Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kaverille yöksi koulupäivänä

Vierailija
21.08.2019 |

Kertokaa syitä miksi ei. Pientä kahnausta asiasta...

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi?

Vierailija
2/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuopus juurikin kaverilla yökylässä. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että yökylässä tulee kuitenkin valvottua ihan liian myöhäiseen, ja sitten ei jaksa seuraavana päivänä koulussa. Ihan sama, vaikka kuinka luvattaisiin, että "ei me valvota".

Vierailija
4/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nukuttava kunnolla kun on kouluaamuja ja yökylässä se ei tapahdu.

Vierailija
5/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on paikka jossa ollaan usein yökylässä, ei se kunnolla nukkuminen ole ongelma.

Vierailija
6/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata antaa lapsen tai nuoren mennä arkena yökylään tai antaa pyytää kavereita yökylään arkisin, koska yöunet jäävät todennäköisesti liian lyhyiksi. Sitten seuraavana päivänä ei jakseta keskittyä koulussa, häiritään muiden työrauhaa eikä itse opita mitään tai ei mennä ollenkaan kouluun.

Viikonloput ja lomat sopivat yökyläilyihin. Silloinkin kannattaa aina varmistaa kaverin vanhemmilta, että yökyläily on ok ja lapsi tai nuori todella menee sinne yökyläpaikkaan eikä johonkin aivan muualle. 

- kokemusta on, valietttavasti -

Vierailija
7/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempia on helppo huijata. Muka nukutaan sikeästi, kun vanhempi raottaa ovea varmistaakseen, että kaikki on hyvin. Puhelimesta vain äänet pois ja puhelin työnnetään äkkiä peiton alle. Ehkä puhelimen ottaminen pois yöksi voisi toimia, mutta saako "vieras" aikuinen ottaa myös kaverin puhelimen yöksi talteen. Tämä tuskin toimisi ainakaan teinien kanssa. Eli en kannata yökyläilyjä viikolla.

Vierailija
8/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet aikuinen ja viime kädessä sinä vanhempana päätät. Se on lapsen parhaaksi. Rakentavasti keskustelet lapsen kanssa ja perustelet, miksei saa yökyläillä arkiöinä.

Vierailija
9/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa on nykyään niin valtavasti väsymyksestä johtuvaa häiriköintiä, että en sallisi yökyläilyjä muulloin kuin viikonloppuisin (perjantain ja lauantain jälkeiset yöt).

Vierailija
10/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan meille lasten kavereita mieluummin yöksi kouluaamuina kuin viikonloppuna. Kiireisen viikon jälkeen introverttina ihana olla oman perheen kesken vapaa-aamut

Vierailija
11/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15-vuotiaani on nyt yökylässä. Vanha kaveri, asuu lähempänä koulua kuin me. Tunnollinen tyttö joka tottelee näin etänäkin.

Vierailija
12/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulupäivistä tietenkin perjantaisin voi mennä yökylään, koska lauantait ovat nykyään vapaapäiviä. Sunnuntaina olisi hyvä tulla iltapäivällä kotiin, että ehtii tehdä läksyt, lukea mahdolliseen kokeeseen ja rauhoittua perheen parissa.

Vierailija
13/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata antaa lapsen tai nuoren mennä arkena yökylään tai antaa pyytää kavereita yökylään arkisin, koska yöunet jäävät todennäköisesti liian lyhyiksi. Sitten seuraavana päivänä ei jakseta keskittyä koulussa, häiritään muiden työrauhaa eikä itse opita mitään tai ei mennä ollenkaan kouluun.

Viikonloput ja lomat sopivat yökyläilyihin. Silloinkin kannattaa aina varmistaa kaverin vanhemmilta, että yökyläily on ok ja lapsi tai nuori todella menee sinne yökyläpaikkaan eikä johonkin aivan muualle. 

- kokemusta on, valietttavasti -

Vierailija
14/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on syytä jotenkin varmistaa, missä kunnossa yökyläilypaikan vanhemmat ovat eli ovatko esim. humalassa viikonloppuna sekä se, ovatko vanhemmat ylipäätään edes kotona.

Vierailija
15/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kysy vauvapalstalta perusteluja jos kahnaan lapsen kanssa vaan ilmoitan hänelle että aikuinen päättää. Mielipiteen kyllä kuuntelen ja kerron ymmmärtäväni hänenkin näkökannan.

Meillä ei yövytä viikolla eikä meiltä yövytä muiden luona. Haluan rauhan klo 22->

Joskus jonkun kaverin vanhemmat matkalla ja heidän lapsi meillä hoidossa. Poikkeus joka perusteltu ja itse tarjoan hoitoa silloin. Ja vieras lapsi on meidän säännöillä ns enemmän kuin normaalisti kyläillessä.

Vierailija
16/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en päästäisi

vkl ehtii hyvin

perustelut muissa kommenteissa

Vierailija
17/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta ja kaverista sekä kaverin vanhemmistakin, mutta pääsääntöisesti ei.

Vierailija
18/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökyläilyreissuilla alkavat monen alkoholikokeilut ym...

Vierailija
19/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumenestys kärsii yökyläilyistä - nähty on.

Vierailija
20/59 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökyläilyissä on aina omat riskinsä. Olisi hyvä jutella sen lapsen kanssa kaikesta etukäteen, niin ei tarvitse sitten itkeä jälkikäteen. Kaikkea ei toki voi ennaltaehkäistä, mutta monta asiaa kuitenkin voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi