Koska ampiaiset kuolee? Jäätävä pesä välikatolla ja mietin koska sen uskaltaa pudottaa
kokoajan menee ja tulee ampiaisia, joskus 10 kerrallaan etsii sisäänmenoaukkoa, mitenköhän iso pesä siellä on 🙈
Ja koska sinne uskaltaa mennä pudottamaan sen?
Kommentit (8)
Olen tästä jo avautunutkin täällä mutta mun makkarin viereiseen räystääseen on sisäpuolelle ilmestynyt ampiaispesä. En pääse siihen kiinni mitenkään. En ole voinut nukkua makkarissa kohta kahteen viikkoon koska sinne tunkee koko ajan ampiaisia. Sama juttu vieresessä vessassa. Neljä kertaa mua on jo pistetty. Suihkutin vaahtoa sisäänmenoaukolle esteeksi ja sitten mustaa Raidia siihen joka puolelle monen päivän ajan. Nyt ampparit vaikuttaa sairailta ja voimattomilta, mutta silti niitä tulee samaa tahtia sisään kuin ennenkin. Liike sisäänmenoaukolla on lopunut. Milloinkahan tää piina loppuu.
Miten ne sulla sisälle sieltä pääsee?
Meillä pesä on terassin toisen oven edessä välikatolla ja iltaisin kiva istuskella sohvalla kun kuuluu vaan klops klops kun törmäävät ikkunaan, voimattomilta näyttävät täälläkin, eli varmaan viimeisiä vetelevät.
Saa nähdä millainen pesä sieltä löytyy, ihan 24/7 ne tuossa pörrää 🙈
Muurahaismyrkkyä tarjolle vaikka limuun sekoitettuna, ampiaiset vie sen mennessään pesäänsä ja tapaa koko pesän asukkaat. Tai parempi vaihtoehto, kutsu tuholaistorjuja, joka tulee ja napauttaa pesän irti ja vie mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pesä on terassin toisen oven edessä välikatolla ja iltaisin kiva istuskella sohvalla kun kuuluu vaan klops klops kun törmäävät ikkunaan, voimattomilta näyttävät täälläkin, eli varmaan viimeisiä vetelevät.
Vanha talo ja vissiin siellä jotain pieniä rakoja on. En käsitä miksi ne yrittää sisälle. Eihän nyt pitäis vielä niin kylmäkään olla, ja niitä tulee vaikka olis 20 astetta. Olen yrittänyt keksiä mikä on se paikka josta ne tunkee sisään mutten ole onnistunut. Ensin kuuluu pari sekuntia ähisevää pörinää niin kuin ne tunkis tosi pienestä raosta ja sitten kops kun elikko ajaa päin ikkunaa. Paitsi ettei enää aja, harvat enää lentää. Yksi istui vessan hyllyn reunalla ja yritti siitä lähteä liikenteeseen, seurauksena mahaplätsi lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Muurahaismyrkkyä tarjolle vaikka limuun sekoitettuna, ampiaiset vie sen mennessään pesäänsä ja tapaa koko pesän asukkaat. Tai parempi vaihtoehto, kutsu tuholaistorjuja, joka tulee ja napauttaa pesän irti ja vie mukanaan.
Tuholaistorjujan kutsuminen perähikiällä ei noin vain onnistukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha talo ja vissiin siellä jotain pieniä rakoja on. En käsitä miksi ne yrittää sisälle. Eihän nyt pitäis vielä niin kylmäkään olla, ja niitä tulee vaikka olis 20 astetta. Olen yrittänyt keksiä mikä on se paikka josta ne tunkee sisään mutten ole onnistunut. Ensin kuuluu pari sekuntia ähisevää pörinää niin kuin ne tunkis tosi pienestä raosta ja sitten kops kun elikko ajaa päin ikkunaa. Paitsi ettei enää aja, harvat enää lentää. Yksi istui vessan hyllyn reunalla ja yritti siitä lähteä liikenteeseen, seurauksena mahaplätsi lattialle.
Meilläkin on pesä välikatossa makkarissa. Mä teippasin kaikki listojen ja panelien välit ilmastointiteipillä Raid-suihkutuksen jälkeen. Toivottavasti ei jää pahoja jälkiä teipistä. Koputetaan nyt puuta, mutta teippikikka on tähän asti tuntunut toimivan.
https://www.iltalehti.fi/piha/a/3cc3e78a-488a-4974-8562-48175190e3ff