jos vauva jää synnytyksessä jumiin...
siis esim. pää on jo syntynyt mutta loput ei mahdukaan tulemaan, niin mitä sitten tehdään?
synnytys alkaa lähestyä ja mieleen tulee kaikenlaisia asioita!
Kommentit (32)
Ja sielä tarkennus, että hermovauriot syntyvät siis silloin, jos vauva jää syntyessään hartioista kiinni. Imukuppisynnytyksissä hartiat syntyvät yleensä suht. ok.
Tee valitus potilasasiamiehelle! Siellä se menee oikeaan formaattiin ja siitä on sinulle enemmän hyötyä.
virhearvion. vauvan tilaa ja askeutumista synnytyskanavassa tarkkaillaan tekemällä se sisätutkimus. vauvan painoa on jo heti alussa arvioitu ja arviotu sitten mahtuuko tuon arvion kokoinen vauva tulemaan ulos äidistä. eli kyllä tarkkaan tilannetta arvioidaan mutta silti tapahtuu niitä virhearvioita, ikävä kyllä. usein on kiire tai kätilö ei vaan kuuntele äidin tuntemuksia tai ei osaa tulkita niitä omiin arvioihinsa nähden. näin kävi minullekin, ja vieläkin kärsin synnytyskauhusta, itketää vieläkin kun edes ajattelen synnytystä. ponnistelin 2 tuntia, epäilin ettei vauva mahdu ulos, minua ei kuunneltu, anelin sektiota, minua ei kuunneltu, lopulta lääkäri suvaitsi tulla paikalle, ei huomioinnut hänkään minua, vaan yritti tehdä imukupin, ei onnistunut mentiin hätäsektioon, vauvaa jouduttiin työntämään minun alapään kautta takas ylöspäin leikkaushaavaa isonnettiin lopulta vauva saatiin ulos. oli otsatarjonnassa eli ei olisi alateitse syntynyt mitenkään, oli myös kookas vauva. eli kätilön ja lääkärin olisi pitänyt tuntea tuo tarjontavirhe.....
ei kannata pelätä synnytystä etukäteen, opeta miehesi tai tukihenkilö pitämään puoliasi,
minun mies ei sanonut sanaakaan...
pelkäsin etukäteen että vauva jää kiinni, että vedetään imukupilla, että mennään hätäsektioon, että vuodan runsaasti..... niin tuo kaikki tapahtui minulle kaikki mitä pelkäsin...
koita ajatella positiivisesti niin kaikki menee hyvin
potilasasiamies autta tarvittaessa.
niin tein minäkin valituksen synnytykseni hoidosta
Vierailija:
virhearvion. vauvan tilaa ja askeutumista synnytyskanavassa tarkkaillaan tekemällä se sisätutkimus. vauvan painoa on jo heti alussa arvioitu ja arviotu sitten mahtuuko tuon arvion kokoinen vauva tulemaan ulos äidistä. eli kyllä tarkkaan tilannetta arvioidaan mutta silti tapahtuu niitä virhearvioita, ikävä kyllä. usein on kiire tai kätilö ei vaan kuuntele äidin tuntemuksia tai ei osaa tulkita niitä omiin arvioihinsa nähden. näin kävi minullekin, ja vieläkin kärsin synnytyskauhusta, itketää vieläkin kun edes ajattelen synnytystä. ponnistelin 2 tuntia, epäilin ettei vauva mahdu ulos, minua ei kuunneltu, anelin sektiota, minua ei kuunneltu, lopulta lääkäri suvaitsi tulla paikalle, ei huomioinnut hänkään minua, vaan yritti tehdä imukupin, ei onnistunut mentiin hätäsektioon, vauvaa jouduttiin työntämään minun alapään kautta takas ylöspäin leikkaushaavaa isonnettiin lopulta vauva saatiin ulos. oli otsatarjonnassa eli ei olisi alateitse syntynyt mitenkään, oli myös kookas vauva. eli kätilön ja lääkärin olisi pitänyt tuntea tuo tarjontavirhe.....
ei kannata pelätä synnytystä etukäteen, opeta miehesi tai tukihenkilö pitämään puoliasi,
minun mies ei sanonut sanaakaan...
pelkäsin etukäteen että vauva jää kiinni, että vedetään imukupilla, että mennään hätäsektioon, että vuodan runsaasti..... niin tuo kaikki tapahtui minulle kaikki mitä pelkäsin...
koita ajatella positiivisesti niin kaikki menee hyvin
T. Pahat kokemukset. Olisin ottanut paljon mieluummin sektiohaavan kuin nämä repeämisen aiheuttamat ongelmat. Mutta eihän mua kuunneltu, ei.
Mitä hyödyttää valitus enää siinä vaiheessa, kun lapsi on vammainen.
Vierailija:
Tee valitus potilasasiamiehelle! Siellä se menee oikeaan formaattiin ja siitä on sinulle enemmän hyötyä.
Asiat ei ole ihan noin yksinkertaisia, että valittakaa vaan hoitovirheestä, kyllä se potilasasiamies auttaa.
että vauva revittiin väkisin ulos alakautta ja kaularanka jotenkin viottui. Kuoli sitten parin tunnin kuluttua synnytyksestä. Äiti olisi halunnut sektion, koska aiemmat vauvat olivat myös isoja ja edellinen synnytys oli hyvin hankala lapsen koon takia, mutta ei siihen suostuttu. Lääkäri sai huomautuksen vain, äiti elinikäisen trauman.
vietiin kyllä sekitioon, mutta liian myöhään.
yritän kasata itseni.
Napanuora kaulanympäri useita kertoja.
ei antanut periksi tarpeeksi.
yritettiin imukupeilla jne.
miten voikin maailma romahtaa viidessä minuutissa.
jos jotain positiivista hakemalla hakee, niin seuraavissa lapsissa
kävi lääkäri puolentunnin välein tarkistamassa tilanteen.
se kuollut lämminkäärö sylissä ei unohdu koskaan.
Itselle tuli " kivat" repeämät epparin lisäksi.