Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri oli peeaa eikä antanut minun maksaa ruokaansa

Vierailija
21.08.2019 |

Olin miespuolisen kaverin kanssa syömässä ja maksoin oman ruokani itse. Hän yritti maksaa omansa mutta kortilla ei ollut katetta ja sanoin maksavani hänen ruokansa. Hän meni tajuttoman vaikeaksi ja soitti kämppikselleen voiko tämä lainata. Ei voinut joten hän soitti isälleen ja sai kuin saikin rahat tililleen ja maksoi. Koko episodiin meni 25min jonka istuin pöydässä kun hän roikkui puhelimessa. Mikä kunniakysymys on ettei voi antaatoisen auttaa? Hän tietää että olen hyvin toimeentuleva ja hän olisi voinut kuitata kaiken jelppimällä minua jossain muussa asiassa. Teinkö väärin kun edes tarjouduin maksamaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mitään väärin tehny. Kaveri teki hölmösti, mutta häntä varmaan hävetti kovasti.

Vierailija
2/4 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä nyt naiselta voi apua pyytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteet mutkistuvat vaikean elämäntilanteen myötä. Minä huomasin tämän hyvin pian sen jälkeen, kun olin ensin ollut työttömänä pitkään ja lopulta jouduin todella pahoihin taloudellisiin vaikeuksiin. Kerronpa sinulle tapauksen, jollaisia tarvitaan vain yksi lopettamaan halu ottaa muruakaan vastaan muilta ihmisiltä.

Moni on valmis tarjoamaan kahvin, lounaan tai elokuvalipun vähävaraiselle tuttavalle. Näissä monissa on kuitenkin ihmisiä, jotka nauttivat hyväntekeväisyytensä tuomasta valta-asemasta aivan liikaa, muuttuvat ylemmyydentuntoisiksi ja ryhtyvät komentelemaan ja neuvomaan vastoin parempaa tietoa. Esimerkeiksi tällaisesta käyvät ne monet tämän palstan ketjut, joissa köyhiä kehotetaan syömään kausijuureksia ja ostamaan kirpputoreilta arvokasta tavaraa halvalla myytäväksi edelleen voitolla. Minun pohjakosketukseni tähän mennessä on vanha, kiva kaveri, joka ei koskaan ollut käynyt luonani, mutta nyt kutsui itsensä kylään ja saapui paketin kanssa: hän oli ostanut kokonaisen merilohen ja toi minulle sen pakastetut perkkeet, koska niistä voi keittää niin ihanaa lientä. Kuulostaa keksityltä, mutta on valitettavasti totta. Olisin ihan mielelläni ottanut vaikka tavallisen kahvipaketin, mutta kalanjämät tuntuivat tosi pahalta, vaikkei niiden tuoja varmaankaan halunnut loukata.

Kysyt, mikä kunniakysymys on, ettei voi antaa toisen auttaa. Tällainen kunniakysymys. Et ehkä pysty ymmärtämään tilannetta, jollet itse ole ollut pahassa ahdingossa, mutta voi toki yrittää. Sydänystäväkin voi yllättää ikävästi, kun asetelma muuttuu. Siitä, että "apu ei kelpaa", ei kannata loukkaantua - kyse voi olla paljon enemmästä kuin vain lounaan maksamisesta.

Vierailija
4/4 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin mielenkiintoinen ja ajankohtainen aihe, että nostanpa tämän esille.

- ei ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi