Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhuoneen ovi (lasiovi) on lukossa ja ulkopuolelta näkee sisälle. Sisällä on yksi työntekijä, joka on puhelimessa ja sinulla on asiaa hänelle.

Vierailija
20.08.2019 |

Mitä teet?

a) Hakkaat ovea ja kun saat katsekontaktin, rynkytät kahvaa ja elehdit, että jo nyt on kumma, että ovi on kiinni. Näet kyllä, että henkilö puhuu puhelimessa, mutta asiasi on tärkeämpi kuin puhelimessa olevan, joten jatkat rynkyttämistä.

b) Renkkaat kahvaa ja huomaat, ettei se aukea. Koputat, koputat, koputat, kunnes saat sisällä olevaan henkilöön katsekontaktin. Vaikka sisällä oleva henkilö osoittaa puhelinta, sinä naputat kelloa ja jatkat koputtamista, kunnes sisällä oleva henkilö kääntää sinulle selkänsä.

c) Hakkaat ovea kaksin käsin ja huudat oven läpi, että ovi on kiinni. Sisällä oleva henkilö puhuu puhelimessa ja sulkee vapaalla kädellä toisen korvansa kuullakseen puhelimessa olevaa paremmin, joten sinä vastavuoroisesti huudat kovempaa.

d) Jotain muuta, mitä?

Terveisin AIKUISTEN ihmisten kanssa töitä tekevä, jolla jostain universumin kostosyistä on lasiovi ja ilmeisesti muulle maailmalle näkymätön langallinen puhelin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden ja tulen myöhemmin uudestaan

Vierailija
2/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rynkyttele ovia ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan skypessä viestin (kai sellainen nykyään löytyy) että kunhan lopetat puhelun, tuletko käymään tai tulen sun luo.

Vierailija
4/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa! Minulla myös lasiovi ja käytävältä tulee usein niin hirveä meteli, että laitan oven kiinni, jos soitan jonnekin. Joskus sitten ESIMIEHENI tulee avaamaan työhuoneeni oven, jos jollakin on mukamas hirveän tärkeää asiaa juuri sillä sekunnilla. Ja sitten joudun keskeyttämään puheluni (!) ja opastamaan kollegaa vaikkapa että mistäs löytyy lisää tulostuspaperia.

En tajua. Miksi minulla on mahdollisuus laittaa ovi kiinni, jos siihen ei sitten oikeastaan ole oikeutta? Todella vaikeaa siinä kesken puhelun sitten alkaa selvitää, että ovi on kiinni syystä ja että tarvitsen rauhaa puhelulleni.

Vierailija
5/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden ja tulen myöhemmin uudestaan

Kiitos. Olisitpa meillä töissä.

ap

Vierailija
6/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaisin sälekaihtimen tai peittävät tarrat lasioveen.

Vierailija
7/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

d) soitan palokunnan murtamaan oven

Vierailija
8/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tärkeää asiaa se rynkyttelijä toimitti?

Vierailija
9/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä ihmisillä on tapana tulla keskeyttämään vaikka muilla olisi keskustelu meneillään. Koska kyllähän keskeyttäjällä on aina tärkeämpää asiaa kuin jo keskustelevilla.

Itselläni on onneksi sälekaihtimet lasiovessa. Välillä tosin kuulee kommenttia kun "en ole töissä" vaikka olen kyllä ja asia selviäisi ihan normaalisti avaamalla se ovi joka ei ole lukossa.

Vierailija
10/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ymmärrä, että jos ovi on ylipäätään kiinni, saatikka lukossa, että silloin henkilö haluaa olla rauhassa. Entä jos kyseessä olisi esimieheksi, ja puhuisi puhelimessa sinuun liittyviä, arkaluontoisia asioita, ja työ kaverisi menisi "väkisin" sisälle ja kuulisi mitä esimieheksi puhuisi?Oisko kiva?

Vierailija
11/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

d) Rikon lasin ja heitän puhelimen seinään. Esitän asiani ja lähden pois. Lopuksi teen sinusta rikosilmoituksen seksuaalisesta ahdistelusta.

Vierailija
12/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tärkeää asiaa se rynkyttelijä toimitti?

Halusi tietää, missä toinen työntekijä on. Hän kun ei päässyt yhteiseen kalenteriin käsiksi, koska oli kesäloman aikana unohtanut käyttäjätunnuksensa (joka on hänen työsähköpostiosoitteensa!!!), niin minun oli katsottava, missä huoneessa yhteisellä kollegallamme on kokous. 

Kyllä, asia oli nopea ja helposti katsottavissa, mutta jouduin silti keskeyttämään puheluni tämän asian takia. Mielestäni äärimmäisen epäkohteliasta ja puhelimessa olleelle tuli varmasti sellainen olo, ettei hänen asiansa ole kovinkaan tärkeä, kun se voidaan keskeyttää noin vain.

Toinen rynkyttelijä halusi ilmoittaa, että yhden käytävän valokatkaisija ei toimi (niin, ei ole minun asiani - olen kirjanpitäjä..). Kolmas oven hakkaaja halusi minun tulostavan yhden paperin (palkkakuitti) ennen kuin menee yhteen kokoukseen. 

ap

Vierailija
13/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä luulin että oli päiväkoti ja nuo rynkyttelijät oli lapsia 😂😂 eli olet työpaikan ainoa nainen ja mies vauvoilla oli hätä.

Vierailija
14/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liimaisin post-it lapun oveen niin, että sisälläolija näkisi tekstin/laittaisin viestin skypessä. Vaihtoehdot riippuen siitä, olisiko pääsy koneelle vai ei (post-it lappuja tässä skenaariossa olisi).

Vierailija
15/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liimaisin post-it lapun oveen niin, että sisälläolija näkisi tekstin/laittaisin viestin skypessä. Vaihtoehdot riippuen siitä, olisiko pääsy koneelle vai ei (post-it lappuja tässä skenaariossa olisi).

Samaa olin tulossa sanomaa, kävisin suurieleisesti mutta äänettömästi lätkäisemässä lapun oveen, lähettäisin viestin jollain vimpaimella tai hakisin vaikka kahvia ja yrittäisin hetken kuluttua uudelleen :D

Vierailija
16/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liimaisin post-it lapun jossa luki "soita äidilles". Ihme paskantärkeitä julleja.

Vierailija
17/17 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä ihmisillä on tapana tulla keskeyttämään vaikka muilla olisi keskustelu meneillään. Koska kyllähän keskeyttäjällä on aina tärkeämpää asiaa kuin jo keskustelevilla.

Tuokin on todella ärsyttävää, meillä esiintyy myös samanlaista käytöstä. Aion kyllä seuraavalla kerralla kysyä miksi puhut päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme