Pääsen pian pois Suomesta. Kiva lähteä täältä.
Kommentit (27)
Brasilia on turhan levoton maa mun makuun. Mut hei se on vain mielipide. Suomesta lähtemisen syitä on kylmyys, holhoaminen ja suorastaan kyttääminen. Urkintalaiksi sanottu laki mahdollistaa kenen tahansa luurin ja läppärin seuraamisen ihan vain epäilyksen takia. Jee oikeesti suomalaisten joista monet palauttaa jopa kaduille pudonneet lompakot. Hitto pakko siinä on olla jotain sutkia kun lompakossa oli rahatkin tallessa.
Onneksi omistaminen saatiin lailla salatuksi. Mitä nyt poliisi ja verottaja vähän vastustivat. Ei ihme jos täältä tosiaan haluaa lähteä kun katsoo miten suomessa asioita hoidellaan. Mafiakin on kateellinen.
Hoida vakuutus kuntoon, ettei omaisten tartte mv-sivustolla itkeä, että ruumiin kuljettaminen maksaa maltaita.
Ja jos teetät kauneuskirurgiaa, maksat myös komplikaatioiden hoidon itse. Hoidata nekin siellä "brasseissa" (wt, hyi).
Hyvästi, toivottavasti ei ikinä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Hoida vakuutus kuntoon, ettei omaisten tartte mv-sivustolla itkeä, että ruumiin kuljettaminen maksaa maltaita.
Ja jos teetät kauneuskirurgiaa, maksat myös komplikaatioiden hoidon itse. Hoidata nekin siellä "brasseissa" (wt, hyi).
Hyvästi, toivottavasti ei ikinä nähdä.
Käyn muuallakin mut Rion tuntumassa beachillä pitkälti. Kauneuskirurgiaa en tarvitse. Vakuutukset tietenkin oltava kunnossa. Lisätään vielä "suomalainen kateus" tuohon listaan ku kysyttiin "miksi lähdet".
Muista sitten, ap, viimeistään rajalla maksaa valtion tilille sun kasvatukseen, terveydenhuoltoon, koulutukseen yms menneet rahat. Muodollinen 100 000€ riittäköön, vaikkei se kaikkia kuluja kata.
Mä oon asunut jo 20 vuotta pois Suomesta. Tykkään kovasti käydä viikko pari muutaman kerran vuodessa ja seuraan suomen uutisia.
Eniten siellä ahdistaa ilmapiiri, ihmiset ovat töykeitä ja tylyjä. Toisaalta ristiriitaista kun palveluissa, kahvilat kaupat saa hyvin ystävällistä palvelua, parempaa kuin ennen. Siis osaavaa ja ystävällistä. Mutta perusilmapiiri on kurja, ihmiset hymyilevät harvoin.
Palstaa on hauska seurata, en tajua miksi jotain ärsyttää kun ulkosuomalaiset täällä kirjoittaa, meitä on kuitenkin todella paljon ja tämä myös hyvä tapa ylläpitää äidinkieltä.
Älä tuo hiilihankoa tänne elätiksi, kun joudut palaamaan maitojunalla!
Kyllä tämä on ihan älyn tuotosta että tällainen on mahdollista.