Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En mahda sille mitään, että loukkaannun ja jopa suutun niistä lääkärin sanoista liittyen kroppaan

Vierailija
21.08.2019 |

Koska ne antavat minusta kuvan, että olen joku puuskuttava läski. En todellakaan ole ikinä ollut. Turvonnut kyllä olen, ja turvotus ei ole lihomista. Siksi minä käytän sanaa painonnousu. Turvotus nostaa painoa, mutta EI ole lihomista.

On melkoisen outoa, että lääkärit eivät tätä tiedä??? Minulla on siis ollut lääkitys vuodesta 2013. Ensin ssri, nyt brintellix. Sormet ovat selkeästi turvonneet. Siis eivät lihoneet, vaan turvonneet.

Ainoastaan kaksi (2) lääkäriä kaikista minua hoitaneista ovat kirjoittaneet näitä loukkaavia juttuja, joista saa aivan väärän käsityksen minusta. Vihaan sitä omakantaa niiiiiin paljon!!

Tosiaan toinen lääkäri oli sellainen ahdistava ja jotenkin omituinen, kun vastaanottonsa jälkeen marssin työntekijänaisen luokse ja sanoin haluavani vaihtaa omalääkärin, hän kysyi nykyisen nimeä. Sen kerrottuani nainen sanoi vähän vaikeasti hymyillen, ettei yhtään ihmettele.

Toinen lääkäri on ihan ok oloinen, mutta sopii itse tähän termiinsä, jollaiseksi leimasi minut.

Kukaan muu ei ole kokenut tarvetta laittaa mitään muuta kuin että olen avoin ja otan katsekontaktia.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, koitapa nyt päästä yli tuosta.

Vierailija
2/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan sen unohdin laittaa aloitukseen, että käytän liian isoja paitoja, joista kroppani todellinen koko ei näy. Käytän kokoa L, joka on yleensä vähän liian iso. M on omaan makuuni turhan tyköistuva, joten oikea kokoni on M:n ja L:n väliltä suurimmassa osassa vaatteita. Joskus olen käyttänyt todella telttamaisia vaatteita ollessani epävarmimmillani. Myöhemmin heitin kyseisen paidan pois, koska se ei imarrellut minua ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo asia voi mennä niin tunteisiin että siitä pitää tehdä aloitus joka päivä? Sinä olet lihonut, sitä faktaa ei muuta mikään. Lääkitys varmasti on vaikuttanut asiaan, ja painosi saattaa normalisoitua kun lääkitys loppuu/vaihdetaan.

Turha lääkärin kirjoittamista totuuksista on loukkaantua. Ne kirjoitetaan sinne ihan syystä.

Vierailija
4/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh, koitapa nyt päästä yli tuosta.

Miten voin päästä yli, kun lääkärit täysin mielivaltaisesti kirjoittelevat mitä haluavat sinne ikuiseen arkistoonsa? Ei kukaan voi tietää, paljonko painonnousustani on nestettä. Ottaen huomioon sormet ja aiemman kropan (joka ei lihonut tyyliin koskaan mistään), voisin vaikka vannoa että turvotusta on ainakin 5 kg. Ehkä enemmänkin, jos mahdollista.

Vierailija
5/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo asia voi mennä niin tunteisiin että siitä pitää tehdä aloitus joka päivä? Sinä olet lihonut, sitä faktaa ei muuta mikään. Lääkitys varmasti on vaikuttanut asiaan, ja painosi saattaa normalisoitua kun lääkitys loppuu/vaihdetaan.

Turha lääkärin kirjoittamista totuuksista on loukkaantua. Ne kirjoitetaan sinne ihan syystä.

Turvotus ei ole lihomista!! Ja sormeni ovat jatkuvasti aivan turvonneet. Silloin on suuri todennäköisyys että muuallakin kropassa on turvotusta. Sitä paitsi ne sanavalinnat ovat virheellisiä. Ei kukaan pysty arvioimaan todellista kokoani kun käytän liian isoja paitoja, joissa on paljon ilmaa.

Vierailija
6/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun ainoastaan kaksi lääkäriä on kokenut tarpeelliseksi käyttää noita termejä, ja toinen heistä on tunnettu epämiellyttävänä (kommentti "en ihmettele") kun halusin vaihtaa lääkärin. Ja toinen on erittäin tukeva itse.

Vierailija
7/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvotus ei ole lihomista!! Ja sormeni ovat jatkuvasti aivan turvonneet. Silloin on suuri todennäköisyys että muuallakin kropassa on turvotusta. Sitä paitsi ne sanavalinnat ovat virheellisiä. Ei kukaan pysty arvioimaan todellista kokoani kun käytän liian isoja paitoja, joissa on paljon ilmaa.

Toivottavasti kukaan ei oikeasti ole niin tyhmä, että kuvittelee voivansa peittää kokonsa löysillä vaatteilla. :D Kyllä sun ruhon koko on ihan nähtävillä vaikka verhoaisit sen suureen säkkiin.

Anteeksi nyt siis suorasanaisuuteni, mutta kun ei muuten näytä menevän perille.

/3

Vierailija
8/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan outoa, että sä välität moisesta. Mene juttelemaan jonkun kanssa asiasta.

Vierailija
9/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään lääkärit käyttävät sairaskertomusta oman mielipahansa kanavointiin. Ikinä ennen ei ole mitään vastaavaa kirjoitettu.

Vierailija
10/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitäs jos ne sun sormet ovatkin lihoneet, eikä turvonneet...

Vierailija
11/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei oikeasti ole niin tyhmä, että kuvittelee voivansa peittää kokonsa löysillä vaatteilla. :D Kyllä sun ruhon koko on ihan nähtävillä vaikka verhoaisit sen suureen säkkiin.

Anteeksi nyt siis suorasanaisuuteni, mutta kun ei muuten näytä menevän perille.

/3

Ja millaiseksi mahdat kuvitella minut? En nimittäin ikinä ole ollut mikään puuskuttava läski, en lähelläkään sellaista. Vankkarakenteinen olen kyllä, se onkin hyvä termi. Enköhän näe ihan peilistä sen valtavan eron, kun käytän liian isoa paitaa ja sen jälkeen imartelevampaa paitaa. Olen monesti ihan hämmästynyt, että näytänpä hyvältä kun en verhoudu liian isoon paitaan (koko L).

Vierailija
12/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitäs jos ne sun sormet ovatkin lihoneet, eikä turvonneet...

Miten tyhmänä pidät minua? Sormia koukistaessa niitä kiristää ja puristaa usein. Lisäksi näen kyllä että ovat aivan epätasaiset. Läskit sormet olisivat vain läskit nakit, omani ovat turvonneet. Yllätys yllätys, lääkkeet sekoittavat kropan toiminnot.

Vierailija
13/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOtko kuullut kehopositiivisuudesta? Se homma on korvien välissä itse kullakin. Auttaa tässä asiassa.

Vierailija
14/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan megasuperhyperoutoa! En kyennyt menemään vaa'alle, koska se aiheuttaa minussa ahdistusta. En tyyliin ikinä syö kenenkään nähden mitään. Tätä on jatkunut vuodesta 2010-2012, en muista tarkkaa vuotta, mutta tarkan tilanteen muistan kuin eilisen. Sinä hetkenä lopetin seinään muiden nähden syömisen. Joidenkin poikaystävien seurassa olen siihen pystynyt, mutta se vaatii paljon. Minulla on epämääräinen syömishäiriö ja olen siitä tietoinen. Olisi lääkärikin tietoinen, mikäli olisi ammattitaitoinen ja tulkitsisi minua oikein.

Vierailija
15/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on masennuslääkkeet nostaneet painoa 10 kg, ja kyllä se on ihan lihomista ja puhdasta läskiä. Sormet ovat paksuuntuneet, kaksoisleuka ilmestynyt ja takamus on leveämpi.

Vierailija
16/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa ja ulkonäkö on minulle pakkomielle. Omakantaa lukemalla näkee selkeästi, että minulla on ollut todella iso ongelma (ja vieläpä kuviteltu sellainen) ulkonäköni kanssa. Nyt lääkityksellä näen itseni jo normaalimmin, eli kaiken sen mitä minulle kerrotaan.

Olin aikoinani aivan koukussa vaakaan. Mitä pienempi luku, sitä parempi fiilis. Jossain vaiheessa säikähdin jatkuvasti laskevaa lukemaa ja ajattelin jo olevani sairas, tyyliin syöpä tai vastaavaa.

Vierailija
17/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on masennuslääkkeet nostaneet painoa 10 kg, ja kyllä se on ihan lihomista ja puhdasta läskiä. Sormet ovat paksuuntuneet, kaksoisleuka ilmestynyt ja takamus on leveämpi.

Eli tämä koskee nyt minua millä tavalla? Sinähän et tiedä minun kropastani yhtään mitään.

Pointti on se, että kukaan muu lääkäri ei ole koskaan kirjotellut mitään vastaavaa minusta sinne tietoihin. Nyt niitä juttuja lukiessa ssa kuvan että olen joku läskikasa.

Vierailija
18/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan megasuperhyperoutoa! En kyennyt menemään vaa'alle, koska se aiheuttaa minussa ahdistusta. En tyyliin ikinä syö kenenkään nähden mitään. Tätä on jatkunut vuodesta 2010-2012, en muista tarkkaa vuotta, mutta tarkan tilanteen muistan kuin eilisen. Sinä hetkenä lopetin seinään muiden nähden syömisen. Joidenkin poikaystävien seurassa olen siihen pystynyt, mutta se vaatii paljon. Minulla on epämääräinen syömishäiriö ja olen siitä tietoinen. Olisi lääkärikin tietoinen, mikäli olisi ammattitaitoinen ja tulkitsisi minua oikein.

Ja se epämääräinen syömishäiriö ei todellakaan ole ikinä tarkoittanut ahmimista. Päinvastoin paastoan, kun voin huonosti.

Vierailija
19/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitoalan ammattivalittaja.

Vierailija
20/40 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä katkerat ahmijaläskit yrittävät uskotella, että minä olen samanlainen kuin he. Sori mutta olette väärässä. Jos koko L on liian iso, niin ihminen ei voi olla kovin iso itsekään. Sen luulisi lääkärinkin ymmärtävän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi