Lapsi huusi ravintolassa, nyt vanhemmat yrittävät tuhota ravintolan somessa
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006212162.html?utm_campaign=tf-HS&ut…
Ravintola puuttui lapsen itkuun ja sai vastaansa some-ryöpyn, joka romahdutti paikan maineen – ”Olemme antaneet jo periksi”
Harmittoman oloinen tapahtuma alkoi kerätä myöhemmin ravintolan Facebook-sivulle valtavasti negatiivista palautetta.
Kommentit (315)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarah H näyttää käyvän Facebookissa oikein kunnon kierroksilla.
Jep. Samoin Jukka S***kari. Aaarghh mikä tyyppi.
Onko se trolli vai vetääkö tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen asikaspalvelun taso ei ihan riittänyt kun olikin ulkomaalaiset asiakkaat.
Eiks ne olleet kiinalaisia ne ravintolan omistajat ?
Jos minä maksan ravintolassa, niin oletan kyllä ettei kukaan tuo lastaan karjumaan keuhkojaan pihalle viereiseen pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kolmivuotiaan pitäisi edes syödä ravintolassa? Tosi itsekästä vanhemmilta. Opetellaan ensin kotona pöytätavat, vasta sitten ravintolaan.
Koska muu seurue sattuu haluamaan syömään ravintolassa tai sitten ei olla kotona vaan vaikkapa reissussa. Mutta ilmeisesti olet tätä sakkia, joiden mielestä lapsia ei kuulu näkyä eikä kuulua ulkosalla ennen kuin ovat täysi-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä maksan ravintolassa, niin oletan kyllä ettei kukaan tuo lastaan karjumaan keuhkojaan pihalle viereiseen pöytään.
Sitten kannattaa syödä vähän kalliimmissa paikoissa kuin taviskiinalaisessa.
Oikeastiko nuo somemeuhkaajat viihtyisivät ravintoloissa joissa karjuu lapsia (tai aikuisia) ? Hieman epäilen. Tyhmyys on taas saavuttanut korkeamman tason.
Surullista, kuinka ihmiset lynkkaavat milloin mitäkin joukolla somessa, vaikka eivät tiedä tilanteesta mitään. Mutta sellaisia ihmiset ovat kai aina olleet - vahingoniloisia ja jopa riemuissaan kun pääsevät tuhoamaan jonkun elämän. Melko mitätön syy yhdeltä ihmiseltä riittää tähän oikeutukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö olla lapsivapaita ravintoloita? onhan jo lapsivapaita hotellejakin.
Käytöstavattomat lapset aterioisi omissa rafloissaan, jossa saisivat huuta ja riehua sydämensä kyllyydestä vanhemien ylpeänä katsellessa riehuvaa jälkikasvuaan jota tietenkään ei voi kieltää mistään, ettei se vaan saa traumoja.
Kolmevuotias nyt on vielä sen ikäinen ettei siihen väsyitkuun tai uhmakohtaukseen mitkään kasvatukset ja kiellot auta. Ne itkupotkuraivarit nyt vaan tulee kun tulee. On tullut sinullekkin. Kysyppä äidiltäsi vaikka.
Kolmevuotias on jo sen ikäinen, että hänellä on (tai ainakin pitäisi olla) tilannetajua ja käyttäytymisen perusasiat hallussa.
Ei kolmevuotiaani edes kehtaisi järjestää jotain vauvakohtausta ravintolassa tai muutenkaan tilanteessa, jossa on vieraita ihmisiä. Mutta näin me eri tavoin kai sitten kasvatetaan?
Sulle ihan ok?
"sinullekkin ja kysyppä" kertoo tietysti paljon sivistystasosta ja näin ollen kasvatustaidoistakin.
Varmaan pääosin, muuta kyllä meidän 3-vuotiaalla iskee välillä kiukku sopimattomissa paikoissa. Ei ne nyt hyvänen aika sentään mitään miniaikuisia ole. Kasvatuksella on myös hyvin vähän osaa tähän, lapsen temperamentti aika pitkälle määrää kuinka hän vaikka reagoi väsymykseen, nälkään jne.
Olennaista on silloin yrittää hoitaa se tilanne niin hyvin kuin voi. Jos ollaan juuri lähdössä muutenkin, antaa vaikka hetken huutaa, jos taas tarkoitus on vielä pitkään olla pöydässä, käydään rauhoittumassa vaikka ulkona tai jotain.
Ei - teidän ei tule antaa kakaranne huutaa ravintolassa YHTÄÄN vaikka olisitte juuri lähdössä. Muut asiakkaat ovat maksaneet ateriastaan ja rauhallisesta tunnelmasta, eivät kakarasi mölyämisestä.
Okei, pitää varmaan juosta ulos maksamatta sitten. Kiitos hei vinkistä.
Ei. Et tuo sitä kakaraasi ravintolaan jos se ei osaa käyttäytyä. Jos se alkaa huutaa, toinen vanhempi vie kakaran ulos huutamaan ja toinen maksaa ja häivytte saman tien.
Ensinnäkin, en ota mitään vastaan ihmiseltä, joka kutsuu lapsia kakaroiksi. Todella alentavaa.
Toiseksi, omilla lapsillani ei ole kahta vanhempaa. Heidän isänsä on kuollut. Mutta varmaan sait hyvän mielen taas tästäkin.
Alentavaa? Aivan tavallinen ilmaisu äidin pikku kullannupuista.
Olen pahoillasi että miehesi on menehtynyt, mutta enhän minä sille mitään voi. Mistä minä olisin voinut asian tietää? Uhriudu nyt vielä vähän lisää. Oli lapsella sitten yksi tai kaksi vanhempaa, häntä kasvatetaan eikä anneta olla kuin pellossa.
Mutta ei tullut kuitenkaan mieleen, että ihmiset käyvät ravintolassa lasten kanssa ilman, että mukana on kahta aikuista? Syystä tai toisesta. Ei se silloin toimi, että vaaditaan samalla sekunnilla häipymään, valitan. Vaan tilanne hoidetaan niin hyvin kuin pystyy, ja se, että 3v menee joskus kuppi nurin ei todellakaan oikeuta kutsumaan kakaraksi tai halveksuen pikku kullannupuksi. Käytöstapoja voit opetella ihan itse, omat lapset on aivan varmasti sinua paremmin kasvatettuja.
Minut on itse asiassa kasvatettu hyvin, osasin jo pienenä syödä ja käyttäytyä asiallisesti ravintolassa, en järjestänyt itkupotkuraivareita kaupoissa, en mankunut karkkipusseja jatkuvasti. Näin äitini minulle kertoi ja oli tyytyväinen kun osasin käyttäytyä.
1 aikuinen+useampi lapsi+ ravintola= sinusta hyvä idea? Kertookin jo kaiken sinun kyvystäsi ottaa toiset huomioon.
Mistä lähtien "pikku kullannuppu" on ollut halveksuva ilmaisu? Halveksuuko jokainen lastaan pikku kullannupuksi kutsuva äiti lastaan mielestäsi?
Olen eri kuin tuo, jonka kanssa vänkäät, mutta tässä jotain mitä itselle tulee mieleen.
Käytöstavat ovat vain pintakiiltoa joiden tulisi ilmentää halua tehdä toisten olo mukavaksi. Ja se puoli on ainakin jäänyt sinulla vajaaksi, päälleliimattu teennäisyys on todella vastenmielistä. Ja tiedät itsekin mitä hait tuolla pikku kullannupulla, turha esittää viatonta.
Mietin vaan sitä, että oletko oikeasti sitä mieltä, että perheet joissa on vain yksi vanhempi, pitäisi olla kotona eikä ihmisten ilmoilla koskaan? Vaikka sitten silläkin riskillä, että joskus lapselle tulee kiukkukohtaus vaikka sitten ravintolassa.
Mitä ihmettä sinä oikein selität? Käytöstavat pintakiiltoa? Ei, vaan käytöstavat ovat yksi tärkeimmistä asioista mitä ihminen voi oppia elämänsä aikana oppia. Ne eivät ole mitään pintakiiltoa vaan toisten huomioonottamista. Siitä tulee sekä toisille että itselle hyvä mieli. Sinulla taitaa olla päässä kovasti vikaa jos näet minussa jotain päälleliimattua teennäisyyttä. Minut on oikeasti kasvatettu hyvin - sinun lapsiasi ilmeisesti ei, jos käytöstavat ovat merkki teennäisyydestä ja pintakiillosta.
Jos on monen lapsen yksinhuoltaja, niin sitten ottaa vaikka jonkun toisen aikuisen ravintolaan tueksi siltä varalta, että lapset alkavat huutaa. Yksin lasten kanssa sinne ei tule mennä jos lapset eivät osaa käyttäytyä.
Eli kutsut jonkun sinulle vieraan ihmisen lapsia kakaroiksi ja väität olevasi aidosti hyvätapainen ja haluavasi ottaa muut huomioon? Et sitten edes näe ristiriitaa omassa tyylissäsi?
Tuli aivan sama mieleen. Minä olen hyvätapainen ja sinun lapsesi ovat huonosti kasvatettuja kakaroita :D Pintakiiltoa parhaasta päästä.
Nykyaikana ei siis saa enää kutsua huonosti kasvatettuja kakaroita huonosti kasvatetuiksi kakaroiksi ettei pikku äitylille tule paha mieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä halvemmassakin paikassa täytyy saada syödä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Snägärilläkin voi tunnetusti ottaa turpaansa, joten sellaista se on seura, jos ei ole maksaa ruokailupaikkansa tasosta. Vai veikkaatko, että Michelin ravintolaan kukaan tulee väsyneen taaperon kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se hintataso, jossa parkuälämölön poissaolo on alettu hinnoitella alacarteen sisään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se hintataso, jossa parkuälämölön poissaolo on alettu hinnoitella alacarteen sisään?
No en usko, että kolmivuotiasta otettaisiin mukaan vaikkapa Eliteen tai Bellevueen. Juomineen illallinen ehkä satasen luokkaa per henki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kolmivuotiaan pitäisi edes syödä ravintolassa? Tosi itsekästä vanhemmilta. Opetellaan ensin kotona pöytätavat, vasta sitten ravintolaan.
Koska muu seurue sattuu haluamaan syömään ravintolassa tai sitten ei olla kotona vaan vaikkapa reissussa. Mutta ilmeisesti olet tätä sakkia, joiden mielestä lapsia ei kuulu näkyä eikä kuulua ulkosalla ennen kuin ovat täysi-ikäisiä.
Mitäs mieltä olet siitä, että norovirusta sairastava tulee samaan ravintolaan kanssasi? Pitää hänenkin saada syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä olet siitä, että norovirusta sairastava tulee samaan ravintolaan kanssasi? Pitää hänenkin saada syödä.
Sinä vertaat lasta tarttuvasti sairaaseen? Kannattaisiko käväistä psykiatrilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vertaat lasta tarttuvasti sairaaseen? Kannattaisiko käväistä psykiatrilla?
Vastaa kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Snägärilläkin voi tunnetusti ottaa turpaansa, joten sellaista se on seura, jos ei ole maksaa ruokailupaikkansa tasosta. Vai veikkaatko, että Michelin ravintolaan kukaan tulee väsyneen taaperon kanssa?
Nakkikioskin jonossa yöllä pilkun jälkeen on yleensä aikuisia perseilijöitä. Juuri niitä, joita kananpersetukkaiset akat on tällä hetkellä "kasvattamassa".
Siis ovatko nuo somessa raivoavat ihmiset tosissaan? Omalla nimellään riitelevät julkisesti ravintolan sivuilla. Häiriintynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Siis ovatko nuo somessa raivoavat ihmiset tosissaan? Omalla nimellään riitelevät julkisesti ravintolan sivuilla. Häiriintynyttä.
Ja sekö on sitten sun mielestä vähemmän häiriintynyttä että tälläkin keskustelupalstalla raivotaan nimettömästi.
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Vanhemmissa vika taas
No missäs sitten? Kuka ne perkeleen pellet pitäisi kurissa ellei niiden vanhemmat?!!
Tämän palstan mukaan koko kylä kasvattaa.
Eihän perhe edes väitä, etteikö lapsi olisi huutanut ja kovaa. Itse sanovat, että lapsella on isot keuhkot ja huuto äänekästä.
Eli ihan samaa mieltä ovat tapahtumista, perhe vain raivostunut siitä, että heitä pyydettiin tekemään tilanteessa jotain. Ravintola on pahoitellut mielipahaa.
Eihän tässä edes kinastella ravintolan tapahtumista, koska osapuolet ovat niistä samaa mieltä, vaan tuosta karmeasta somelynkkauksesta.