Mitän ihmeen pyykkipulveria jengi käyttää kun se haju on iskostunut kirppivaatteisiin tiukasti kuin tauti??
Olen aina herkäihoisena atopikkona käyttänyt hajustamattomia, ja joka kerta tyrmää lemu kirppisvaatteissa.
Kommentit (35)
Kaikki violetit pyykinpesunesteet Haisee ihan hirveän voimakkaalle:/ ja niille haisee myös suurin osa kirppisvaatteista. Omo tai Ariel .
Aloitin työssä, jossa käytetään firman paitoja, jotka pestään itse. Edellinen käyttäjä oli näitä haisuainefaneja. Huh huh mikä tuoksupilvi tuli paidasta. En saa siitä sinänsä mitään oireita, mutta tuntuu jotenkin erikoiselta näin hajusteettomia käyttävänä ihmisenä, että päällä olevan vaatteen pitäisi koko ajan tuoksua joltain. Vähän niinkuin vaate pitäisi vaikka jotain piipitystä koko ajan. En halua kiinnittää huomiota vaatteisiin kun ne ovat päällä, joten en kaipaa tuoksua. Mutta saahan sitä omissa vaatteissaan käyttää jos haluaa, jos ei ole tekemisissä erityisen hajusteherkkien ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mitän ihmeen pyykkipulveria jengi käyttää kun se haju on iskostunut kirppivaatteisiin tiukasti kuin tauti??
Ostitko kirppikseltä jengiliivit?
Jos se on se wt-akkojen haarojenpesuparfyymi, jota Silppu käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Pian tulee taas joku oman elämänsä oprah kertomaan että niitä hajusteellisia pesuaineita ei pitäisi käyttää koska ne haisevat pahalta. Ihan kaikkien mielestä, koska oprahin mielestä. Oprah on aina oikeassa.
Ihmettelen jos joku pitää niitä hajuja hyvinä. En ole hajusteherkkä, mutta tuon tyyppiset hajusteet ovat samaa sarjaa vessan hajusteiden kanssa. No ne on pesuainehajuja. Miksi joku haluaa pesuaineen hajun vaatteisiinsa?
No en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän on nahkaa ja haisee raadolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nahkavaatteita ei kyllä tosiaankaan kannata käytettynä ostaa. :D
Kaveri joskus onnessaan esitteli ihanaa nahkarotsia, jonka oli kirpparilta löytänyt. Sitten illan mittaan alettiin ihmetellä sitä tajutonta hienhajua, että mistä se tulee... No rotsin kainalot lämmetessään alkoivat tuoksahdella "lumoavasti". Roskiin meni se ihanuus.
En tiedä, mitkä ovat noita hajustettuja pesuaineita, kun en itse käytä niitä. Meillä taloyhtiön pesutuvassa joku pesee lakanansakin sellaisella, ja kun ne pyykit ovat kuivaushuoneessa, se haju on tukahduttava. Olen joskus erehtynyt pesemään omia pyykkejäni hänen jälkeensä, ja se sama haju tarttui omiin vaatteisiini kuivumisen aikana. Käsittämätöntä, jos joku tosiaan pystyy nukkumaankin niissä kemikaalihuuruissa.
Ihmiset käyttävät yleensä kaikkein halvinta ja hajustettua pyykkipulveria.
Se tuoksuu hirveälle, vaikka ei olisikaan hajustettu ja jos huuhteluita pyykkiin on liian vähän.
Minusta vaikuttaa siltä, että pitkä säilytys tiiviissä tilassa voimistaa tai muuttaa tuoksua. Tietysti säilytyspaikka myös vaikuttaa aromiin. Olen paljon tekemisissä käytettyjen vaatteiden kanssa ja tällainen käsitys minulle on muodostunut.
Hirveä löyhkä monissa vaatteissa. Todella kammottava.
En tiiä mikä se haju on, mutta monen lapsen kaverinkin kaikki vaatteet haisee niin pistävälle pesuaineelle, että koko kämppä lemuaa kun joku on kylässä.
Meillä pestään hajuttomalla. Miksi vaatteen pitäisi haista miltään? Likaiselle haisee, kun likaantuu ja sitten pestään. Puhdasta ja hajutonta.
Oma nenä kai tottunut ja monien mielestä pistävän kemiallinen tarkoittaa ihanan raikasta.
Esimerkiksi vanhempani käyttävät hajustettuja pesuaineita. Meillä lapset haistaa vielä kahden pesun jälkeen onko vaatetta käytetty mummolassa pesussa. Ei paha haju, mutta haju silti.
Hajustetuttuja pesuaineita käyttävien oma nenä on tosiaan varmaan niin tottunut siihen hajuun, ettei sitä edes ymmärrä, miten voimakas se todellisuudessa on. Kamalaa kyllä, jos lasten vaatteetkin pestään samoilla aineilla. Toki sen haistavat muut päiväkodissa ja koulussa. Kiva tapa lisätä lastensa kemikaalialtistusta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitkä ovat noita hajustettuja pesuaineita, kun en itse käytä niitä. Meillä taloyhtiön pesutuvassa joku pesee lakanansakin sellaisella, ja kun ne pyykit ovat kuivaushuoneessa, se haju on tukahduttava. Olen joskus erehtynyt pesemään omia pyykkejäni hänen jälkeensä, ja se sama haju tarttui omiin vaatteisiini kuivumisen aikana. Käsittämätöntä, jos joku tosiaan pystyy nukkumaankin niissä kemikaalihuuruissa.
Vielä käsittämättömämpää musta on se, että vauvat/lapset kääritään näihin haisulivaatteisiin ja lakanoihin niin että altistus aineelle on ihan koko ajan ihon ja hengitysteiden kautta.
Se haju tarkoittaa että sitä pesuaineessa olevaa kemikaalia on jäänyt siihen tekstiiliin. Yök. Melkein sama kun sivelisi sen lapsen ihon sillä kemikaalilla. Milloinkohan aletaan tehdä hajuvesiä ja tuoksuja vauvasta lähtien että hajustehul lut saa nuuskutella ihanan tuoksuisia kemikaalimömmöjä oikein kunnolla lapsistaan?
Ruoat pitää olla puhdasta luomua lapsille yms. tarkkaa mutta samaan aikaan lapsi kyllästetään jollain hajustekemikaaleilla. Äly hoi.
Sain kaverilta kassin vaatteita, joista halusi päästä eroon, kun olivat hajustuneet taloyhtiön pesukoneessa. Yritin hoitaa niitä kuntoon, mutta luovutin, kun viidennen pesun jälkeen yksi niistä vaatteista meni rikki, eikä haju ollut kaiketakseen.