Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies löi ja väitti sitten, ettei

Vierailija
22.08.2019 |

tehnyt sitä satuttaakseen vaan "saadakseen minut reagoimaan", "heräämään". Piti ensin vuorokausia mykkäkoulua ja tuo oli mykkäkoulun päätös: läimäytys kasvoihin. On tehnyt samaa samasta syystä aiemminkin, kun olen kuulemma "liian passiivinen". Olin päiviä yrittänyt saada häntä puhumaan, mutta kuulemma voi ihan ok, ei mitään hätää, ei ongelmia. Näin kyllä, että joku vaivasi, mutta kyselyn jälkeen annoin olla kun vastaukset olivat yksisanaisia tai pelkkää hiljaisuutta, kuin ei olisi kuullutkaan että sanoin jotain. Nyt alkoi paasaamaan siitä, miten olen liian passiivinen ja hänellä menee päin helvettiä.

Taustaa: mies on tällä hetkellä työtön (hakee töitä vaan ei näytä löytävän, muuten istuu päivät tietokoneella pelaamassa) ja päivät kotona, itse opiskelen ma-pe, päivät pois kotoa, takaisin kotiin iltapäivällä. Syyllistää minua omasta tilanteestaan eikä anna mitään esimerkkiä, kun kysyn miten käytännössä voisin tehdä hänen olonsa helpommaksi. Ilmeisesti pitäisi osata lukea ajatuksia. Suuttuu, kun sanon hänelle tämän, ei halua selittää kun "en kuitenkaan koskaan ymmärrä" ja "emme ymmärrä toisiamme". Sanoo, ettei syytä minua mistään, mutta mitä muutakaan tämä on kuin syyttämistä? Ilmeisesti minun tulisi päivät pitkät viihdyttää häntä kuin pikkulasta, viis siitä että opiskelen täyspäiväisesti vaativaa alaa enkä välttämättä arkena jaksa enää koulupäivän jälkeen paljoakaan ylimääräistä (kotityöt, seksi, ruoanlaitto hoituu, hänkin kyllä tekee kotitöitä ja laittaa ruokaa mielellään niin en ymmärrä mikä ongelma). Viikonloppuna ja lomilla ei sitten halua kuitenkaan minnekään vaan kitisee kun "rahaa palaa" (vaikka jaamme kyllä kulut ihan tasavertaisesti).
En tajua mitä oikein pitäisi tehdä että hän viihtyisi paremmin kanssani??? Yhteisiä harrastuksia ei ole, hän ei harrastuksia halua, tietokonepelit ja penkkiurheilu näyttää riittävän, kun yritän osoittaa kiinnostusta näihin niin hän vain vaivaantuu ja vetäytyy tilanteesta pois omiin oloihinsa tekemään jotain muuta.

Tuosta lyönnistä vielä. Sama syy siis aina, muka "herättely todellisuuteen" tms. Joskus ollut katuva ja käskenyt lyödä häntä takaisin, jolloin "oltaisiin tasoissa". En halua tällaista, mutta kerran läimäytin, kun sitä vaatimalla vaati ja oli humalassa, pelkäsin että suuttuisi vielä pahemmin jos en olisi lyönyt. Onko tämä ihan perusteltua tämä lyöminen, olenko tosiaan tyhmä ja herättelyn tarpeessa vai?

Monesti lyönnin jälkeen minua on alkanut itkettää, siihen mies "sanohan sitten kaikille että lyön sinua ja olen paha ihminen, saat olla uhr.i" vaikken ikinä ole tuollaista tehnyt enkä ole edes kertonut kellekään tästä ennen nyt av:ta. Omasta taustastani voin sanoa että isäni (vainaa) oli väkivaltainen, alkoholismiin taipuvainen, osasyy miksi käyn terapiassa, tämän mies tietää ja pitää isääni tämän kertomani perusteella ku.sipäänä. Miksi sitten välillä käyttäytyy kuin hän? En uskalla kysyä kun raivostuisi ja pitäisi "marttyyrinä" taas.

Sekava teksti, kirjoitan tunteiden vallassa, juuri tapahtui. En ole trolli, olen ahdistunut enkä saa tätä selkeämmässä muodossa ulos kun yritän pidätellä itkua toisessa huoneessa.

Mies meni takaisin tietokoneelle pelin pariin. Ikinä en ole pelaamisestakaan valittanut, ilmeisesti sekin on väärin etten valittanut kun minun olisi häntä pitänyt motivoida "johonkin hyödylliseen" (motivoin kyllä esim. erään kielen opiskeluun ja patistin aikani mutta mies vaan sanoi aina juujuu teen tämän ensin, myöhemmin jne.), aina teen väärin. Anteeksi oli pakko avautua, en tiedä mitä haen tällä. Ei mulla ystäviä ole, av ja äiti ja opiskelutoverit ainoa sosiaalinen kontakti.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma isäsuhde on ollut huono niin väkisin tytöt päätyy yhteen samankaltaisen ihmisen kanssa. Herää oikeasti, tilanne ei muutu, en usko että parisuhde terapiakaan toimii, miehesi tahtoo että olet kotiorja ja viihdytät häntä, siksi heittäytyy marttyyriksi. Mikään ei ole koskaan hyvin, miehesi ei muutu tuosta jos ei hän itse herää todellisuuteen. Miehesi vaikuttaa myös masentuneelta ja apaattiselta

Vierailija
42/47 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nyt heräsit pakkaamaan tavaroitasi. Sekä mykkäkoulu että lyöminen on väärin. Mies kuulostaa laiskalta narsistilta.

Haluatko elää tuollaisen ihmisen kanssa? Hän varmaan löisi lapsiannekin...

Sulka, kuten muillakin, on vain yksi elämä. Arvosta aikaasi ja itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sinulla on varsinainen helmi siellä. Ajattelitko "herätä todellisuuteen" siinä vaiheessa kun läimäisyn sijaan eteen tulee puukko tai kirves? Ja mitä se herääminen edes tarkoittaa? Täyttä palvelua hiljaisuuden vallitessa. Tuo mies on despootti ja sika.

Nyt ÄKKIÄ kamat kasaan ja ovesta ulos. 

Vierailija
44/47 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että " heräämisesi" on vain ajan kysymys. Tulee se päivä jolloin ajattelet ettet kestä enää yhtään tätä paskaa.

Voi olla että se tulee sitten kun olet ammatissa, huomaat että sinua arvostetaan, näet terveitä, huolehtivia parisuhteita. Ja kotona sinua odottaa syyllistävä ja masentava mölli joka läpsii tai kenties lyö jo kunnolla. Luulenpa että tämä mies ei iloitse onnestasi ja menestyksestäsi eikä siedä parempaa itsetuntoasi vaan yrittää vetää sinut mukanaan pimeyden syövereihin.

Siinä vaiheessa kun tajuat lähteä kadut vain ettet lähtenyt jo aiemmin. Mutta parempi myöhään kuin ei koskaan.

Vierailija
45/47 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta. Harvoin neuvon ketään eroamaan, mutta nyt en kyllä keksi muutakaan.

Läpsiminen on yksi juttu, mutta tuo arvostuksen puute on jotain vielä pahempaa.

Vierailija
46/47 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kuulostaa, että mies ei arvosta sinua omana itsenäisenä ihmisenä vaan jonkinlaisena itselleen kuuluvana etuna tai hyödykkeenä. Tuo hänen käytöksensä eli huomion kerjääminen mykkäkoululla ja sinun läpsimisesi, kun et anna hänen mielestään tarpeeksi huomiota hänen pahalle ololleen, viittaa siihen, että hänestä sinun tulisi elää häntä varten, koko ajan häntä viihdyttäen. Tuolla asetelmalla ei saavuteta tervettä ja onnellista parisuhdetta. Miehelläsi on ongelma, etkä sinä pysty sitä korjaamaan. Siihen tarvitaan miehen herääminen ja todennäköisesti myös amnattiapua. Mikään määrä huomiotasi ei saa häntä tyytyväiseksi vaan pelkästään vahvistaa tuota hänen käytösnalliaan.

Vierailija
47/47 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten erilaisia lähtökohtia meillä onkaan. Useille meistä kommentoijista tämä on kurja tilanne ja epänormaalia, jotain josta pitää ehdottomasti pyrkiä pois. AP:lle sen sijaan tämä on parempaa kuin mihin hän on tottunut. Miten surullista! AP, se että tunnet itsesi erilaiseksi, on ymmärrettävää taustasi huomioiden. Sinussa ei kuitenkaan ole mitään sellaista vikaa, vauriota tai huonoutta, jonka takia sinulle kuuluisi yhtään vähemmän kuin meille muille. Sinä olet osasi huonosta jo saanut! Uskon että pikkuhiljaa olet valmis suomaan itsellesi parempaa. Olet jo aloittanut. Se parempi voi aluksi olla sitä, että olet ilman parisuhdetta, ja keskityt vain ja ainoastaan oman hyvinvointisi parantamiseen ja lapsuudesta toipumiseen. Muu hyvä tulee sitten sen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän