En mahda sille mitään, että loukkaannun ja jopa suutun niistä lääkärin sanoista liittyen kroppaan
Koska ne antavat minusta kuvan, että olen joku puuskuttava läski. En todellakaan ole ikinä ollut. Turvonnut kyllä olen, ja turvotus ei ole lihomista. Siksi minä käytän sanaa painonnousu. Turvotus nostaa painoa, mutta EI ole lihomista.
On melkoisen outoa, että lääkärit eivät tätä tiedä??? Minulla on siis ollut lääkitys vuodesta 2013. Ensin ssri, nyt brintellix. Sormet ovat selkeästi turvonneet. Siis eivät lihoneet, vaan turvonneet.
Ainoastaan kaksi (2) lääkäriä kaikista minua hoitaneista ovat kirjoittaneet näitä loukkaavia juttuja, joista saa aivan väärän käsityksen minusta. Vihaan sitä omakantaa niiiiiin paljon!!
Tosiaan toinen lääkäri oli sellainen ahdistava ja jotenkin omituinen, kun vastaanottonsa jälkeen marssin työntekijänaisen luokse ja sanoin haluavani vaihtaa omalääkärin, hän kysyi nykyisen nimeä. Sen kerrottuani nainen sanoi vähän vaikeasti hymyillen, ettei yhtään ihmettele.
Toinen lääkäri on ihan ok oloinen, mutta sopii itse tähän termiinsä, jollaiseksi leimasi minut.
Kukaan muu ei ole kokenut tarvetta laittaa mitään muuta kuin että olen avoin ja otan katsekontaktia.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Antaa sinusta väärän kuvan kenelle? Ei omakanta ole mikään työhakemus tai deittiprofiili. Hyvähän se on, että lääkäri on kirjannut ylös lääkityksien sivuvaikutuksia. Ei ole mitenkään tarpeellista alkaa nillittämään siitä, että lääkäri on käyttänyt lihota-sanaa painonnousun sijaan.
Lihota :Dd mitä vttua se tarkoittaa? Ei lääkäri ole edes kirjoittanut noin :Dd keksi vähän lisää juttuja päästäsi.
Okei, se sana jota niin kovasti odotatte on: OBESITEETTIA.
Eli LIHAVUUTTA. Naisella, jolle paitakoko L on liian iso. Mitä vttua?? Olen niin kaukana obeesista kuin voi ihminen olla.
Tänne mahtavalle palstalle ei saa näköjään linkittää, mutta tällä tekstillä pitäisi löytyä kuva: Obese woman lost over 16 STONE after finding she was too fat to sit at university desks.
Minä en ole LÄHELLÄKÄÄN hänen kokoaan, en nyt enkä ollut ikinä elämässäni.
Tarinointi on tarinointia. Tärkeintä että sinä tiedät missä kehosi ja mielesi menee. Tsemppiä!
Kuvan naiselle sopii sana OBESITEETTIA tai VAKAVAA OBESITEETTIA tai mitä vttu ikinä. Mutta ei, minulle, jolle koko L on liian iso. Minulle kirjoitetaan: OBESITEETTIA. Ei tikkukirjaimilla sentään. En vain voi käsittää tuollaista sanavalintaa minun kohdallani. Täysin harhaanjohtavaa.
Ai että "ottaa katsekontaktia"?
Tuollaista tekstiä kirjoitetaan n. 1 kuukauden ikäisitä vauvoista, että silleen...
Vierailija kirjoitti:
Ai että "ottaa katsekontaktia"?
Tuollaista tekstiä kirjoitetaan n. 1 kuukauden ikäisitä vauvoista, että silleen...
No tällaista on kirjoitettu minusta. En mahda mittään. Onhan minusta kirjoitettu myös sanalla tyttö, vaikka olin 26.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuh, koitapa nyt päästä yli tuosta.
Miten voin päästä yli, kun lääkärit täysin mielivaltaisesti kirjoittelevat mitä haluavat sinne ikuiseen arkistoonsa? Ei kukaan voi tietää, paljonko painonnousustani on nestettä. Ottaen huomioon sormet ja aiemman kropan (joka ei lihonut tyyliin koskaan mistään), voisin vaikka vannoa että turvotusta on ainakin 5 kg. Ehkä enemmänkin, jos mahdollista.
Kun sinne omakantaan kirjoitetaan TOSIASIOITA, pitäisikö sinusta kirjoittaa turvonnut vai lihonut..Jompaa kumpaahan sinä olet kertomasi mukaan, siis turvoksissa. Sinäkö olisit siihen tyytyväinen . Olet sellainen kuin olet, turha siitä on lääkärille kuikutella. Ei siellä omakannassa lässytetä vain mieluisia asioita vaan faktoja kirjataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuh, koitapa nyt päästä yli tuosta.
Miten voin päästä yli, kun lääkärit täysin mielivaltaisesti kirjoittelevat mitä haluavat sinne ikuiseen arkistoonsa? Ei kukaan voi tietää, paljonko painonnousustani on nestettä. Ottaen huomioon sormet ja aiemman kropan (joka ei lihonut tyyliin koskaan mistään), voisin vaikka vannoa että turvotusta on ainakin 5 kg. Ehkä enemmänkin, jos mahdollista.
Kun sinne omakantaan kirjoitetaan TOSIASIOITA, pitäisikö sinusta kirjoittaa turvonnut vai lihonut..Jompaa kumpaahan sinä olet kertomasi mukaan, siis turvoksissa. Sinäkö olisit siihen tyytyväinen . Olet sellainen kuin olet, turha siitä on lääkärille kuikutella. Ei siellä omakannassa lässytetä vain mieluisia asioita vaan faktoja kirjataan.
KUN SIELLÄ LUKEE HEMMETTI SOIKOON: OBESITEETTIA. OBESITEETTIA???? Ei todellakaan kuvaa minua millään tavalla, paitsi harhaanjohtavasti. En ole ikinä ollut lähelläkään obeesia. Obesiteetti viittaa vähän niin kuin OBEESIIN.
Että ei sinänsä ihme, että 99,9 % lääkäreistä ei ole ikinä kirjoittanut tuota sanaa minusta tietoihin. Eivät ole halunneet kirjoittaa harhaanjohtavasti.
Vian ei tarvi olla iso jos se on korvien välissä.
Ei tsiisus, tää aloitus tuli vastaan av: lla ekana.
Kylläpä nyt todella on ap:lla paha olla 😬
Vierailija kirjoitti:
Ei tsiisus, tää aloitus tuli vastaan av: lla ekana.
Kylläpä nyt todella on ap:lla paha olla 😬
On todellakin. Kun minusta kirjoitetaan tuollaista pskaa. Obeesilla henkilöllä on obesiteettia. Minulla ei.
Miten musta nyt tuntuu, että Ap:n lääkitys ei ole ihan kohdallaan. Eikä pelkästään turvotuksen vuoksi...
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Okei, se sana jota niin kovasti odotatte on: OBESITEETTIA.
Eli LIHAVUUTTA. Naisella, jolle paitakoko L on liian iso. Mitä vttua?? Olen niin kaukana obeesista kuin voi ihminen olla.
Nyt hei. Obeesi voi hyvinkin olla väärä sana kuvaamaan sinua, mutta M-koon isommalla puolella oleva ei ole "niin kaukana obeesista kuin voi ihminen olla". Lisäksi se vaatekoko ei kerro ihmisestä kaikkea, kun luuston rakennekin vaikuttaa siihen ihan oikeasti eikä vain läskien kuvitelmissa. Pienikokoinen aikuinen mahtuu normaalipainoisena helposti S tai XS-kokoon, kun taas raskastekoisempi voi normaalipainoisena olla L-kokoinenkin. Oli lääkäri väärässä tai ei, sinulla menee vähän turhan helposti tunteisiin tämä asia nyt.
Siis mitä väliä!? Ei niitä tekstejä sieltä kannasta lue kukaan muu kuin sinua hoitavat henkilöt, ja heillä on kyllä silmät päässä, joten voivat ihan ilman tekstejä tehdä omat päätelmänsä ulkoisesta olemuksestasi. Olit sitten obeesi tai et!
Antaa sinusta väärän kuvan kenelle? Ei omakanta ole mikään työhakemus tai deittiprofiili. Hyvähän se on, että lääkäri on kirjannut ylös lääkityksien sivuvaikutuksia. Ei ole mitenkään tarpeellista alkaa nillittämään siitä, että lääkäri on käyttänyt lihota-sanaa painonnousun sijaan.