Tahaton laihtuminen
Mitä pitäisi tehdä jos paino laskee jatkuvasti? Muutaman kuukauden aikana paino on laskenut viisi kiloa, en ole tehnyt mitään asian eteen tai muuttanut elämäntyyliäni. Kuitenkin joudun parin kuukauden välein ostamaan yhä pienemmät farkut kun vanhat eivät pysy enää päällä, mikä vähän pistää pohtimaan, että onko tässä jotain minkä vuoksi pitäisi mennä lääkäriin? Alan huolestua, koska olen vasta 15-vuotias. Tajuan kyllä, että nuorilla kehon paino voi kasvaessa vaihdella paljonkin, mutta en enää kasva pituutta ja kaikki on ollut aina varsin normaalisti. Sukulaiset ovat pommittaneet minua kuukausia näillä "oletko dietillä" -kysymyksillä ja siinäpä se, kun en edes ole. Ja ei, minulla ei oo syömishäiriöitä, rakastan itseäni, rakastan ruokaa, rakastan mun harrastuksia ja oon täysin tyytyväinen itseeni. Aloin vain huolestua kun luin, että laihtumisen syynä voi olla sairaus. Olen kuitenkin nuori, joten tämä voi olla normaaliakin. Pitäisikö mennä lääkäriin tai terveydenhoitajalle?
Käy juttelemassa terveydenhuollossa. Esim. Kilpirauhasongelmat voivat laihduttaa ja selviää verikokeella, onko arvoissa häikkää.