Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tämä palsta muuttui ihan paskaksi

Vierailija
21.08.2019 |

Harmittaa tosi paljon kun kiva palsta on muuttunut. Provotaan jotain tyhmiä juttuja ja tänne on pesiytynyt jotain pissakakkapierutyyppejä. Hihii kun on hauskaa.
Eikö kukaan muu kaipaa oikeaa vertaistukea, kunnon keskusteluja ja toisten mielipiteitä?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun tämä paikka oli minulle vertaistukea, itse asiassa miljoona kertaa parempaa terapiaa kuin mikään ammattiapu. Mutta rajansa kaikella, en minä mitään lisää siitä hyödy jos saan vielä lisää vertaistukea ja vielä lisää. Vertaistuen hyödyn sain jo, se oli siinä. Joten nyt minun pitäisi tajuta häipyä täältä.

Vierailija
2/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.9.2016 klo 21.41.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuun tämä paikka oli minulle vertaistukea, itse asiassa miljoona kertaa parempaa terapiaa kuin mikään ammattiapu. Mutta rajansa kaikella, en minä mitään lisää siitä hyödy jos saan vielä lisää vertaistukea ja vielä lisää. Vertaistuen hyödyn sain jo, se oli siinä. Joten nyt minun pitäisi tajuta häipyä täältä.

Sama. Nykyään vain trollailen ja provoan.

Vierailija
4/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Nykyään tämä palsta on kilpailu siitä, kuka osaa tehdä loukkaavimman, kyynisimmän, nihilistisimmän ja masentavimman kommentin.

Vierailija
5/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan on vallannut uusi sukupolvi.

Somen kanssa varttuneilta ei paljon voi odottaa.

Vierailija
6/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta meni paßkaksi heti siinä vaiheessa kun täällä alettiin puhumaan Salkkareista. MOT

Vierailija
7/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sensuroitte kommentteja ja poistatte ketjuja agendanne takia. Paskaa saa pyytämällä.

Vierailija
8/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Vauva-lehden sivustolla muitakin keskustelupalstoja, kuin tämä.

Siirtykää sinne etsimään vertaistukea ja muuta.

Tämä on aihe-vapaa palsta ja kirjoitukset sen mukaisia.

Vierailija
9/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sensuroitte kommentteja ja poistatte ketjuja agendanne takia. Paskaa saa pyytämällä.

Tämä on niin totta! Jos ei kestä muiden mielipiteitä, niin on syytä katsoa peiliin. Hyssyttelyäkö kaivataan?

Vierailija
10/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla pelkkä vertaistukipalsta mihin sitten manataan säätä, miehiä ja yhteiskuntaa ym?

Vierailija
11/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitää lukea niitä pissakakkajuttuja. Anna heidän jutella niistä jos tykkäävät. Ei teidän tartte joka asiaan puuttua. Sen takia ne tulee normiketjuihin vttuilemaan, kun ne heidän ketjunsa poistuvat. Kostavat sen.

Vierailija
12/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaisen kokemuksen kautta paskojen viestien kirjoittaminen johtuu palstan sensuroinnista ja määrätynlaisen politiikan ajamisesta.

Alkuaikoina jaksoin kirjoittaa asiallisia mielipiteitä ja ottaa kantaa päivänpolttaviin kirjoituksiin, mutta kun jo väärä sana saa sensoristien delete napin tulipunaiseksi, ajattelin lopettaa asian puhumisen ja puhua pelkkää paskaa.

Sitä saatte mitä tilaatte.

Kuluu se aika näinkin :-)

Vierailija
13/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta! Jos ei kestä muiden mielipiteitä, niin on syytä katsoa peiliin. Hyssyttelyäkö kaivataan?

Itse asiassa juuri hyvää käytöstä ja fiksuja perusteltuja aloituksia kaivataan eikä niitä poistettavia.

Alustan ylläpitäjällä on vastuu (myös rikosvastuu) siitä, mitä täällä julkaistaan, kuten kirjoittajillakin.

On itsenne kannalta hyvä, että mahdollinen rikosmatsku on näkyvillä mahdollisimman vähän, se lieventää seuraamuksia.

Vierailija
14/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan on vallannut uusi sukupolvi.

Somen kanssa varttuneilta ei paljon voi odottaa.

Joopa joo. Olen käynyt täällä enemmän ja vähemmän vuodesta 2003 ja ihan sama meno täällä on aina ollut.

Vierailija
15/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin itse täällä esikoista odottaessani 2003. Silloinkin AV oli jotenkin ilkeydellä ja katkerilla ihmisillä kyllästetty, mutta nimimerkillä kirjoittavana noilla muilla aihealueilla oli oikeinkin hyvää keskustelua. Lähinnä hengasin raskaus-teemassa ja myöhemmin vauoihin liittyvällä alueella jakamassa fiiliksiä muiden kanssa ja toisaalta turinoimassa ihmissuhteista, elämästä ja uskonnostakin niitä koskevilla  alueilla. Jätin aktiivisen Vauvan seuraamisen lopullisesti 2012, kun nimimerkilliset alueet kuihtuivat ja AV muuttui koko ajan enemmän pelleilyksi ja v¤ttuiluksi.

Vierailija
16/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naiset alkoivat syrjiä kivamiehiä palstalla.

Vierailija
17/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on todellakin agenda politiikassa.

Vierailija
18/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun naiset alkoivat syrjiä kivamiehiä palstalla.

Vai olisko se sittenkin "kilttisten" uikutus.

Vierailija
19/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakohtaisen kokemuksen kautta paskojen viestien kirjoittaminen johtuu palstan sensuroinnista ja määrätynlaisen politiikan ajamisesta.

Alkuaikoina jaksoin kirjoittaa asiallisia mielipiteitä ja ottaa kantaa päivänpolttaviin kirjoituksiin, mutta kun jo väärä sana saa sensoristien delete napin tulipunaiseksi, ajattelin lopettaa asian puhumisen ja puhua pelkkää paskaa.

Sitä saatte mitä tilaatte.

Kuluu se aika näinkin :-)

Jahah. En tiedä, miten kauan olet itse palstalle kirjoitellut, mutta minä olen kirjoitellut 10 vuoden ajan. Aiemmin palsta oli auki vuorokauden ympäri. Yöllä keskustelut olivat asiallisempia kuin päivällä. Päivällä moderointi (siis viestien poistaminen) ei ollut aktiivista, vaan jos jonkun viestin ilmoitti asiattomaksi, sen poistamisessa saattoi kestää hyvinkin kauan. Joka tapauksessa tosi erilaisia mielipiteitä kirjoiteltiin ja ne saivat palstalla olla.

Sitten tuli vuosi 2011 ja jytkyttäjät saapuivat palstalle. Palsta muuttui nopeasti PS:n mainokseksi. Keskustelut pysyivät vielä tuolloin joten kuten asiallisina, mutta kohta niiden sävy alkoi jatkuvasti jyrketä ja PS-rummutus lisääntyä. Jossain vaiheessa palstan yökommentointi sallittiin vain nimimerkeille, lopulta se suljettiin. PS:n väen vanavedessä paikalle saapuivat naisvihaajat, ja 1 tai 2 aktiivista kirjoittelijaa alkoi tuutata palstalle omaa pahaa oloaan koko sen aukioloajan.

Eli sanoisin, että aiemmi, vaikka palstalla kyllä osattiin olla törkeitä, kirjoittelu pysyi jonkinlaisissa kohtuuden rajoissa niin, ettei joka toinen avaus käsitellyt jonkin ihmisryhmän ihmisyyden kiistämistä tai lietsonut muunlaista vihaa, täällä sai kirjoitella hyvin vapaasti ja sanoa mielipiteensä aika suoraan. Mitään sanasensuuria ei ollut. Mutta kun palstasta tuli temmellyskenttä, jossa erilaiset poliittiset, aatteelliset ja jollain tavalla patologiset tahot alkoivat rummuttaa omaa agendaansa häikäilemättömästi ja trollausta välineenään käyttäen, moderointi on tiukentunut. (Muuten, palstan etusivulla on linkki sääntöihin - jos on epäselvää, millaisia sääntöjä kirjoittelussa on, ne kannattaa lukea. Mm. trollaus on kielletty, kyllä vain!)

Mitä nyt olen keskusteluista lukenut, moni muu pitempään palstaillut on jokseenkin samaa mieltä, mutta toki kiistääkin saa.

Vierailija
20/91 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ollaan väitetty, että palsta meni huonoksi kun tänne saapui miehet (ja miesten mielipiteet sekä näkemykset). Paista ei ollutkaan enää naisten ja äitien vertaistuen paikka eli avoin miesten haukkumiskenttä. Sehän tekee tästä palstasta ihan huonon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi