Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shokki kesän jälkeen - etätyöskentelykielto

Vierailija
22.08.2019 |

Miten reagoisitte jos pitkäaikainen työpaikka yhtäkkiä kieltäisi etätyöt? Meillä on aikaisemmin ollut tosi joustavaa etätöiden kanssa mutta nyt ne on kokonaan kielletty! Tekee mieli alkaa etsiä uutta työtä. Olen tottunut että useamman päivän viikosta teen etätöitä ja toimistolle menen jos on kokouksia tai vastaavaa.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täälläkin monesti ollut, että ei haittaa päiväkodin suunnittelupäivät, pidän etäpäivän ja olen lapsen kanssa kotona. Kummasti sitä pystyy handlaamaan 3v:n hoitamisen ja taloushallinnon kokoukset samaan aikaan.

Vierailija
22/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihtaisin työpaikkaa. Firman muuttaminen paikattomaan avokonttoriin oli suora kehoitus etätöihin. Ei mielenterveys kestä olla siellä. Lisäksi säästän työmatka-ajassa 10 tuntia viikossa.

Työpäivä kotikonttorissa on muutenkin tuottavampi kuin toimistolla.

Vierailija
24/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttorissa pitäisi olla erilliset hiljaiset tilat niille ketkä haluavat työskennellä ja joku oma karsinansa heille ketkä haluavat jutella.

Vierailija
25/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin kyllä hommia. Työmatkaan kuluvan ajan säästö on ainakin minulla useita tunteja viikossa. Onko siellä joku /jotkut lusmuilleet ja siitä nyt kärsii muut. Aika vanhanaikainen asenne työnantajalla.

Tämä varmaan. Harmi vaan ettei työnantaja tajua, että suurin osa toiminee päinvastoin. Itsekin (ja lienee suurin osa ihmisistä) olen sen verran fiksu, tunnollinen ja omanarvontuntoinen, että haluan tehdä työni hyvin sekä ymmärrän riskin jäädä moisesta kiinni. Tuossa etätyössähän voittaa usein oikeasti kaikki ja hullu on se, joka yrittää huijata.

Vierailija
26/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: kommentista 24 tuli mieleen, että meillä tehdään avokonttorissa töitä, ihan sula mahdottomuus keskittyä siinä hälinässä. Usein on helpompaa jäädä kotiin jos pitää kunnolla saada aikaiseksi asioita. Onneksi huomenna on jo perjantai. Ahdistaa ajatella mitä tästä nyt tulee. Kaikki ovat pahalla päällä töissä, mikä ei nyt ainakaan auta sinne menemistä.

Vierailija
27/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suuren kansaonvälisen firman suomen yksikkö. Ei oleetäpäiviä kuin isoilla pomoilla.

Vierailija
28/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain väärinkäyttöähän tuossa täytyy olla, ei kai tuollaista sääntöä muuten yhtäkkiä tule.

Itsellä tulee mieleen joko tietoturva-asiat tai sitten joku ei ole ihan ymmärtänyt sitä "työ"-osiota tässä etätyön konseptissa.

Vierailija
29/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös vakipaikaton avokonttori ja etätyöt on ihan must, koska kaikille ei edes riitä työpöytää jos kaikki olisivat toimistolla. Tai sit pitäisi mennä kokoushuoneeseen mutta nekin on aina varattuja. Johto jos ilmoittaisi että etätyöt on kielletty, pitäisi kaikille antaa taas omat työpisteet, eikä ne kyllä mahtuisi edes kunnolla meidän toimistoon nykyisellään, vaan sitä pitäisi laajentaa.

Vierailija
30/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä suuren kansaonvälisen firman suomen yksikkö. Ei oleetäpäiviä kuin isoilla pomoilla.

Miten isot pomot voi pitää etäpäiviä?

Vierailija
31/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain väärinkäyttöähän tuossa täytyy olla, ei kai tuollaista sääntöä muuten yhtäkkiä tule.

Itsellä tulee mieleen joko tietoturva-asiat tai sitten joku ei ole ihan ymmärtänyt sitä "työ"-osiota tässä etätyön konseptissa.

Sitten tulisi ohjata yksilöä.

Vierailija
32/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan täälläkin monesti ollut, että ei haittaa päiväkodin suunnittelupäivät, pidän etäpäivän ja olen lapsen kanssa kotona. Kummasti sitä pystyy handlaamaan 3v:n hoitamisen ja taloushallinnon kokoukset samaan aikaan.

No onhan aikuisella valveillaoloaikaa noin 16 h/vrk eli kai siinä nyt ehtii? Ja kolmevuotias nukkuu vielä useimmiten päiväunia eikä lastenohjelma _yhtenä_osana_päivää_ ole haitallista joten hyvin voi täyttyä aidosti _tuottava_osa päivää.

Vierailija
33/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa on yksi tyyppi joka tekee lähinnä etätöitä ja on bongattu keskellä päivää Alkossa ja baarissa. Aloittaa humalassa iltaisin vastailemaan sähköposteihin.

Vierailija
34/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sopimukseen kirjattu etätyö. Suosittelen muillekin, tällöin tuommoiset päätökset eivät koske minua.

Tosin vastauksena kysymykseen, minä alkaisin katsella parempaa paikkaa. Mulla Erityisasiantuntijan työ, joka 99%:sti tietokonetyöskentelyä yksin.

Vierailija
35/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun meidän alalla ei voi tehdä etätöitä. Tykkäisin ja uskoisin olevani tehokas. Työpaikalla menee ihan liikaa aikaa siihen Liisan juoruiluun työkavereista ja Minnan kertomukseen viikonlopusta ja kohta pöydän viereen ujuttautuu Saara juttelemaan ja työnteko koko ajan keskeytyy.

Olen aina tykännyt tehdä yksin töitä, kun voin rauhassa uppoutua työhön ja ei tarvitse kuunnella työkavereiden lätinöitä.

Vierailija
36/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen etätyöpäivät ovat yleensä tuottosampia kuin toimistolla olo. Tekee sen 8h oikeasti töitä ilman taukoja. Juo kahvin samal, ei juttele kenellekään. Plus usein päivä venyy ku viel yks juttu.

Jos ne sun välipalasuikkarit antaa vireyttä..?

Vierailija
37/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset linjanvedot on se paras tapa saada ne parhaat tekijät, joille työpaikan vaihtaminen ei tuota mitään ongelmia, etsiytymään parempiin hommiin. Jäljelle jää sitten ne, joilla ei ole vaihtoehtoja. Aika lyhytnäköistä hommaa.

Vierailija
38/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen etätyöpäivät ovat yleensä tuottosampia kuin toimistolla olo. Tekee sen 8h oikeasti töitä ilman taukoja. Juo kahvin samal, ei juttele kenellekään. Plus usein päivä venyy ku viel yks juttu.

Näin munkin lähipiirillä ja samoin tekisin itsekin! Joillakin on nimittäin vielä ennenkaikkea itsekunnioitusta, mutta myös moraalia. Moraalittomat (ja tyhmät) eivät ymmärrä jäävänsä kiinni. Surullista mutta totta ja ensisijaisesti soisi nämä voivan potkaista pihalle eikä kaikkien kärsivän.

Vierailija
39/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liene miehen työnantajasta kivaa, että mies käyttää työaikaansa antaakseen vaimolleen suuseksiä.

Vierailija
40/70 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmä porvari voikaan olla 😞 Te urpot upotatte koko Suomen!!!