Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos vauva jää synnytyksessä jumiin...

Vierailija
29.05.2006 |

siis esim. pää on jo syntynyt mutta loput ei mahdukaan tulemaan, niin mitä sitten tehdään?

synnytys alkaa lähestyä ja mieleen tulee kaikenlaisia asioita!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on voi voi

Vierailija
2/32 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonse on voi voi sit se roikkuu sun pillust koko loppuelämän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sitten voi voi se lapsi roikkuu ditten koko elämänsä su pillussa

Vierailija
4/32 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imukuppi ja sakset...

Vierailija
5/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erilaisia tekniikoita, joilla voi " kikkailla" ulosautossa. Hätätilanteessa vauvan solisluu saatetaan katkaista.

Vierailija
6/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kätilöt hommansa osaa. Mun ekassa synnytyksessä vauvan olkapää jäi jumiin, sydänäänet oli loppuun asti hyvät ja kätilö vaan jotenkin sai sen sieltä pyöritettyä irti. Hyvin meni.

Vierailija
7/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On erilaisia tekniikoita, joilla voi " kikkailla" ulosautossa. Hätätilanteessa vauvan solisluu saatetaan katkaista.

Vierailija
8/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

revitään sieltä väkisin niin, että hermot vaurioituvat peruuttamattomasti kädestä.

Vierailija
9/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapää ei mennyt sentään sijoiltaan. Oma alapää kärsi mittavat vahingot.

Vierailija
10/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin takana imukuppisynnytys, mutta hyvä sellainen. Vauvan sydänäänet laski, autettiin imukupilla. Pieni " nykäisy" ja vauva tuli helposti maailmaan täysin terveenä. Repeämiä ei tullut.

Vierailija
11/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ponnisteltu oltiin jo toista tuntia, vauva vaan tosi ylhäällä eikä tullut yhtään alaspäin. Mä halusin sektiota, ekakin oli (tosin eri syistä), mutta kätilö puhui lääkärin ympäri imukuppiin. Lääkäri oli vähä epävarma, ettei ole ikinä tehnyt imukuppia näin ylhäältä... No yksi kätilö seisoi tuolilla ja painoi kohdusta lasta alaspäin, lääkäri veti imukupilla ja mä yritin ponnistaa. Loppujen lopuksi vauva syntyi, syntyi käsi poskella. Vauvalla solisluunmurtuma ja haavat päähän, mä repesin persiiseen saakka ja mooooonta tikkiä... Nyt mietityttää tän kolmannen synnytys.

Vierailija
12/32 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erbi helvetillisen kidutuskokemuksen jälkeen. Tämän jälkeen olen saanut taistella, itkeä, vaatia, että seuraavat saisin sektiolla.

Tämä luomuvillitys on mennyt liian pitkälle.

Vierailija
13/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vauva ei jäänyt kiinni, mutta vauvan ollessa jo synnytyskanavassa, poltot loppuivat ja samaan aikaan vauvan sydänäänet heikkenivät. Vauva revittiin ulos imukupilla muutamalla rajulla nykäisyllä ja muutamassa sekunnissa - leikkaus ei olisi ollut enää mahdollinen kahdestakaan syystä: vauvan sydänäänet ja sijainti (vauvan pää olisi ollut tiellä leikkausviiltoa tehtäessä). Repesin todella pahasti kolmeen suuntaan, tikkejä tuli useita kymmeniä ja söin pitkään voimakkaita särkylääkkeitä. Itse ponnistusvaihe kesti yli 2 tuntia, joten heräsi kyllä myöhemmin kysymys, josko olisi ollut aiheellista JO AIEMMIN siirtyä leikkaussaliin....

Vierailija
14/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva pitää loppuvaiheessa saada pian ulos, käytetään kuppia.

Mutta kuten jo tässä useammat ovatkin sanoneet, näitä ei kannata etukäteen miettiä, koska ne ovat poikkeustapauksia.

Vierailija
15/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulos.

Erään tuttavan vauva oli juuttunut päästään kiinni synnytyskanavaan, eikä mahtunut ulos. Sektioitiin ja vedettiin sektiossa imukupilla pois synnytyskanavasta (tavallaan takaisinpäin)

Vierailija
16/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyi siis perätilassa. Tuon pelon vuoksi anelin sektiota mutten sitä saanut. Vaikeuksia kyllä oli ja pelko oli suunnaton. Luojan kiitos lapsi syntyi ehjänä eikä päätä tarvinnut repiä (?) ulos!

Vierailija
17/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva korkealla, ei voida vetää imukupilla ( eikorkeita vetoja). Mulla koitettiin korkeaa vetoa, ei onnistunut ja tätä korkeaa vetoa ovat muut lääkärit jälkeenpäin kritisoineet.

Vierailija
18/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solisluu myös murtui, ei tullut hermovaurioita.

Vierailija
19/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on niitä " kikkailuja" tms, joista jo aiemmin mainitsin. Pään synnyttyä Ei siis voi käyttää kuppia, eikä kupilla yleensä tehdä myöskään korkeita vetoja.

Vierailija
20/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sella, kun on tiedetty isosta vauvasta tai perätilasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi