Muita vasemmistolaisia, joita ärsyttää vasemmistohallituksesta puhuminen, sekä "viher" niputus?
Tehdäänpä selväksi, en ole vihreä, eivätkä vihreiden arvot ole yhtä kuin vasemmiston.
Nykyinen hallitus on sakametelisoppa, joka sijoittuu jonnekkin keskelle ja hieman sen reunojen yli molempiin suuntiin, eikä se ole mitenkään selkeästi vasemmistolainen.
(P. S en myöskään hyväksy minkäänlaista väkivaltaa + mielestäni mm. Ma ahanm uuttoon liittyvistä asioista tulisi a) voida keskustella b) tehdä tarvittaessa muutoksia politiikkaan)
( P. P. S en ole kaikkien vasemmiston edustajien kanssa läheskään kaikista asioista samaa mieltä vaikka jaankin samat "perusarvot" , joten turha kertoa, että koska olen vasemmistolainen ajattelen kaikesta tavalla x).
Kommentit (7)
Sama on aina ärsyttänyt. Olen vasemmistolainen, en vihervasemmistolainen!
Hallitus on selkeästi vasemmistohallitus. Sen rungon muodostavat eduskunnan kaikki kolme vasemmistopuoluetta ja keskusta on maakuntamallilla ostettu takaaman hallitukselle tarvittavan enemmistön. Eduskunnan suuret porvaripuolueet jätettiin oppositioon. Siis selkeääkin selkeämpi vasemmistohallitus ja pääministerinä entinen AY-jyrä.
Miksi sitten hallituksessakin puhutaan vihervasemmistosta?
Vierailija kirjoitti:
Sama on aina ärsyttänyt. Olen vasemmistolainen, en vihervasemmistolainen!
Sama asia. Eikö teitä hävetä tuhota Suomen tulevaisuus?
Erot voisi luetella vaikka heti ekassa viestissä jos niitä muka on...
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten hallituksessakin puhutaan vihervasemmistosta?
Yksi syy on varmaan se, että vihreät ovat isosti hallituksessa. Toinen on se, että halutaan antaa vahva mielikuva vasemmistolaisuudesta. Ja toki, ehkä Suomessa osa kokee vahvasti, että työntekijöistä huolehtiminen ja esim. Kaikkien saatavilla oleva terveydenhuolto on vasemmistolaista puolueesta riippumatta. Mutta eivät ne yksin täytä määreitä.
Itse näen Vasemmiston ja SDP:n eron esim. siten, että sen lisäksi, että sdp on työväen puolue ( mielestäni konteksti kommunismiin/vasemmistoon on nykyaikana menettänyt merkitystään), se on vasemmistoa huomattavasti konservatiivisempi ja kannattaa jyrkästi mm. holhouspolitiikkaa.
Nykyinen hallitus on äärivasemmistolainen