Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toni 28 v valittaa, kun vuokranantajat eivät anna vuokra-asuntoa raha-asioita taitamattomille

"Kaikki mulle ilmaiseksi"
21.08.2019 |

Huh, luin jutun YLEn uutisista ja ei voi kuin kauhistella nykymenoa!

Asunto pitäisi saada, vaikka maksuvelvollisuudet on tullut lyötyä laimin useammankin kerran eikä ole rahaa millä maksaa. Eikö koulussa opetettu mitä raha on puhumattakaan toisten kunnioittamisesta?

Se ei ole yllätys, että työn hakeminen ei jutun perusteella ole edes mielessä.

Veikkaisin, että kyseessä on vihervasemmiston kannattaja. Kyllä tuossa iässä viimeistään pitää aikuistua ja ottaa itseään niskasta kiinni.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toni näytti selkäpuolelta kuvattunakin sen verran pelottavalta, että en vuokraisi asuntoa vaikka luottotiedot löytyisi. Hän on myös asunut avopuolisonsa asunnossa "alivuokralaisena" eli käytännössä saanut tällä järjestelyllä asumistuen kelalta. Normaalistihan jos ihminen asuu toisen kanssa ja he ovat pari, niin puolison tulot huomioidaan asumistukea laskettaessa.

Toki olisi kiva jos kaikilla olisi asunto, mutta toisaalta asunnon saannin pääsyvaatimuksena voisi olla jonkinlainen elämänhallinnankurssi.

Vierailija
42/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä aloitukseen tulee, niin koulussa ei todellakaan opeteta mitään rahasta

- Kyllä meillä koulussa opetettiin rahasta ja taloudesta aikanaan (1990-luvun lopussa). - En tiedä miten tai kuinka asia on kouluissa tänään. Mutta minusta  perusteet oman talouden hallintaan tulisi saada "jo" kotoa, vanhemmila (tai vanhemmalta), eikä vanhempien odotaa, että kyllä ne siellä koulussa sitten opettaa mitä tarkoittaa kun viikkoraha ei hei riiä siihen, miä haluasiia saada, tai kun tili menee miinukselle ja mitä tarkoittaa kun jättää pikavipin maksamatta,  Harmi vain kaikilla ei taida löytyä lähipiirisä heitä, joilla olisi taitoa näyttää mallia. Tai edes yriystä kertoa talouden perusasioista.      

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo älypuhelinta, mutta olen silti pystynyt asioimaan Kelassa. Mitenhän se on mahdollista?

Ne on näitä milleniaalien vapaan kasvatuksen pershedelmiä. Kuvottavaa porukkaa. Ykskin tyyppi oli ostanut auton eik ätiennyt mistä öljy saa ostettua autoonsa. En kertonut vaan tuijotin vain kulmat koholla.

Vierailija
44/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo älypuhelinta, mutta olen silti pystynyt asioimaan Kelassa. Mitenhän se on mahdollista?

Ne on näitä milleniaalien vapaan kasvatuksen pershedelmiä. Kuvottavaa porukkaa. Ykskin tyyppi oli ostanut auton eik ätiennyt mistä öljy saa ostettua autoonsa. En kertonut vaan tuijotin vain kulmat koholla.

Olisit sanonut että Alkosta. :D

Vierailija
45/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"– Kela-asioiden hoitaminen vaatisi älypuhelinta, mutta sitä ei saa osamaksulla, kun on maksuhäiriö."

Ei vaadi. Kela-asiat voi hoitaa myös tietokoneella. Tietokonetta taas saa käyttää ilmaiseksi kirjastoissa.

Kelan toimipisteissä on myös yleensä tietokoneita joita voi käyttää Kela asioiden hoitoon.

Vierailija
46/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sopia maksavansa etukäteen vaikka vuoden ajalta?

Vierailija
47/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt vaan, mutta mieluummin pitäisin sijoitusasuntoni tyhjänä kuin vuokraisin sen henkilölle, jolla on tuollainen habitus ja siihen vielä maksuhäiriöhistoria lisäksi.

Halvemmaksi tulisi tyhjänä pitäminen.

Vierailija
48/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotietoja ei ole, mutta heität jonkun 12 000 pöytään? Uskottavaa. 

Vierailija
49/66 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vuokra-asunto pitäisi antaa ilmiselvälle riskitapaukselle, kun jonossa on pitkä liuta ansiokasta työuraa tekeviä hyväpalkkaisia, maksukykyisiä ihmisiä?

Joskus nuo luuserit vielä rikkovat asunnon ja jättävät kaiken maksamatta.

Vierailija
50/66 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noku sillä ei oo sitä älypuhelinta niin eihän se voi mitään tehdä.

Kotoa ei voi poistua kirjastoon tai kelaan koska paniikkihäiriö. Sama häiriö ei tosin estä kaljan tai tupakanhakureissuja eikä baarissa istumista.

Vierailija
51/66 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottotietoja ei ole, mutta heität jonkun 12 000 pöytään? Uskottavaa. 

Luottotiedottomuus ei ole sama asia kuin varattomuus. Minulla oli runsaastikin omaisuutta ja käteistä jota ei ulosmitattu kun firma meni konkkaan. Maksoin vain ja ainoastaan maksusuunnitelman mukaisen summan joka oli vähän päälle tonni kuussa. Muutaman maksuvuoden jälkeen luottotiedot palautuivat.

Vierailija
52/66 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi vain kaikilla ei taida löytyä lähipiirisä heitä, joilla olisi taitoa näyttää mallia. Tai edes yriystä kertoa talouden perusasioista.      

Ja mitä enemmän ja kauemmin nykyistä ilmaisen rahan syytämistä jatketaan, sitä varmemmin tuo kehitys tulee kiihtymään. Löytyy yhä kasvavassa määrin perheitä, joissa persaukisuus ja sosiaalielätin status periytyy jo toisessa tai kolmannessa polvessa.

Vierailija
53/66 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku s.uvakki ei ota tuota kotiinsa asumaan?

Mä en ainakaan ottais, tuntematonta tarkoitus ukkoa, jonka pikavipit on luultavasti mennyt päihteisiin.

Mutta mä en olekaan s uvakki.

Vierailija
54/66 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntosijoittaja kirjoitti:

Miksi ihmeessä vuokra-asunto pitäisi antaa ilmiselvälle riskitapaukselle, kun jonossa on pitkä liuta ansiokasta työuraa tekeviä hyväpalkkaisia, maksukykyisiä ihmisiä?

Joskus nuo luuserit vielä rikkovat asunnon ja jättävät kaiken maksamatta.

Näin. Suomessa on ollut hämmästyttävän kauan vallalla näkemys että huonosta asioidensa hoitamisesta ja moniongelmaisuudesta tulisi palkita ja hyvästä käytöksestä sekä asioiden hoitamisesta tulee rangaista.

Vierailija
55/66 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo itse ole milleniaali. Syntynyt 1990-91, kun on 28.

Vierailija
56/66 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
57/66 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun hakee holhouslain alaiseksi ja siirtää pankkitiliotteet postilla aina kelalle. Holhoustoimesta joku voinee auttaa nostamaan käyttörahaa kerran viikossa ja maksaa hänen vuokransa ja varata rahaa matkakorttiin yms.

Tosin nopeasti rahat loppuu kesken jos syö aina joka päivä kolme happyateriaa. taitaa tarvita senkin kanssa ppua miten kokata jne.

Mutta sehän jo tiedettiin että oli tulossa sukupolvi joka tulee kuolemaan ennen vanhempiaan sillai keskimäärin. Liian avuttomia elämään.

Vierailija
58/66 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti on aina kauhutarinoita vuokralaisista, mutta itse olen selvinnyt nyt kahdesta helvetistä tulleista vuokranantajista. Saisi näitäkin tarinoita välillä olla lehdissä, että nuoriso tietää miten selvitä, kun vuokranantajat yrittävät huijata vuokralaisia.

Itse olen asunut 6 vuokra-asunnossa. 4 julkisessa tai yrityksen, 2 yksityisessä. kummassakin yksityisellä on ollut ongelmaa juuri vuokranantajien takia.

Vierailija
59/66 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuvaus, että on tehnyt jonkin verran media-alan töitä kotoa käsin, kuulostaa niin sumuiselta että sen varaan en uskoisi kaverin maksukykyyn tulevaisuudessakaan. Näillä kaikilla pitäisi olla aina äiti tai tyttöystävä hoitamassa asioita. Heti kun tulee ero, niin ollaan taivasalla.

Vierailija
60/66 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska et ole Ylen vihervassaritoimittaja joka uskoo kaikki valheet kyseenalaistamatta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän