsepäinen ja tietyissä asioissa jäärä mutta muuten ystävällinen, toiset huomioiva ja miellyttävä.

Vierailija
2/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Näkymätön kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin tyttö. Hän oli sellainen ystävällinen ja hillitty. Ja sitten kilahti.

Vierailija
4/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin tunnen/tunsin. Hyvin erilaisia persooniltaan, mutta jonkinlaista impulsiivisuutta jokaisella.

Vierailija
5/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mun aviomies uhkaili itsensä viiltelyllä, haavoittamisella ja myrkyttämisellä noin 20 vuoden ajan. Minä aina kauhistuin ja alistuin häntä auttamaan kaiken kiusaamisen kestäen. Sitten tuli mitta täyteen ja sanoin, että anna mennä, tapa itsesi. Kiusaaminen ja uhkailu  loppui siihen.

Vierailija
6/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sukulaista ja yksi kaveri. Erilaisia olivat.

Vierailija
7/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mun aviomies uhkaili itsensä viiltelyllä, haavoittamisella ja myrkyttämisellä noin 20 vuoden ajan. Minä aina kauhistuin ja alistuin häntä auttamaan kaiken kiusaamisen kestäen. Sitten tuli mitta täyteen ja sanoin, että anna mennä, tapa itsesi. Kiusaaminen ja uhkailu  loppui siihen.

Miksi olit tuollaisen ihmisen kanssa? Jokainen on vastuussa omasta elämästään.

Vierailija
8/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän moniakin tehneitä mutta en henkilökohtaisesti tuntenut yhtäkään. Yhtään yrittänyt en tunne enkä tiedä, ehkä niistä yrityksistä ollaan hiljaa.

Vierailija
9/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni. En oikein tiedä millainen ihminen hän on.. äitinsä oli hankala ja syyllistävä. Isäni isä kai tuli ja meni pojan elämässä.

Isä oli alkoholisti aika nuoresta, on sitä edelleen. Avioliitto äitini kanssa meni jostain syystä puihin, varmaan sen alkoholin takia. Eron jälkeen isä sitten yritti itsemurhaa tietääkseni kaksi kertaa.

En tiedä tarkemmin, ei tällaisista osaa tai halua udella. Tarkasti et muista kun olin itse niin nuori, varmaan just koulun aloittanut noihin aikoihin. En muista missä iässä sain kuulla näistä isän yrityksistä, äiti varmaan kertoi joskus kun olin isompi.

Vierailija
10/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, nimittäin itseni.

Vierailija
11/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli yrittänyt kahdesti.

Huumorintajuinen, suosittu kaveri. Todella hyvä ystävä kavereilleen, ihana veli ja välittävä eno.

Sairastaa kuitenkin kaksisuuntaista mielialahäiriötä, johon ei olla saatu lääkitystä kohdilleen, vaikka diagnoosista viisi vuotta aikaa.

Vierailija
12/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen, nimittäin itseni.

.... ja isäni myös.

Vierailija
13/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut tämän jo yhdessä ketjussa, mutta isäni hukuttautui meidän uima-altaaseen kun olin teini. Hän oli todella ahkera mies, aina puuhailemassa jotakin projektia (remonttia, veneen kunnostusta) ja kova tekemään töitä sekä laittamaan ruokaa. Jossakin vaiheessa kyllä huomattiin siskon kanssa että isä on hiukan allapäin ja kysyimme häneltä asiasta, mutta hän ei vastannut mitään. Sitten hän yhtäkkiä taas piristyi ja puuhaili sekä alkoi siivoilemaan ahkerasti. Eräänä päivänä löysin hänet sitten uima-altaasta elottomana. Jälkeenpäin kun miettii niin varmasti oli tehnyt päätöksensä ja siksi piristyi ja alkoi siivoamaan tavaroitaan.

Toinen tapaus oli nuorena aikuisena, kun samassa porukassa pyöri vähän semmoinen reppana mies, joka aina humalassa avautui siitä kuinka elämä on paskaa ja hän ei jaksa enää. Ystävien tuella hän kuitenkin aina selvisi heikoista hetkistä. Kunnes eräänä iltana hän lähti yksin kävelemään kotiinsa kaverin luota ja hyppäsi sillalta rekan alle. 

Vierailija
14/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelukaveri. Ei kuulunut omaan ryhmääni mutta olimme jonkun verran tekemisissä opiskelujen kautta. Kiva ihminen, ei tuolloin kun olimme tekemisissä ollut merkkejä pahoinvoinnista tai en huomannut niitä. Jälkikäteen on helppoa jossitella oliko sittenkin. Opiskelujen loppuvaiheessa eräs opettaja haukkui tärkeän kurssin lopputyön pystyyn kaikkien edessä. Siinä lytättiin melko brutaalisti käytännössä hänen valmiutensa alalle jota oli opiskellut vähintään sen neljä, viisi vuotta. Olen monasti miettinyt mitä se vaikutti hänen elämäänsä.

Vierailija
15/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita yrittäjiä, kaksi onnistunutta. Jokaisella taustalla masennusta, kaikilla surkea lapsuus joko emotionaalisesti vajaana tai väkivaltaisena. Ehkä 2/3 jotain päihdeongelmaa omassa elämässään.

Vierailija
16/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olit tuollaisen ihmisen kanssa? Jokainen on vastuussa omasta elämästään.

No onpa typerä kommentti. Tuollaisessa suhteessa, varsinkin kun rakastaa toista, ei halua toiselle mitään pahaa ja on aidosti huolissaan, vaikka pohjimmiltaan tietäisi sen olevan vain uhkailua. Kun rakastaa ja haluaa auttaa toista, voi mennä aika pitkälle.

Vierailija
17/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin läheisriippuvainen vaimo - oma äiti!

Vierailija
18/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni mies. Hän yritti monta kertaa ja syyllisti sisartani. Sain puhuttua sisareni jättämään hänet, ja lopulta mies onnistui.

Hän oli hyvin traumatisoitunut, koska vanhemmat olivat hylänneet hänet lastenkotiin.

Ex mieheni, jonka itsemurhaa en ymmärrä ollenkaan. Hän oli hyvin menestyvä juuri saanut ylennyksen, hyvätuloinen, velaton,

avoliitossa. Tiedän, että hän oli masennuksen takia sairaslomalla ja yritti saada lääkäriä kiinni, mutta oli joulun aika ja hoitava lääkäri lomalla, niinpä hän päätyi ajamaan vauhdilla päin puuta. Ei kuollut heti, mutta vammat olivat niin pahat, että kuoli muutama viikko myöhemmin. Häneltä jäi menestyvä poika, jonka äiti minä olen.

Serkkuni hirttäytyi opiskelupaineiden takia,

Vierailija
19/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä itseni aika hyvin tunnen. Harmittaa, ettei onnistunut. Melkoinen luuseri olen: synkeä, kusipäinen, riidanhaluinen, kouluttamaton, loiseläjä. Nyt teitäkin harmittaa, etten onnistunut, hahah.

Vierailija
20/89 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden. Nuori nainen. Päihde- ja väkivaltaongelmainen. Näki päältä että kaiken sen vihaisen ja ylimielisen naamion takana oli jokseenkin yksinäinen ja masentunut ihmisparka. Teki itsemurhan hirttäytymällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi