Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin tietämäsi tapaus, jossa lääkäri on ohittanut vakavan sairauden?

Vierailija
20.08.2019 |

Eli syöpä tai vastaava on ohitettu migreeninä tai masennuksena vastaanotolla, kunnes sitten jälkeenpäin potilaalta onkin todettu jokin vakava sairaus. Millaisia tapauksia on tullut vastaan?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Sweet and lovely Taru,  ehkä surullisin tällaisista joista olen kuullut.

Vierailija
2/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauspahoinvointi olikin syöpä. Ymmärrettävä mutta toki kauhea virhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpää pidettiin peräpukamina.

Vierailija
4/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkosyöpä on helppo ohittaa. Tiedän kaksi tapausta. Kummassakin diagnoosi myöhässä ja toisen kohdalla vieläpä niin, että potilas on ollut jo vuoteenomana.

Ei ole näköjään varaa enää edes yksinkertaiseen thorax-kuvaan. Heikosti menee.

Vierailija
5/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verisyöpäni vaikutti lääkärin mielestä nivelrikolta. 

Onneksi diagnoosin saamiseen meni vain pari vuotta.

Lääkärit ovat ihmisiä, kuten me muutkin.

Vierailija
6/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen Sweet and lovely Taru,  ehkä surullisin tällaisista joista olen kuullut.

?

Vierailija
7/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini. Vuoden kävi lääkärissä valittamassa vatsakipuja. Missään vaiheessa ei tutkittu kunnolla. Käskettiin tyyliin ota Samarin ja mene kotiin.

Lopulta kun kivut oli niin kovat ettei pystynyt enää liikkumaan katsottiin ja löytyi terminaalivaiheessa oleva syöpä. 2 viikkoa tämän jälkeen saattohoidossa ja kuolema.

Olen edelleen katketa sysipaskasta työterveyshuollosta.

Vierailija
8/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpädiagnoosi tuli, mutta pian lääkäri ilmoittikin kasvainten "hävinneen itsestään" ja "ei se tainnutkaan olla syöpää". No, oli se sittenkin, aggressiivinen haimasyöpä vei hyvin pian sen "uudelleen löytymisen" jälkeen. Aikamoista vuoristorataa potilaalle ja omaisille.

Vierailija
9/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on niin paljon. Olen hoitsu.

Vierailija
10/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio ohjeistaa lääkäreitä antamaan vaan pelkkiä kipulääkkeitä joka vaivaan koska tulisi ilmeisesti liian kalliiksi hoitaa ihmisiä kuntoon vaikka halvempaa se on kuin antaa ihmisten sairastua pahemmin tai kuolla mutta virkamiehille ja poliitikoille raha on tärkeintä.

Vierailija
11/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjoitti minulle terveen paperit, vaikka olen hullu.

Lähetti kotiin toipumaan, että olisi tilaa uusillw potskuille.

Vierailija
12/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystäväni oli sairastanut rintasyövän ja oli seurantavaiheessa. Tuli kipeäksi kädestään.ja meni lääkäriin, sai saikkua ja buranareseptin. Parin viikon päästä sama uusiksi.

Kun viimein.vaatimalla vaatien pääsi jatkotutkimuksiin, niin syöpä oli jo levinnyt. Menehtyi 1,5 vuoden taistelun jälkeen. Olisi ehkä menehtynyt vaikka olisi heti laitettu eteen päin. Nyt ei voi tietää, vaan tätä jossitellaan maailman tappiin...

Vierailija
13/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs naapuri meni terveyskeskukseen heikon olon ja pahoinvoinnin takia, lähetettiin kotiin diagnoosilla flunssa tulossa. Ei mennyt monta tuntia kun kuoli, sydäninfarkti.

Vierailija
14/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni olikin aivokasvain. Inhimillinen virhe, kärsin kyllä myös migreenistä ja sen vuoksi ei tutkittu aluksi kunnolla.

Vierailija
15/34 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tapaukseni. Vaikea APECED hoitamattomana 9 v., koko tuon ajan kuoleman kourissa ja tk:ssa kohdeltiin kuin luulotautista. Oli diagnoosia toiminnallisista häiriöistä ym. roskaa, vaikka kortisolit ja elektrolyytit useaan otteeseen kriisitasolla. Itse tiesin paremmin, tein kantelun AVI:in ja sain lopulta diagnoosin. En luota julkiseen enkä yksityiseenkään terveydenhuoltoon enää ollenkaan.

Vierailija
16/34 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini valitti kylki ja palleakipua 2. Lääkäri piti lihasrevähtymänä eikä koskaan tutkinut kunnolla.

Äitini kuoli aortan repeämään. Pullistuma oli kehittynyt tuon 2v

Vierailija
17/34 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä sattuu paljon. 40v naisen päänsärkyyn määrättiin Buranaa, seuraavana aamuna löytyi kuolleena. Monet ihmiset ei uskalla mennä ajoissa lääkäriin koska oireet ei ole niin pahoja, mutta sitten kun oireet pahenee ei olekaan enää mitään tehtävissä. Jotkut lääkärit on sellaisessa maineessa paikkakunnallaan, että ei uskalleta mennä vastaanotolle kuin puolikuolleena.

Vierailija
18/34 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös näin päin: miehellä oli paksusuolensyöpä joka leikattiin pois. Keuhkoista löytyi etäpesäke jota alettiin hoitaa mutta hoidot jouduttiin keskeyttämään korkean iän ja kunnon romahtamisen vuoksi. Etäpesäke pysyi muuttumattomana vuosia joten se olikin ollut jokin viaton varjostuma.

Vierailija
19/34 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen. Taustalla sairastettu rintasyöpä, huimaus ja oksentelu diagnosoitiin asentohuimaukseksi, lopulta diagnoosina levinnyt syöpä, mm. aivoihin ja sisäelimiin. Pistää niin vihaksi. Tuolla taustalla olisi pitänyt päästä kunnon tutkimuksiin heti. Yli puoli vuotta menetettiin.

Vierailija
20/34 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus: kävin lääkärissä jatkuvan hengenahdistuksen, huimauksen, väsymyksen ja raajojen turvotuksen vuoksi. Lisäksi oli omituista, kuivaa yskää. Lääkäri lykkäsi käteen masennuslääkereseptin ja käski varata ajan mielenterveystoimistoon. Kolme päivää myöhemmin päädyin ambulanssikyydillä sairaalaan menetettyäni tajuntani lenkillä, diagnoosina sydämen vajaatoiminta ja läppävika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme