Ärsyttävä työkaveri pitää minun lomani!
Tutustuin töissä talvella erääseen uuteen tyyppiin. Muuten ihan mukava, mutta 100% ajasta ei saa mitään omaa aikaiseksi. Ei avaa keskustelua, ei tee mitään ilman, että joku muu tekee.
No, ensin puhuimme pyöristä ja millainen minulla on. Seuraavaksi hänellä oli samanlainen pyörä.
Puhuimme kotimaan lomakohteista ja yllätys yllätys hän lähti sinne lomalle. Ei ollut koskaan aiemmin viettänyt kotimaan lomia.
Ja vielä ennen kesälomia kerroin omasta unelmieni kesälomareissusta, jonne minun piti mennä. Niin eikö tämä tyyppi ole taas käynyt siellä!!
Mitä tämä nyt on? En haluaisi rumasti sanoa, mutta en minä halua ketään kaksosta elämään minun elämääni ja kertomaan niistä asioista minulle! Miten olisi oma elämä? Nyt tuntuu siltä, että minä vain ideoin ja siinä se olikin, mitä tästä saan.
Olemme ikävä kyllä samassa tiimissä, joten en voi kokonaan vältelläkään tyyppiä. Voi pippuri....
Kommentit (38)
En oikein ymmärrä ongelmaa. Tyyppi inspiroituu sinun ideoistasi ja toteuttaa niitä vapaa-ajallaan. Ongelma on?? Jos suunnitelmasi ovat niiiin ainutlaatuisia ja yksityisiä, ettet kestä sitä, että muutkin kokeilevat niitä, niin pidä ne salassa. Jos työkaveri kysyy, niin sano, ettei ole mitään erityistä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä ongelmaa. Tyyppi inspiroituu sinun ideoistasi ja toteuttaa niitä vapaa-ajallaan. Ongelma on?? Jos suunnitelmasi ovat niiiin ainutlaatuisia ja yksityisiä, ettet kestä sitä, että muutkin kokeilevat niitä, niin pidä ne salassa. Jos työkaveri kysyy, niin sano, ettei ole mitään erityistä mielessä.
Aivan. Ei kukaan omista asioita jota hän tekee. Sitä minkälainen hän on.
Mulla on kaveri, joka haluaa aina samoja juttuja, joita mulla on. Esim. oli tilannut uudet kaakelit keittiöönsä. Mentiin yhdessä niitä noutamaan. Mä näin liikkeessä tosi kivoja kaakeleita, ja mainitsin, että haluaisin tuollaiset meidän keittiöön, jos rempataan se. Mitä tyyppi tekee? Ilmoittaa liikkeessä, ettei haluakaan ostaa niitä jo tilaamiaan kaakeleita, vaan halusi ehdottomasti ne, mistä mä tykkäsin. Ei haitannut sekään, että joutui maksamaan turhaan tilatuista jonkun sakkomaksun.
No, nyt mä voin ihailla rakastamiani kaakeleita hänen keittiössään. Itse en ole vieläkään edes aloittanut remppaa. Win-win ;).
Itse kertoisin tuolle kaverille jostain tatuointi ideasta. Tauoilla surffailisin tatuointi sivustoilla. Katso tuleeko hänellä tatuointia
Tuutikki23456 kirjoitti:
Itse kertoisin tuolle kaverille jostain tatuointi ideasta. Tauoilla surffailisin tatuointi sivustoilla. Katso tuleeko hänellä tatuointia
Säälittävää käyttää aikaansa tuollaiseen.
Jos joku ei ole aikasi arvoinen - ÄLÄ KÄYTÄ HÄNEEN AIKAASI.
Noh, minulla on tuontyyppinen naapuri. Eli matkija, eipä siinä jos matkisi vain jotain lomasuunnitelmia (enää en kerro) mutta kun matkii myös pukeutumista ja hiustyyliä, tämäpä vielä närkästyy kun en hänen jutuista innostu tai olen jopa eri mieltä. Rasittava ihmistyyppi muttei siitä kannata paljon välittää.
No mitäs jos esim. itseä kiinnostaa sama ammatti, kun mistä kaveri on puhunut itselle?? Jos on aina kiinnostanut, muttei vaan oo puhunut ääneen ja haluaiski saman ammatin?? :D
Joskus innostun tietty jos joku kertoo jutun joka vastaa omiaki mieltymyksiä niin itekkin haluaisin kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaveri, joka haluaa aina samoja juttuja, joita mulla on. Esim. oli tilannut uudet kaakelit keittiöönsä. Mentiin yhdessä niitä noutamaan. Mä näin liikkeessä tosi kivoja kaakeleita, ja mainitsin, että haluaisin tuollaiset meidän keittiöön, jos rempataan se. Mitä tyyppi tekee? Ilmoittaa liikkeessä, ettei haluakaan ostaa niitä jo tilaamiaan kaakeleita, vaan halusi ehdottomasti ne, mistä mä tykkäsin. Ei haitannut sekään, että joutui maksamaan turhaan tilatuista jonkun sakkomaksun.
No, nyt mä voin ihailla rakastamiani kaakeleita hänen keittiössään. Itse en ole vieläkään edes aloittanut remppaa. Win-win ;).
Hän on vain epävarma ihminen, joka luottaa mieluummin toisen mielipiteeseen kuin omaan makuunsa. Ei tuossa sen kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on vain epävarma ihminen, joka luottaa mieluummin toisen mielipiteeseen kuin omaan makuunsa. Ei tuossa sen kummempaa ole.
Kuulostaa kun äidiltä - jos ollaan ulkona syömässä hän haluaa aina tilata mun jälkeen = aina saman mitä minä.
Jantämä pätee aivan kaikkeen. Hautajaiskukista auton ostoon 😂 (olisi varmaan mun miehenkin jos se ei menisi jo jopa hänen mielestään liian oudoksi, mutta kehuu tätä kaikessa eikä mun isää missään...)
Itse en anna sen suuremmin ärsyttää, mutta ymmärrän ap kyllä sinua että tuo voi päästä ihon alle ja todellakin ärsyttää.
Mun työkaveri vei lapselleni suunnitteleman nimen. Juteltiin niistä ennen mun raskautta. Sainkin toista sukupuolta olevan lapsen, että nimi ikäänkuin "vapautui". Sitten se vei mun entisen työpaikan. Mutta ei nää mua haittaa, oltiin vaan niin läheisiä, kun asuttiin pienellä paikkakunnalla eikä ollut paljoa kavereita. Sekoittui omat ja toisen ideat. Elämä kuitenkin vienyt meitä eri suuntiin. Hauskaahan se vaan on, miten jotkut asiat kohtaavat.
Minulla samanlainen työkaveri. Ostan vaatteeni yleensä henkkamaukalta, niin työkaveri matkii minua ja olen monesti huomannut, että hänelläkin on henkkamaukan vaatteita. Vie ilon minun vaateostoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä väliä, jos käy samoissa lomakohteissa, mutta kuitenkin eri aikaan?
Saanut sinulta hyviä ideoita ja sillä siisti.
Siinä onkin kaikki mitä hän tekee. Imee toisten ideat. Menee vain "kaveruudesta" idea ohi, kun yksi henkilö on pelkkä musta aukko.
Sori, mutta en voi ymmärtää miksi tuo harmittaa? Ethän sinä omista niitä lomakohteita.
Ei hänen lomailunsa ole mitenkään sinulta pois. Ainakin meillä töissä kysellään suosituksia lomakohteista. Itsekin suosittelen ja kysyn suosituksia. Jos kerron lähteväni Etelä-Afrikkaan, ei minua haittaa yhtään, jos työkaverini sinne menisikin ennen minua.
Niin, tuo mainitsemasi on keskustelua ja vastavuoroisuutta. Tämä tyyppi vain ottaa toisen ideat (kaikkineen; aktiviteetteineen, hotelleineen, suunnitelmineen) ja kertoo vain sitten miten hänkin on tehnyt tuon kaiken.
Mikä järki on lörpötellä kaikki suunnitelmat ulos noin tarkasti?
Mä en käsitä nyt yhtään. Miten nämä on sulta pois? Meillä jaetaan lomakokemukset niin ilomielin että meitä on neljä saman tiimin tyyppiä valinnut saman hotellin ulkomaanlomalla. Toisten suosituksesta.
Olen huomannut, että naapurini matkii minua. Ostin viime kesänä sohvan, niin keväällä huomasin, että naapuriinkin kannettiin sohvaa. Nyt toukokuussa puhdistin rännejä, niin eipä mennyt kauaa, kun naapurikin oli rännejä puhdistamassa. Kyllä nauratti ja vitutti tuo matkiminen.
Kylläpä ihmisiä ärsyttää oudot asiat. Itse en edes tajuaisi pahoittaa mieltäni moisista jutuista.
Ai, minusta on ainakin vain kiva, kun voi vertailla mielipiteitä ja kokemuksia samoista paikoista. Sattumalta tänä vuonna mm. teimme työkaverin kanssa lomamatkan samaan maahan, kiersimme samat huvipuistot, kävimme samassa kesäteatterissa ja ostimme kesäkukat samalta puutarhalta.
Tosin ei meillä paljon ole aikaa toimistolla keskustella omista asioista.
Vara vain puhumasta perheestäsi tai sukulaisista, vie vielä heidätkin :D