Lidlin pakastemustikasta (XXL-pussi) tehty hillo täynnä isohkoa kovaa siementä... variksenmarjaa?
Eipä ole mustikka muistaakseni hampaisiin koskaan sattunut...
Kommentit (30)
Ei maistu eikä näytä; oma epäilys olisi että sitä on joukossa. Mutta onko mustikalla joskus kovaa isoa siementä.. tuota on ihan tosissaan häiritsevää syödä :/
Ei kyllä muistu mieleen, että olisin ikinä huomannut mustikassa siemeniä. En metsämustikassa enkä pensasmustikassa.
Ota yhteyttä asiakaspalveluun ja kerro heille epäilyksesi. Jos tuotepakkaus on vielä tallessa, ota siitä eränumero ylös, kysyvät sitä kuitenkin jos jotain tuotevirhettä epäilevät.
On paketti vielä jäljellä. Kiitos neuvosta!
Jospa mustaherukoita joutunut joukkoon tehtaalla missä käsitellään muita marjoja. Paha juttu tietysti jos sattuu olemaan allerginen.
Mulla on pussi ja marjat vielä tallella pakkasessa. Jos oli se viimeisin XXL-pussi 7,99 -tarjouksesta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä maalaista mustikkaa?
Kotimaista.
Todellakin olen huomannut. Sama homma vieläkin, eli pussissa jotain muuta marjaa kuin mustikkaa. Luultavasti ainakin juolukkaa, joka näyttää ihan mustikalle, mutta siinä on pieniä siemeniä sisällä ja maku aivan eri kuin mustikassa. Puuron seassa nämä' huomaa heti ja puuro jää syömättä, kun marjat maistuu kauheelle ja suutuntuma on älöttävä.
Nuo xxl-paketit missä tahansa tuotteessa tarjouksessa- ei ole ihan parasta a-luokkaa.
Variksenmarjoja olen havainnut myös olevan pakastemustikoissa. Niitä siemeniä ei voi olla huomaamatta. En muista onko olleet Lidlin vai Pirkka-mustikoita, molempia ostelin viime talvena.
Ei maistu ällöttävälle juolukat eikä kaarnikat. Juolukat ovat pikemminkin mauttomampia ja vaaleampia. Kaarnikat taas tummempia ja maistuvampia. Molemmissa on isommat siemenet kuin mustikassa. Ne kasvavat samoilla paikoilla kuin mustikat ja omissa mehumarjoissa saa olla molempia mustikoitten seassa, ja hyvä mehu tulee. Onneksi niille ei ole juuri kukaan allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Variksenmarja on vitamiinipommi
Ihan se ja sama, mutta jos mustikoita ovat myyvinään ja mustikoita on ostamassa, niin mustikkaa siinä pussissa pitäisi myös olla!
Musuyrittäjä möi omatekoista "mustikkapiirakkaa" kahvilassaan. Mustikoissa oli iso luumainen kivi eivätkä ne maistuneet mustikoilta.
Mutta täytyy suvaita ja ymmärtää.
Ne marjat puhdistetaan yleensä pakastettuina optisesti värin perusteella. Siksi on hyvin mahdollista, että niihin jää muita jokseenkin samanvärisiä variksenmarjoja tai juolukoita, joita on poimittu mustikoitten sekaan.
Noin 60 vuotta mustikoita syöneenä en ole koskaan löytänyt niistä isoja siemeniä.
näinhän siinä käy kun marjojen kerääjät haalitaan huitsin nevadasta, ei eroteta mustikkapusikkoa variksenmarjamättäästä
Jos noin heikkoa on marjojen tunnistaminen niin saattaapi joukkoon päätyä sudenmarjaakin.
Kerääjät vetä poimurilla kaiken mitä metsästää irti saa
Hyvä jos ei kuitenkaan jäniksen tai poron papanoita oo teillä puurossa
Tämän vuoksi kerään itse
Kukaan muu huomannut samaa?