Ärsyttävä työkaveri pitää minun lomani!
Tutustuin töissä talvella erääseen uuteen tyyppiin. Muuten ihan mukava, mutta 100% ajasta ei saa mitään omaa aikaiseksi. Ei avaa keskustelua, ei tee mitään ilman, että joku muu tekee.
No, ensin puhuimme pyöristä ja millainen minulla on. Seuraavaksi hänellä oli samanlainen pyörä.
Puhuimme kotimaan lomakohteista ja yllätys yllätys hän lähti sinne lomalle. Ei ollut koskaan aiemmin viettänyt kotimaan lomia.
Ja vielä ennen kesälomia kerroin omasta unelmieni kesälomareissusta, jonne minun piti mennä. Niin eikö tämä tyyppi ole taas käynyt siellä!!
Mitä tämä nyt on? En haluaisi rumasti sanoa, mutta en minä halua ketään kaksosta elämään minun elämääni ja kertomaan niistä asioista minulle! Miten olisi oma elämä? Nyt tuntuu siltä, että minä vain ideoin ja siinä se olikin, mitä tästä saan.
Olemme ikävä kyllä samassa tiimissä, joten en voi kokonaan vältelläkään tyyppiä. Voi pippuri....
Kommentit (38)
Puhu vain säästä ja työasioista, älä henkilökohtaisista suunnitelmistasi.
Keksi kaikkia ihmeellistä kerro esim sexi leluista jne ja katso kun toteuttaa.
Totta. Täytyy alkaa haaveilemaan laskuvarjohypystä itse kasatulla laskuvarjolla ja uimisesta krokotiilien kanssa.
No mitä väliä, jos käy samoissa lomakohteissa, mutta kuitenkin eri aikaan?
Saanut sinulta hyviä ideoita ja sillä siisti.
Onko pakko lörpötellä kaikki asiansa?
Susta on tullut influenser kaverillesi.
Näitähän riittää. Kuuntelet kun on kuunneltava, mutta jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, sitä taktiikkaa suosittelen. Älä päästä ihon alle.
Vierailija kirjoitti:
Siinä onkin kaikki mitä hän tekee. Imee toisten ideat. Menee vain "kaveruudesta" idea ohi, kun yksi henkilö on pelkkä musta aukko.
Vierailija kirjoitti:
Näin. "Mutkun mun lomapaikka"
Itsekin olen törmännyt joskus samanlaiseen matkiapinaan. Tuossa tulikin jo hyvä vinkki, keksi hulluja juttuja ja laita se kärsimään. Sanot, että juokset Tukholman maratonin ensi kesänä, ja vietät lopun lomasi Huippuvuorilla, tai Intiassa tai Mongoliassa. Talvilomalle lähdet Uuteen-Seelantiin, tai Etelänapamantereelle pingviinejä katsomaan. Jotain kaukana ja kallista- kohteita. Ja tietysti haaveilet kalliista autosta ja kalliista uudesta kodista.
Enkä ole siis ainoa ihminen, ketä hän vainoaa.
Yksi työkaverini halusi ostaa pyöreän pöydän. Mietti ja pohti ja viimein osti sen. Sopi täydellisesti hänen sisustukseen.
Niin mitä tekee tämä törppö? Ostaa saman pöydän. Pitääkö se ilo viedä toiselta ihan väkisin??
Vierailija kirjoitti:
Puhu sille paskaa. Keksi juttuja. Sitten vaan katselet kun se toteuttaa.
Hekumoit vaikka jollain benji-hypyllä ha katot kestääkö sillä kantti.
Kannatan. Mä tein näin ja sain hyvät naurut. Mun työkaverin oli jostakin syystä pakko tehdä kaikki mitä minäkin, mielellään ennen mua. Hän olo sellainen todella mukavuudenhaluinen ja joku karhunkierros oli liian extremeä, valitti jo firman virkistyspäivästä, kun käytiin Oulussa Koitelinkoskella laskemassa se pienen pieni koski, että hullujen hommaa. Mä jatkossa kerroin sille täysin väärät ja hullut suunnitelmat ja katsoin, kun se käytti rahansa ja hermonsa ties mihin hulluuteen. Jossakin kohtaa se heitti kysymästä mitä aion tehdä lomalla/viikonloppuna/jouluna yms, kun vastaukset oli sitä "lähdetään Argentiinaan kiipeämään vuorelle" "aion hypätä benji-hypyn festareilla" (pääsi Argentiinaan ja luovutti kun näki sen mihin ois pitänyt kiivetä, eikä myöskään hypännyt benjiä vaan jänisto tornissa) ja loman jälkeen kerroin, että joo ei me lähdettykään sinne Argentiinaan, mut oli kyllä ihan kiva reissu Naantaliin lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä onkin kaikki mitä hän tekee. Imee toisten ideat. Menee vain "kaveruudesta" idea ohi, kun yksi henkilö on pelkkä musta aukko.
Sori, mutta en voi ymmärtää miksi tuo harmittaa? Ethän sinä omista niitä lomakohteita.
Ei hänen lomailunsa ole mitenkään sinulta pois. Ainakin meillä töissä kysellään suosituksia lomakohteista. Itsekin suosittelen ja kysyn suosituksia. Jos kerron lähteväni Etelä-Afrikkaan, ei minua haittaa yhtään, jos työkaverini sinne menisikin ennen minua.
Oletteko alakouluikäisiä? Mitä väliä vaikka työkaveri tekisi vapaa-ajalla samanlaisia juttuja kuin sinä? Ja jos et pysty kasvamaan aikuiseksi niin lopeta sitten lörpöttely, se on ainoa mitä voit tehdä matkimisen estämiseksi.
Huoh! Miten se työkaverisi loma on sinulta pois? Innostui sun ideoista, ja nyt tämä on sulle jonkin sortin ongelma?? Itse olisin otettu, että joku arvostaa minun näkökulmia. Ymmärtäisin sun ärtymyksen, jos pukeutuisi samoin kuin sinä tai yrittäisi pokata sun miesystävän.
Hän ihailee sinua. Ole otettu äläkä ärsyyntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta en voi ymmärtää miksi tuo harmittaa? Ethän sinä omista niitä lomakohteita.
Ei hänen lomailunsa ole mitenkään sinulta pois. Ainakin meillä töissä kysellään suosituksia lomakohteista. Itsekin suosittelen ja kysyn suosituksia. Jos kerron lähteväni Etelä-Afrikkaan, ei minua haittaa yhtään, jos työkaverini sinne menisikin ennen minua.
Niin, tuo mainitsemasi on keskustelua ja vastavuoroisuutta. Tämä tyyppi vain ottaa toisen ideat (kaikkineen; aktiviteetteineen, hotelleineen, suunnitelmineen) ja kertoo vain sitten miten hänkin on tehnyt tuon kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Yksi työkaverini halusi ostaa pyöreän pöydän. Mietti ja pohti ja viimein osti sen. Sopi täydellisesti hänen sisustukseen.
Niin mitä tekee tämä törppö? Ostaa saman pöydän. Pitääkö se ilo viedä toiselta ihan väkisin??
Ymmärrän ymmärrän, kyllä itseäkin vit*ttaisi jos ostaisin pyöreän pöydän ja työkaveri ostaisi myös heti perään pyöreän pöydän. Harmittaisi kyllä ihan perk*leesti!! Varmaan masentuisin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se samanlainen pöytä siellä "törpön" kämpässä haittaa. Ei sitä tarvitse katsella.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käsittänyt että jos joku kehuu uutta huonekalua jonka on juuri ostanut, suosittelee sitä tavallaan muillekin? En tiennytkään että pitää antaa olla ainoa jolla on tietty pöytä, sohva, lipasto jne.
Puhu sille paskaa. Keksi juttuja. Sitten vaan katselet kun se toteuttaa.
Hekumoit vaikka jollain benji-hypyllä ha katot kestääkö sillä kantti.