Olen HR-rekrytoija: jos näen jossain saksanpaimenkoiran piirteitä, en häntä valitse
En voi sietää sitä ylpeyttä ja omahyväisyyttä, jota nuo koirat edustavat. Jos koen jonkun hakijan olevan saksanpaimenkoira, lähetän hänet kadulle. Kultaisetnoutajat ja newfoundilaiset palkkaan.
HR-rekrytoija
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kihomato, eläimistä paras!
Entäs lapamato?
Vierailija kirjoitti:
Minä sidon narun hammasharjaani ja ulkoilutan sitä. Palkkaisitko minut, ap?
Sivusta: Palkkaisin sen hammasharjan.
Miksi et? Uskollinen, palvelushaluinen ja karvarintainen otus. Parasta.
Joskus jossain työpaikkahaastattelussa multa kysyttiin, mikä eläin olisin mieluiten. Vastasin että rotta tai torakka, koska ne selviää mistä vain. En saanut paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus jossain työpaikkahaastattelussa multa kysyttiin, mikä eläin olisin mieluiten. Vastasin että rotta tai torakka, koska ne selviää mistä vain. En saanut paikkaa.
Olisin luullut, että vastauksessa olisi tärkeintä nimenomaan sen perustelu. Ei sinänsä se eläin, vaan mitä ominaisuuksia siihen liittää ja millaisia ne olisivat työpaikan kannalta. Mutta ilmeisesti sekään ei auta (paitsi jos paikka jäi saamatta jostain muusta syystä kuin eläinkysymyksen takia). Itse en osaisi vastata, koska en oikein ole eläinihmisiä enkä sillä tavalla suoraan hahmota eri eläinten ominaisuuksia. En myöskään äkkiseltään keksi, mikä eläin olisi huolellinen ja asiakeskeinen ja numeroiden parissa viihtyvä. Työmyyrä?
Vierailija kirjoitti:
Olen myös HR-rekrytoija. Kysyn kaikilta haastateltavilta ”jos olisit eläin, mikä eläin olisit”. Jos vastaukseksi tulee KISSA, hakija joutuu mappi ööhön. En voi sietää kissoja.
Tuohan on täysin järjetön kysymys. Jos auringonkukka olisi kukka, niin mikä kukka se olisi? Ööö... Ruusu?
Älykkäimpiä koirarotuja on juuri saksanpaimenkoira. Käytetyin palveluskoira esim. poliisissa ja puolustusvoimissa.
Mutta tietysti tyhmä esimies valitsee itseään tyhmempiä, jottei asema ole uhattuna.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös HR-rekrytoija. Kysyn kaikilta haastateltavilta ”jos olisit eläin, mikä eläin olisit”. Jos vastaukseksi tulee KISSA, hakija joutuu mappi ööhön. En voi sietää kissoja.
Entä mä, olisin sudenkorento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä mä, olisin sudenkorento.
Jos olis pakko koira valita, niin olisin semmonen roikkuvaposkinen, ryppynen, änkyrä buldoggi. Alahampaat pilkistäis vaikka suu olis kiinni.
Jos sininen olisi väri, niin mikä väri se olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kihomato, eläimistä paras!
Entäs lapamato?
Lapamato on vähän sellanen laiska, sitä on vaikee saada liikkeelle ja innostumaan.
Jäniskoira
Susikoira
Karhukoira
Lassie
Piski
Lammaskoira
Vainukoira
Verikoira
Poliisikoira
Vahtikoira
Paimenkoira
Kaikki nämä ovat edustettuina työpaikallani
Jos tämä palsta olisi keskustelupalsta, niin mikä palsta se olisi?
Kyllä mäkin oletan, että perustelu omisi tärkeempää kuin se itse eläkn. Paitsi jos perustelua ei kysytä, sillonhan se jää rekrytoijan mielikuvien varaan = voi olla ihan muuta kun itse ajattelee.
Järjetön kysymys ilman perusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä palsta olisi keskustelupalsta, niin mikä palsta se olisi?
Aihe Vapaa on ihan kuin Suomen Aihe Vapaa.
Kyllä mä olisin pulu, turhaan parjattu, hyvin selviytyvä
Mikä voisi olla oikea vastaus siihen mikä eläin olisi?
Leijona, käärme, härkä, lammas, perhonen, orava, kilpikonna, punatulkku, sika, lehmä, karhu, susi?