Joku vanha nainen vastaankävellessä sulki silmänsä ja KÄVELI PÄIN minua!
Väistin ihan viimetipassa koska hän näki minut jo kaukaa ja ei missääntapauksessa ole sokea koska käveli kaukana miehestään joka tuli jäljestä. Mikä ihmisiä vaivaa, mista vihaa? En tuntenut koko naista tai miestä.
Kommentit (42)
Jos olet kävellyt vasemmassa reunassa niin olet tavallaan kävellyt väärää reunaa. Vaikkei virallisesti sellaista lakia tai sääntöä olekaan jalankulkijoille, niin jotkut tekee noin, etteivät suostu väistämään. Ja onhan se oikeasti jouhevampaa erityisesti ruuhka-aikaan, kun kaikki kävelee oikeaa reunaa. Ei tosin päin kävelemisessäkään ole järkeä, käveli sitten oikeaa tai väärää reunaa.
Kuulkaas nyt kaikki nuoret kanssaihmiset. Nuorille se väistöliike ei ole ongelma, mutta monelle muulle on. Ja edelleen oikealla puolella kulkevalla on suurempi oikeus mennä suoraan ja se joka haluaa siellä vasemalla kävellä, saa väistellä enemmän. rattailla on myös vaikeampi tehdä sivuhyppyjä ja koira on myös yksi ongelma. Siitähän tämä sekoitus on lähtöisin. Koirattoman on kuitenkin helpompi väistää koirallista.
Itse kävelin kerran autotien vasempaa reunaa ja vastaantullut vanhempi rouva meinasi törmätä minuun. Tapahtui kaupunkialueella. Luuli varmaan että nuoremmuuttani väistän autokaistalle mutta en tosiaankaan.
Sen sijaan maalla eräs nuorempi nainen pyöräili jostain syytä aina autotien vasempaa reunaa ja minä oikeata jolloin osuttiin vastakkain silloin tällöin. Hän pysäytti aina pyöränsä ja siirtyi esim. liittymään tai levikkeelle jotta pääsin ohi ilman ongelmia. Mikä lie ollut syynä väärän puolen käyttöön.
Aurinko voi häikäistä. Välillä pitää kävellä lähes sokkona, kun ei auringon takia näe mitään.
Kerran pyöräilin oikeaoppisesti pyörätien oikeassa laidassa aivan nurmikon tuntumassa kun vastaantulevat mies ja nainen kaartoivat minuun päin. Lopulta he ohittivat minut oikealta puoleltani nurmikon kautta. Eivät sanoneet mitään ja aivan varma en ollut oliko mies ihan täysissä järjissään mutta naisen tunnistin ja hän ainakin oli.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ryhtynyt kävelemään kaikkia niitä päin jotka tulee mua vastaan väärällä puolella katua eivätkä väistä.
Suurin osa niistä on nuorehkoja ei-suomalaissyntyisiä miehiä kaupungissa. Kävellään takit auki ja koko kadun leveydeltä. En katso silmiin enkä väistä. Sateenvarjon saatan sijoittaa niin että se vähän voi tuntua siihen toiseen törmääjään.
Teen aivan samoin, kun olen oikealla puolella- kävelen vain päin enkä väistä enää ollenkaan, kun on niin jopapäiväistä- jos tulevat väärällä puolella päin . Ja ovat nuorempia kaikki- ei kait ole opetettu mitään käytöstapoja kotona
Niin varmaan kävi keskustelun aloittajalla...
Vierailija kirjoitti:
Jalkakäytävällä saa kävellä vasemmalla tai oikealla. Eli väärä puoli on kuvitelmaa.
Suomessa on siis oikeanpuoleinen liikenne eli kävellään oikeata puolta
Joudut kyllä törmäyksiin, jos kävelet väärää puolta ja siis ajattelet vain itseäsi....
Uimahallissa olin poreessa hetken.
Muitakin suihkuja oli vapaana. Olin aikaisemmin kiinnittänyt huomiota nuoreen naiseen, jolla oli kaulassa ja leuassa fritsu. (aika kovaa oli pitänyt imeä). Poikaystävä oli hyvin dominoiva.
Poreella ollessani tyttö tuli selkäni takaa ja tönäisi minut pois. Siirryin sitten ja vilkaisi miestä. Hänellä oli valta tyttöön, jonka kautta hän pystyi käyttämään valtaa myös minuun.
Liu'uin sulavasti pois, mutta tiedän tossun alle jääneen kuviot. Adaptoidutaan kiusaajaan, oman nahan pelastamiseksi.
Eli jos se mies oli naisen "master"
Jokapäiväistä ainakin Helsingissä- olen alkanut vältellä ruuhka-aikaa.
Esim. asetut oikeaan reunaan liikennevaloissa niinkuin kuuluu ja porukka tulee ihan pokkana väärää puolta vastaan...
Välillä pysähdyin tai laitoin käden eteen, mutta en enää väistä kun niin röyhkeätä
Suoraan vaan eteenpäin ja huvittaa kun joskus katsoo taakse, niin näkee vihaisen katseen ihan kuin minun vika
On se kumma, että väistääkään ei enää osata- jos kaikki kävelisivät oikeata puolta, niin tästä ei tarvitsisi keskustella ja olisi kaikille helpompaa...
Olen luullut että kävelijät menee vasenta puolta ja pyöräilijät oikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet luullut väärin...
Vierailija kirjoitti:
Ai että pyöräilijät ja kävelijät menisivät samalla kaistalla toisiaan kohti? Eihän tossa ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ryhtynyt kävelemään kaikkia niitä päin jotka tulee mua vastaan väärällä puolella katua eivätkä väistä.
Suurin osa niistä on nuorehkoja ei-suomalaissyntyisiä miehiä kaupungissa. Kävellään takit auki ja koko kadun leveydeltä. En katso silmiin enkä väistä. Sateenvarjon saatan sijoittaa niin että se vähän voi tuntua siihen toiseen törmääjään.
Mä tein kerran näin, tuli musta mies ja kolme mustaa mammaa vastaan niin mitä teki tämä mies. Alko aukomaan päätänsä kyseinen apina naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni sinä kävelit koko ajan kuitenkin silmät auki ja silti tätä naista kohti myös... Viime hetkellä väistit.
Olin jo vasemmall puolella ja tilaa oli niukasti vastassa puskat, väistin kiveykselle runsaasti. Juu näin hänet kauempaa mutta koska kävelin vas puolella oletin hänenkin ohittavan minut oikealta puoleltani, mutta muija ajoikin ihan PÄIN. Olipa kokemus.
Nuorempi väistää ja vanhempi kävelee suoraan. Näin on aina opetettu. Ja väistää tien puolelta.
Nyt vain kävi niin että eukko kaarsi eteeni sieltä omalta puoleltaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos se mies oli naisen "master"
niin.
Vierailija kirjoitti:
Uimahallissa olin poreessa hetken.
Muitakin suihkuja oli vapaana. Olin aikaisemmin kiinnittänyt huomiota nuoreen naiseen, jolla oli kaulassa ja leuassa fritsu. (aika kovaa oli pitänyt imeä). Poikaystävä oli hyvin dominoiva.
Poreella ollessani tyttö tuli selkäni takaa ja tönäisi minut pois. Siirryin sitten ja vilkaisi miestä. Hänellä oli valta tyttöön, jonka kautta hän pystyi käyttämään valtaa myös minuun.
Liu'uin sulavasti pois, mutta tiedän tossun alle jääneen kuviot. Adaptoidutaan kiusaajaan, oman nahan pelastamiseksi.
No on kyllä aika kokemus sulla ollut. Noissa on pahinta arvaamattomuus ja tahallisuus, joka jää mietityttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen aivan samoin, kun olen oikealla puolella- kävelen vain päin enkä väistä enää ollenkaan, kun on niin jopapäiväistä- jos tulevat väärällä puolella päin . Ja ovat nuorempia kaikki- ei kait ole opetettu mitään käytöstapoja kotona
Niin varmaan kävi keskustelun aloittajalla...
Ei käynyt. vanha nainen käveli ensin toista puolta, mutta vaihtoi eteeni tahallaan. Ja nopeasti. Sanoi vielä miehellekin jotain koska mies kääntyi katsomaan.
Olisit kysynyt mikä hänen ongelmansa on.
Niin saa, mutta liikenne sujuu kun käytetää oikeanpuoleista liikennettä. Jonkun idiootin keksintö nuo molemmat puolet ja tässä tulos. Ei osata väistää.