Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toni 28 v valittaa, kun vuokranantajat eivät anna vuokra-asuntoa raha-asioita taitamattomille

"Kaikki mulle ilmaiseksi"
21.08.2019 |

Huh, luin jutun YLEn uutisista ja ei voi kuin kauhistella nykymenoa!

Asunto pitäisi saada, vaikka maksuvelvollisuudet on tullut lyötyä laimin useammankin kerran eikä ole rahaa millä maksaa. Eikö koulussa opetettu mitä raha on puhumattakaan toisten kunnioittamisesta?

Se ei ole yllätys, että työn hakeminen ei jutun perusteella ole edes mielessä.

Veikkaisin, että kyseessä on vihervasemmiston kannattaja. Kyllä tuossa iässä viimeistään pitää aikuistua ja ottaa itseään niskasta kiinni.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asunnon saanti ole yhtään helpompaa, vaikka maksuhäiriöt johtuisivat muista syistä kuin vuokraveloista. En ole myöskään päihdeongelmainen tai rikollinen. Pitkään asunnottomana olleet voivat saada asunnon juuri jonkun heitä varten olevan säätiön kautta, mutta ilman asunnottomuutta ei kuulu heidenkään palveluiden piiriin.

Onneksi on asunto tällä hetkellä, mutta suunnitelmissa olisi vaihtaa paikkakuntaa vuoden sisällä opiskeluiden vuoksi, mutta muutto saattaa tyssätä, jos ei saa asuntoa.

Vierailija
22/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun on ihmisiä, joilla ei ole taustallaan niitä nuoruuden hölmöilyjä ja vastuutonta koheltamista, niin miksi ihmeessä vuokranantaja ottaisi riskin ja vuokraisi ihmiselle, joka ei osaa asioitaan hoitaa ja todennäköisesti jatkossakin hölmöilee ja jättää vuokransa maksamatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, itse kerran erehdyin vuokraamaan asuntoni, yh-äiti joka heti alkuun nyyhkytarinan saattelemana kertoi että "nuoruuden hölmöilyjen vuoksi ei ole luottotietoja, mutta maksaa vuokrat varmasti."

Ei maksanut. Pari ekaa kuukautta maksoi. Eroon pääseminen oli kamala homma, sossun 2000e takuuvuokra ei todellakaan riittänyt vuokrarästeihin, ja lisäksi asunnon oli vuodessa saanut remontti kuntoon.

Ei enää ikinä. 10 000e meni remontteineen oppirahoina.

Maksuhäiriömerkintäinen "hoitovapaalla oleva" (= työtön oikeasti) yh äiti useamman lapsen ja lemmikkien kanssa tietää lähes varmasti kallista remonttia. Mitä enemmän selittää ja lupailee, sitä varmemmin ongelmia tulee.

Vierailija
24/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa mainittiin, että pesukoneen hajoaminen voi syöstä talouden raiteiltaan, mutta jaksankohan tuntea sympatiaa, kun näin voi tapahtua ainoastaan omistusomakotitalossa, muualla on pesutuvat ja hätätilanteessa pyykkiä voi pestä ihan käsinkin, kuten tässä itse teen, kun yhtiön kone on tilapäisesti rikki. Ja auton hajoamisessa sama, ainoastaan ok-talo voi sijaita alueella, jossa ei ole minkäänlaista bussiliikennettä.

Vierailija
25/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka saa kaupungin vuokrakämppää?

Anopilla ainakin oli aina kämppä vaikka ei ollut ikinä maksanut yhtään mitään laskuja eikä käynyt töissä.

Sen kuoleman jälkeen kun kävin tyhjäämässä postilaatikkoa se oli aina aivan täynnä perintäfirmojen ja ulosottomiehen kirjeitä.

Jos ei pitkänkään jonottamisen jälkeen saa kaupungilta minkäänlaista asuntoa, kyse on yleensä siitä, että on paskonut välinsä myös kaupungin kanssa, eli saanut jo aiemmin kaupungin asunnoistakin häädön.

Vierailija
26/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta tonnia ulosotossa ja silti olen saanut vuokra asunnon yksityiseltä. Riippuu omasta asenteesta ja millaisen kuvan annat vuokran antajalle itsestäsi

Vierailija
27/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ex vävy oli tälläinen ja parasta koko asiassa on tuo ex...

En ymmärrä kuinka tyttö elätti tälläistä rahatonta äijää jolla lapsiakin joita ei voinut taloudellisesti edes tukea.

Vierailija
28/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, itse kerran erehdyin vuokraamaan asuntoni, yh-äiti joka heti alkuun nyyhkytarinan saattelemana kertoi että "nuoruuden hölmöilyjen vuoksi ei ole luottotietoja, mutta maksaa vuokrat varmasti."

Ei maksanut. Pari ekaa kuukautta maksoi. Eroon pääseminen oli kamala homma, sossun 2000e takuuvuokra ei todellakaan riittänyt vuokrarästeihin, ja lisäksi asunnon oli vuodessa saanut remontti kuntoon.

Ei enää ikinä. 10 000e meni remontteineen oppirahoina.

Maksuhäiriömerkintäinen "hoitovapaalla oleva" (= työtön oikeasti) yh äiti useamman lapsen ja lemmikkien kanssa tietää lähes varmasti kallista remonttia. Mitä enemmän selittää ja lupailee, sitä varmemmin ongelmia tulee.

Näinhän siinä kävi. Lemmikkien pissaa ja kakkaa ympäri asuntoa. Löytyipä toki kaapista iso pino perintäkirjeitä aiemmilta vuokranantajilta, että se siitä varmasta vuokranmaksusta... EI IKINÄ ENÄÄ.

Vierailija
29/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa kirjoitti:

Mulla on monta tonnia ulosotossa ja silti olen saanut vuokra asunnon yksityiseltä. Riippuu omasta asenteesta ja millaisen kuvan annat vuokran antajalle itsestäsi

Saa kyllä, jos asunto sijaitsee paikkakunnalla, jossa asuntoja voi olla pitkään tyhjillään. Helsingissä ja Tampereella vuokranantajilla on varaa katsoa tarkasti kenet ottavat.

Vierailija
30/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskettäin eräs puolituttu tyyppi räyhäsi facessa kuinka v*ttumaista porukkaa kunnan asuntotoimistossa on töissä kun ei hänelle vuokrata tyhjillään olevaa asuntoa pelkästään siksi, että ei ole luottotietoja. Kuulemma naapurikunnasta saisi yhdellä puhelinsoitolla asunnon saman tien ja ilmoittikin muuttavansa sinne pois tästä p*skapaikasta. Jostain syystä kuitenkin yhä pyörii tuolla s-marketin nurkalla...

Vierailija
31/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa mainittiin, että pesukoneen hajoaminen voi syöstä talouden raiteiltaan, mutta jaksankohan tuntea sympatiaa, kun näin voi tapahtua ainoastaan omistusomakotitalossa, muualla on pesutuvat ja hätätilanteessa pyykkiä voi pestä ihan käsinkin, kuten tässä itse teen, kun yhtiön kone on tilapäisesti rikki. Ja auton hajoamisessa sama, ainoastaan ok-talo voi sijaita alueella, jossa ei ole minkäänlaista bussiliikennettä.

Tämä kertoo siitä uusavuttomuudesta mitä nykyihmisiä vaivaa. Soitetaan huoltomies kun suihku ei vedä, toinen tulee toteamaan että oletko koskaan ottanut hiuksia likakaivosta pois, ai minunko se pitäisi tehdä?

Vierailija
32/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kertoo siitä uusavuttomuudesta mitä nykyihmisiä vaivaa. Soitetaan huoltomies kun suihku ei vedä, toinen tulee toteamaan että oletko koskaan ottanut hiuksia likakaivosta pois, ai minunko se pitäisi tehdä?

Mä kysyin juuri noin, koska kyseessä oli asunto, johon olin samana päivänä muuttanut.

Vierailija
33/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatetuksesta päätellen Toni kuuluu äärioikeistoon  https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1200,h_800,f_auto,fl_lossy,q_…

Vierailija
34/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suihku tekee silloin kun se ei vedä tai vetää?

t. Remonttitaitoinen

Vierailija
35/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tämä uusiavuton poropeukalo "suihkulla" ja "likakaivolla" kenties "lattiakaivoa"?

Vierailija
36/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki vuokranantajatkaan ole niin taitavia hoitamaan raha-asioita, ainakaan silloin kun pitäisi antaa rahaa vuokralaiselle päin. Kun on vuokraamassa asuntoa, kannattaa keskustella aikaisempien vuokralaisten kanssa, jos se on suinkin mahdollista. Joskus myös naapurit osaavat kertoa, millä tavalla vuokranantaja on kohdellut aikaisempia vuokralaisia.

Vierailija
37/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tatuointi kuva sinetöi jutun timantiksi

Vierailija
38/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka saa kaupungin vuokrakämppää?

Anopilla ainakin oli aina kämppä vaikka ei ollut ikinä maksanut yhtään mitään laskuja eikä käynyt töissä.

Sen kuoleman jälkeen kun kävin tyhjäämässä postilaatikkoa se oli aina aivan täynnä perintäfirmojen ja ulosottomiehen kirjeitä.

Jos ei pitkänkään jonottamisen jälkeen saa kaupungilta minkäänlaista asuntoa, kyse on yleensä siitä, että on paskonut välinsä myös kaupungin kanssa, eli saanut jo aiemmin kaupungin asunnoistakin häädön.

Toinen mahdollinen syy on, että asuntojonossa on vain niin paljon ihmisiä, + huono tuuri.

Vierailija
39/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä asunut talossa, jossa olisi pesutupa, vaikka koko ikäni olen kerrostaloissa asunut. Omituinen käsitys tuo, että kaikissa kerrostaloissa on pesutupa.

Vierailija
40/66 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatetuksesta päätellen Toni kuuluu äärioikeistoon  https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1200,h_800,f_auto,fl_lossy,q_…

Tonilla on ollut varaa tatuointeihin, päihteisiin ja kaikkeen muuhun vappukivaan. Vuokrat jääneet ikävästi pystyy epähuomioissa - muiden vika, tietty.

Antaisitteko Tonille oman yrityksenne mediahommat tehtäväksi? Hän voisi niitä tehdä, itse epäilen enemmänkin sipulifoorumin kaupankäyntiä ja muuta nettimoshaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän