Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies löi ja väitti sitten, ettei

Vierailija
22.08.2019 |

tehnyt sitä satuttaakseen vaan "saadakseen minut reagoimaan", "heräämään". Piti ensin vuorokausia mykkäkoulua ja tuo oli mykkäkoulun päätös: läimäytys kasvoihin. On tehnyt samaa samasta syystä aiemminkin, kun olen kuulemma "liian passiivinen". Olin päiviä yrittänyt saada häntä puhumaan, mutta kuulemma voi ihan ok, ei mitään hätää, ei ongelmia. Näin kyllä, että joku vaivasi, mutta kyselyn jälkeen annoin olla kun vastaukset olivat yksisanaisia tai pelkkää hiljaisuutta, kuin ei olisi kuullutkaan että sanoin jotain. Nyt alkoi paasaamaan siitä, miten olen liian passiivinen ja hänellä menee päin helvettiä.

Taustaa: mies on tällä hetkellä työtön (hakee töitä vaan ei näytä löytävän, muuten istuu päivät tietokoneella pelaamassa) ja päivät kotona, itse opiskelen ma-pe, päivät pois kotoa, takaisin kotiin iltapäivällä. Syyllistää minua omasta tilanteestaan eikä anna mitään esimerkkiä, kun kysyn miten käytännössä voisin tehdä hänen olonsa helpommaksi. Ilmeisesti pitäisi osata lukea ajatuksia. Suuttuu, kun sanon hänelle tämän, ei halua selittää kun "en kuitenkaan koskaan ymmärrä" ja "emme ymmärrä toisiamme". Sanoo, ettei syytä minua mistään, mutta mitä muutakaan tämä on kuin syyttämistä? Ilmeisesti minun tulisi päivät pitkät viihdyttää häntä kuin pikkulasta, viis siitä että opiskelen täyspäiväisesti vaativaa alaa enkä välttämättä arkena jaksa enää koulupäivän jälkeen paljoakaan ylimääräistä (kotityöt, seksi, ruoanlaitto hoituu, hänkin kyllä tekee kotitöitä ja laittaa ruokaa mielellään niin en ymmärrä mikä ongelma). Viikonloppuna ja lomilla ei sitten halua kuitenkaan minnekään vaan kitisee kun "rahaa palaa" (vaikka jaamme kyllä kulut ihan tasavertaisesti).
En tajua mitä oikein pitäisi tehdä että hän viihtyisi paremmin kanssani??? Yhteisiä harrastuksia ei ole, hän ei harrastuksia halua, tietokonepelit ja penkkiurheilu näyttää riittävän, kun yritän osoittaa kiinnostusta näihin niin hän vain vaivaantuu ja vetäytyy tilanteesta pois omiin oloihinsa tekemään jotain muuta.

Tuosta lyönnistä vielä. Sama syy siis aina, muka "herättely todellisuuteen" tms. Joskus ollut katuva ja käskenyt lyödä häntä takaisin, jolloin "oltaisiin tasoissa". En halua tällaista, mutta kerran läimäytin, kun sitä vaatimalla vaati ja oli humalassa, pelkäsin että suuttuisi vielä pahemmin jos en olisi lyönyt. Onko tämä ihan perusteltua tämä lyöminen, olenko tosiaan tyhmä ja herättelyn tarpeessa vai?

Monesti lyönnin jälkeen minua on alkanut itkettää, siihen mies "sanohan sitten kaikille että lyön sinua ja olen paha ihminen, saat olla uhr.i" vaikken ikinä ole tuollaista tehnyt enkä ole edes kertonut kellekään tästä ennen nyt av:ta. Omasta taustastani voin sanoa että isäni (vainaa) oli väkivaltainen, alkoholismiin taipuvainen, osasyy miksi käyn terapiassa, tämän mies tietää ja pitää isääni tämän kertomani perusteella ku.sipäänä. Miksi sitten välillä käyttäytyy kuin hän? En uskalla kysyä kun raivostuisi ja pitäisi "marttyyrinä" taas.

Sekava teksti, kirjoitan tunteiden vallassa, juuri tapahtui. En ole trolli, olen ahdistunut enkä saa tätä selkeämmässä muodossa ulos kun yritän pidätellä itkua toisessa huoneessa.

Mies meni takaisin tietokoneelle pelin pariin. Ikinä en ole pelaamisestakaan valittanut, ilmeisesti sekin on väärin etten valittanut kun minun olisi häntä pitänyt motivoida "johonkin hyödylliseen" (motivoin kyllä esim. erään kielen opiskeluun ja patistin aikani mutta mies vaan sanoi aina juujuu teen tämän ensin, myöhemmin jne.), aina teen väärin. Anteeksi oli pakko avautua, en tiedä mitä haen tällä. Ei mulla ystäviä ole, av ja äiti ja opiskelutoverit ainoa sosiaalinen kontakti.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat olla ihmisen kanssa, joka pahoinpitelee sinua?

Vierailija
2/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt ole aika muuttaa muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiukka katse peiliin, itseä silmiin, totea että minä ansaitsen parempaa ja lähdet nostelemaan. Sinä et ole vastuussa toisen ihmisen onnellisuudesta, ainoastaan omastasi.

Nyt oma elämä keskiöön ja oikeasti, jätä se sika.

Vierailija
4/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsitkö?

Vierailija
5/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö hyvä, sinua kohdellaan törkeästi. Olet väkivallan uhri. Ei sinun tässä pidä miettiä, mitä voisit tehdä, että miehesi ei käyttäytyisi noin, miehesi on tässä se joka tekee väärin. On aivan äärettömän järkyttävää, että mietit josko jotenkin tarvitset lyömistä. Tuossa tilanteessa ei ole mitään epäselvyyttä, miehesi käytös on yksinkertaisesti VÄÄRIN.

Väkivallan suhteen ei kannata jäädä hetkeksikään katselemaan, josko tilanne muuttuisi. Ei se muutu, se tulee vain pahenemaan. Lähde kun vielä pystyt lähtemään.

Etkö koe ansaitsevasi parempaa?

Vierailija
6/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaa ei pidä sietää yhtään. Oikeasti nyt, AP; JSS!

Vierailija
7/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on väkivaltainen ja manipuloi sinua antamaan tilanteelle siunaksen sillä, että saa sinut huonon omantunnon valtaan fantasialla siitä, että kielit hänestä sekä sillä, että sinäkin olet "lyönyt". Mies tietää tekevänsä väärin, ja varmistelee kaikkensa, ettei joudu siitä vastuuseen.

Kai ymmärrät että mikään kuvailemistasi asioista ei kuulu noin 99% ihmisistä elämään? Se ei ole normaalia. Toisiaan rakastavat ihmiset kohtelee toisiaan kauniisti. Jos menee tunnepuolella yli, niin pyydetään hartaasti, aidosti ja oikeasti, anteeksi. Korjataan tilanne, selitetään mistä johtui, otetaan syy.

Historiasi vuoksi voit ajatella, että tuo normaalia ja ehkä jopa ansaitset tuollaisen elämän. Ei ole etkä ansaitse.

Vierailija
8/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule. Kysymyksessä on häiriintynyt käytös ja sairas suhde. Et voi häntä muuttaa etkä parantaa. Haluatko tuhlata elämäsi tuollaisessa häiriintyneessä suhteessa?? Ei todellakaan kannata. Läimäys kasvoihin ei kuulu minkäänlaiseen suhteeseen. Jos et lähde, alat kuvitella että tuollainen touhu on normaalia, menetät itsetuntosi ja todellisuudentajusi ja pilaat elämäsi

Vierailija
9/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan miestäni. Hänellä on vaikeaa, haluaisin auttaa mutta en näköjään osaa mitään. Onko tuo pahoinpitelyä? Se oli siis ihan vaan läimäytys, aina ollut, sellainen läps kasvoihin. Isäni löi samalla tavalla, silloin se tunrui pahemmalta kun olin vasta lapsi. Nyt olen aikuinen ja koen, että kun tuo lyöminen ei ole mulle mitään uutta elämässä niin mun pitäisi vain sietää. Tiedän että ns. normaalin elämän eläneen korvaan kuulostaa hullulta mutta minä kasvoin juopon sadistin (ihan oikeasti) lapsena niin hankala pitää pahoinpitelynä enää mitään joka ei ole liki 24/7 paskasti kohtelua. Nää meidän "tilanteet" kun kestää yleensä vain päivän pari ja sitten taas ollaan ns. normaali pariskunta. Mies kun muuten on kuin sukulaissielu. Hankala selittää. Tulemme hyvin samanlaisesta taustasta, hänellä vain alkoholismin sijaan narsisti-isä (ihan oikea narsisti) perheessä.

Vierailija
10/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuullosta hyvältä. Luultavasti hän purkaa oman saamattomuutensa aiheuttamaa tuskaa sinuun. Kannattaa yrittää keskustella aiheesta vakavasti, mikäli haluaa suhdetta jatkaa. Kyllä molempia tyydyttävässä suhteessa pitää pystyä puhumaan asioista.

Huolestuttavaa muutenkin fyysinen väkivalta, vaikka vähäinenkin. Ajan kanssa se voi helposti muuttua pahemmaksi, etenkin ellei mies löydä työtä tai muuta mielekästä tekemistä.

Vierailija
11/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, ap:lla on kiinnostusta elämään, aktiivista opiskelua, mahdollisesti kavereita mutta silti on jämähtänyt luuserimieheen. Näen ap:n uimarina, joka ponnistelee kovasti päästäkseen vastarannalle, saadakseen kovaa maata jalkojensa alle mutta on tarttunut vesikasveihin tai marketin muovipussiin, joka pidättelee ap:ta paikoillaan - kunnes voimat loppuvat ja ap hukkuu. Tai riuhtaisee itsensä irti ja vapaaksi, pelastaa itsensä.

Vierailija
12/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ystävällinen ja muuta pois tuon miehen luota. Usko mua, tee se itsesi takia. Tuo tyyppi, joka kohtelee sinua jo nyt kuin roskaa, ei paranna tapojaan tulevaisuudessa. Et ansaitse tulla lyödyksi ja pahoinpitelemäksi kenenkään toimesta, kaikista vähiten sen, jonka pitäisi sinua rakastaa ja suojella.

Muuta elämäsi. Nyt. Pystyt siihen kyllä.

Vierailija
13/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu tästä terapiassa. Et ole vielä täysin toipunut väkivaltaisesta taustastasi, kun jollain tasolla joet ansainneesi lyönnit. Puhu siitä, ja kaikesta muustakin.

Puhu muillekin.

Mies on todennäköisesti masentunut, mutta tuolla asenteella hän ei tule siitä toipumaan, etkä sinä voi häntä auttaa, koska hän ei tunne tarvitsevansa apua. Hienoa että opiskelet ja pyrit eteenpäin. Olet siis pärjännyt hyvin ja tehnyt paljon töitä sen eteen, mm käyt terapiassa. Sinun ei tarvitse antaa mokoman miehen pilata sitä. Yksi jo pilasi, isäsi, mutta toivut siitä kyllä. Tämä suhde sen sijaan ei vie sinua eteenpäin elämässä.

Vierailija
14/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on väkivaltaa. Olet väkivaltaisessa suhteessa. Googleta Naisten linja ja soita sinne, jos et minua usko. 

Vierailija
15/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Kyseessä on väkivalta. Isäskin oli väkivaltainen. Toista ei voi muuttaa. Lähde. Tuo ei ole rakkautta vaan läheisriippuvuutta. Sulla on oma elämä elettävänä. Ei ole tarkoitus että hyysäät jotain vastuutonta, väkivaltaista p****päätä. Voisitko päästä terapiaan? Selkeästi sua on kohdeltu lapsena huonosti ja se asia pilaa nyt sun oman elämäs

Vierailija
16/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan miestäni. Hänellä on vaikeaa, haluaisin auttaa mutta en näköjään osaa mitään. Onko tuo pahoinpitelyä? Se oli siis ihan vaan läimäytys, aina ollut, sellainen läps kasvoihin. Isäni löi samalla tavalla, silloin se tunrui pahemmalta kun olin vasta lapsi. Nyt olen aikuinen ja koen, että kun tuo lyöminen ei ole mulle mitään uutta elämässä niin mun pitäisi vain sietää. Tiedän että ns. normaalin elämän eläneen korvaan kuulostaa hullulta mutta minä kasvoin juopon sadistin (ihan oikeasti) lapsena niin hankala pitää pahoinpitelynä enää mitään joka ei ole liki 24/7 paskasti kohtelua. Nää meidän "tilanteet" kun kestää yleensä vain päivän pari ja sitten taas ollaan ns. normaali pariskunta. Mies kun muuten on kuin sukulaissielu. Hankala selittää. Tulemme hyvin samanlaisesta taustasta, hänellä vain alkoholismin sijaan narsisti-isä (ihan oikea narsisti) perheessä.

Hyvänen aika, tietenkin tuo on pahoinpitelyä. Ja fyysisen väkivallan lisäksi mies kohdistaa sinuun henkistä väkivaltaa.

Pahoinpitelijä on aina itse vastuussa teoistaan. Ei uhri. Vaikka jollakin olisi ollut kuinka vaikeaa, ei se anna oikeutta käyttäytyä väkivaltaisesti. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta "pelastaa" miestäsi olemalla tämän nyrkkeilysäkkinä ja sylkykuppina. Sinä olet ihminen. Eikö omalla hyvinvoinnillasi ole mitään väliä?

Taustastasi johtuen olet selvästi oppinut pitämään tuollaista suhdetta normaalina. Ei se ole.

Vierailija
17/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka läimäset itse siinä kohtaa, kun pitää mykkäkoulua. Ja sanot, että halusit herättää, kun hän on liian passiivinen.

Vaikka ei se siitä mitään opi, joten tiedät kyllä itsekin mitä tehdä. Astalolla kallo halki. Eiku siis... jätät äijän mököttämään yksinään, kunnes homehtuu.

Vierailija
18/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten menee hyvin, niin voin jotenkin ymmärtää, että haluaisit jatkaa, mutta minusta on huolestuttavaa, että et pysty keskustelemaan asiasta miehesi kanssa. Tuollaisesta voisi mahdollisesti päästä yli, jos kummatkin sitä haluavat. Miten voitte selvittää mitään vaikeuksia, jos kommunikointiyhteys ei pelaa? Jos käyt terapiassa, puhuisin asiasta siellä. Pariterapia voisi olla hyvä ajatus tuon kommunikoinnin parantamiseksi. Rakkaus ei aina kyllä riitä siihen, että kannattaa pysyä yhdessä. Pitää miettiä omaa hyvinvointia.

Vierailija
19/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, olet arvokas ja tärkeä. Sinua ei saa lyödä, ei kasvoihin eikä minnekään, ei hiljaa eikä kovaa, ei jatkuvasti eikä silloin tällöin. Ei ollenkaan, ei koskaan. Ei olisi saanut sitä pientä tyttöä, eikä nyt tätä aikuista naista. Suhtaudu itseesi kuin rakkaaseen ystävään, hellästi huolehtien. Oikeasti ja todella, ansaitset niin paljon parempaa, et tarvitse tällaista suhdetta mihinkään. Olet vahva, päästä irti.

Itselläni on (lievempi) traumatausta, jostain syystä tämä viestisi herättää minussa voimakkaan tarpeen puolustaa sinua.

Vierailija
20/47 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan nyt! Läpsäisy kasvoille ON LIEVÄ PAHOINPITELY! Ajattele tilanteesi ulkopuolisena, onko sinusta normaalia että joku läpsii puolisoaan kasvoihin? Ikävä sanoa, mutta nuo käsiksikäymiset yleensä vaan pahenevat vuosien kuluessa.

Mies ei selkeästi ole kosketuksissa omiin tunteisiinsa, eikä siksi osaa ilmaista pahaa oloaan kuin lyömällä.Miksi tilanne tuosta paranisi? Nämä ovat ainoita tilanteita kun sanon, että lahde kun vielä ehdit.