Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että menee hermot näihin " rikkaisiin" tuttaviin!!!

Vierailija
29.05.2006 |

Meillä siis lähipiirissä paljon niitä, jotka nyt rakentavat/ovat rakentaneet isoja 200m2 omakotitalojaan, sisustavat niitä ja ostelevat uusia isompia autoja kun perheenlisäystä tulee. Huonekalujen pitää olla merkkiliikkeistä ja jotain special designia, omat ja lasten vaatteet vain kalleimpia mahdollisia. Jopa vihkisormusten hintoja vertaillaan, ja kallista olla pitää... Yhdet tuttavat pitävät jopa häänsä ulkomailla ja haluavat/olettavat että kaikki vieraat nyt sitten maksavat 800e espanjan matkasta, ja käyttävät kesälomiaan siihen, vain päästäkseen heidän häihinsä!!!????

Ja tämä kaikki siis rahoitetaan joko

a) 25 vuoden pankkilainalla

b) luottokorteilla

c) lainaamalla isiltä ja äidiltä ilman korkoja

Ja sitten ollaan niiiiiiiin ihmeissään kun joillain ei ole varaa, vaikka on työssäkäyviä aikuisia ihmisiä... Arvostellaan ja puhutaan selän takana, pidetään köyhänä. HEI HALOO. On meilläkin uusi asunto (ei omakotitalo tosin), uusi auto (mutta ei se suurin ja kallein) ja vaatteita päällä (H&M, Lindex jne)... Ja kaikki ylimääräinen raha käytetään itseemme ja lapsiin juu, mutta LAINAA ei viitsitä ottaa yli varojemme.

Ärsyttävää.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lainaa suunniteltaessa tehtiin palkkojen perusteella laskema kuinka suuren lainan meille voi myöntää ja millainen laina meille on realistista maksaa. Samoin jos rahaa/omaisuutta ei ole niin tarvitsee takaajat osalle lainasta...

Vierailija
22/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit kyllä laskevat tarkkaan sen määrän, miten paljon lainaa annetaan. Ja jos te ap, ette halua maksaa yli 1000 euron lyhennyksiä kuukaudessa sen ihanan talon ja " luksuselämän" takia, niin moni muu on kyllä valmis sen maksamaan, jos vaan tulot riittävät. Täällä eletään vaan kerran, miksi ihmeessä ei voisi toteuttaa haaveitaan vaan pitäisi kärvistellä jossain pienessä asunnossa ja ajaa huonolla autolla?? En ymmärrä. Kuulostaa kyllä kateudelta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asunto ostettiin jo parikymppisinä. Se on jo aikaa sitten maksettu, ja nyt vuokralla. Toinen asunto ostettiin, joka oli rivitalo. Asuttiin siinä muutama vuosi, rempattiin pikkuhiljaa ja myytiin voitolla. Nyt sitten ostettiin se omakotitalo vuosi sitten josta oltiin haaveiltu vuosia. Helsingissä on kalliit hinnat, ei voi mitään. Pakko oli lainaa ottaa, enemmän kuin ensin ajattelimme. Saatiin se koti mikä haluttiin ja nyt sitten maksetaan tätä. Varaa on vielä silti matkusteluun ja shoppailuihinkin, jos on tarve. Mutta parinkymmenen vuoden päästä tää on meidän oma, ja silloin ollaan viiskymppisiä.

Itse en siis viitsi lähteä halveksimaan velkaa ottaneita, jokaisella on omat suunnitelmansa.

Vierailija
24/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa ja kivahan se on, että kulutetaan. Sillähän tämä maa pyörii.

Taito sinänsä onkin se bossien ja mersujen keskellä eläminen pröystäilemättä. Eli jos pitää sanoa " Mun Armanin farkut on nyt pesussa" , jotain on pahasti pielessä. Toiset osaavat elää kalliiden tavaroiden keskellä tekemättä siitä numeroa. Ovatko he niitä, joiden lapsuudenkodissakin on ollut arvotavaroita ja etelän matkoja? Vai niitä, jotka maksavat Sandit Stockan luotolla....?

Mun tutulla (Pradan kengät) on tosi paljon kivoja tavaroita ja vaatteita, aika kalliitakin. Ystävyyssuhteita ei juuri olekaan. Joskus on tuntunut, että kaveritkin pannaan paremmusjärjestykseen joidenkin ulkoisten asioiden perusteella. Varsin köyhältä vaikuttaa.

Vierailija
25/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aiomme siihen lainaa ottaa. Mutta aiomme ottaa realistisen lainan jonka pystymme helposti palkoillamme hoitamaan 15 vuodessa. Ja samalla rahaa on oltava myös normaaliin elämiseen ja sen oman talon ylläpitoon. Jos joku vihaa meitä omakotitalon oston takia niin siitä vaan. Jos inhoaa asua kerrostalossa niin onko koko elämä siinä sitten kärvisteltävä!?!

Ei kaikki talon ostajat ole ylivarojen eläjiä joilla on 300000¿ laina. Me aiomme pärjätä n. 100000¿-130000¿ lainalla...

Vierailija
26/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toki saa ja kivahan se on, että kulutetaan. Sillähän tämä maa pyörii.

Taito sinänsä onkin se bossien ja mersujen keskellä eläminen pröystäilemättä. Eli jos pitää sanoa " Mun Armanin farkut on nyt pesussa" , jotain on pahasti pielessä. Toiset osaavat elää kalliiden tavaroiden keskellä tekemättä siitä numeroa. Ovatko he niitä, joiden lapsuudenkodissakin on ollut arvotavaroita ja etelän matkoja? Vai niitä, jotka maksavat Sandit Stockan luotolla....?

Mun tutulla (Pradan kengät) on tosi paljon kivoja tavaroita ja vaatteita, aika kalliitakin. Ystävyyssuhteita ei juuri olekaan. Joskus on tuntunut, että kaveritkin pannaan paremmusjärjestykseen joidenkin ulkoisten asioiden perusteella. Varsin köyhältä vaikuttaa.

Ennemminkin luulen, että se on muiden kuvitelmaa, että " rikkaat" pröystäilevät niillä taloilla ja autoilla ja vaatteilla. Ajatellaan, että niiden on pakko puhua noin, ja ovat varmasti juntteja, koska ajavat niin hienolla autolla ym. Hyvä esimerkki omasta elämästä: meillä on bemarin X5 (siis se maasturi), yksi päivä mieheni tuli siinä bossin puvussansa autosta ulos parkkipaikalla, ja siinä oli sellainen 3 hengen miesporukka tupakalla. Yksi miehistä sitten sanoi, että " ollaankin usein mietitty, että millainen mies ajaa tuollaisella p...akärryllä" . Mieheni sanoi, että " niin minäkin olen usein miettinyt että millaisen ihmiset ajattelevat noin, kiva että nyt näin." Miehet meni niin vaikeaksi, että tuijottivat vaan maahan. Eli nuo ennakkoluulot " rikkaista" ihmisistä on aika hurjia...

Vierailija
27/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ikinä siitä ei tehdä numeroa eikä materiaan kiinnitetä mitään huomiota kun seurustellaan muiden ihmsiten kanssa. Sitten on näitä wanneberitchejä, jotka kuuluvat ylempään keskiluokkaan (meillä keski-ikäiset naapurit ovat tällaisia) ja jotka tekevät hirveän numeron omistuksistaan, vaikka varallisuus ei ole lähellekään samaa tasoa kuin näillä oikeasti rikkailla, jotka voivat kulkea jos minkälaisissa merkittömissäkin vaatteissa.

Vierailija
28/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta ikinä siitä ei tehdä numeroa eikä materiaan kiinnitetä mitään huomiota kun seurustellaan muiden ihmsiten kanssa. Sitten on näitä wanneberitchejä, jotka kuuluvat ylempään keskiluokkaan (meillä keski-ikäiset naapurit ovat tällaisia) ja jotka tekevät hirveän numeron omistuksistaan, vaikka varallisuus ei ole lähellekään samaa tasoa kuin näillä oikeasti rikkailla, jotka voivat kulkea jos minkälaisissa merkittömissäkin vaatteissa.

Ehkä heidän lapsensa ovat jo sitten niin tottuneita, niihin " rikkauksiin" , että osaavat olla kailottamatta ja tekemättä siitä numeroa.

Jos mulla ois ihanaan taloon varaa, niin varmasti kutsuisin kaikki sitä katsomaan ja tuskin voisin edes ensimmäiseen vuoteen mistään muusta puhuakaan, kaikki pihan laitot, ensimmäinen kesä ym. olisi pakko kertoa. Sitten muo pidettäis ihan täytenä junttina ja tylsimyksenä. Äh..onneksi mulla on samanhenkisiä kavereita, ja eihän mulla ole edes sitä taloa.

Vierailija
29/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pröystäileminen on aina ärsyttävää, on se sitten rahoitettu lainarahalla tai ei.

Mutta TYPERÄÄ se on silloin, jos se täysin rahoitetaan pankkilainalla. Laina on joskus maksettava takaisin ja korkojen nousu on todennäköinen uhkakuva.

Kannattaisikohan ap vaihtaa " kaveripiiriä" , jos se on noin pinnallista?

Vierailija
30/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää oloa yreitään saada uusilla hankinnoilla. Mulle aivan sama jos joku kaveri olis tollanen, kertoo vaan tasapainottomuudesta mun mielestä.

Vierailija
31/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja takuulla ovat oikeasti varakkaita. Mun mielestä rahasta puhuminen on sitä numeroksi tekemistä, mutta hienot autot ja talot ei.

Vierailija
32/32 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monesti sellanen olo, ettei Suomessa saa olla hyvä auto, mukava koti jne. Varsinkin jos asut pienelle paikkakunnalla niin johan lähtee ilkeät puheet liikkelle. Siis herranjestas, me ainakin käytetään mieluiten rahaa asumiseen, turvalliseen autoon jne.