Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä noissa härkiksessä ja nyhtökaurassa on ideana? Miksi ei vain syödä papuja ja kauraa?

Vierailija
20.08.2019 |

?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaura ei ole complete protein. Se tulee complete proteiiniksi jollain ihmeen fermentoinnilla, jonka kautta tulee sitä nyhtökauraa.

Nyhtökaurassa on itse asiassa paremmat aminohappoprofiilit kuin esim. kanassa. Mutta siitä huolimatta se maistuu eltaantuneelta rypsiöljyltä, joten ei jatkoon.

Muuten se voisi olla kehonrakentajien unelmaruokaa, mutta mitäs laittavat sitä rypsäriä sekaan niin koko homma ei toimi :/

Kauraan ei tule mystisesti valkuaista jollain fermentaatiolla. Siinä on proteiinia keskimäärin 30g/100g. Kuinka ollakaan tuotteessa on ulkomaisia herne- ja härkäpapu proteiinia 32 %. Näistähän se proteiini on peräisin.

Vierailija
22/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan siksi että voisi joskus syödä muutakin kuin papuja ja kauraa.

Huoh.

Miksi et ap itse syö pelkkää raakaa lihaa suoraan eläimestä? Miksi siitä pitää ensin valmistaa jauhelihaa, pihvi tms?

Olen kasvissyöjä.

Ap

Et ole.

/14

?

Satun aidosti pitämään valtavasti pavuista ja linsseistä, joten en kaipaa niiden korvaamista. Olin vain utelias tietämään, miksi jotkut haluavat tätä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Miksi et ap itse syö pelkkää raakaa lihaa suoraan eläimestä? Miksi siitä pitää ensin valmistaa jauhelihaa, pihvi tms?

Olen kasvissyöjä.

Ap

Et ole.

/14

?

Satun aidosti pitämään valtavasti pavuista ja linsseistä, joten en kaipaa niiden korvaamista. Olin vain utelias tietämään, miksi jotkut haluavat tätä.

Ap

Minäkin pidän valtavasti aprikooseista. En vain voi ymmärtää, miten kaikki maailman ihmiset eivät pidä aprikooseista. Teen aloituksia keskustelupalstoille aiheesta miksi ette tykkää aprikooseista, kun minä tykkään niistä.

??

/14

Vierailija
24/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne härkäpavut ja kaura tuollaisessa jalostetussa muodossaan sopivat paremmin lihankorvikkeeksi?

Minä taas en ymmärrä ,miksi lihaa pitäisi korvata. Jos on kasvissyöjä niin syö vaan niitä kasviksia. Miksi kehitetään feikkituotteita? Jos ei halua syödä makkaraa tai lihaa, niin on vaan syömättä. Onhan nämä härkikset sun muut täysin naurettavia tuotteita kun muutaman euron hintaisesta tuotteesta kaupassa pyydetään jokin 16 e/ kg.

Sä et vissiin tiedä ravitsemusasioista sitten kovin paljon? Jostain ihmisen olisi sitä proteiinia saatava, jos ei käytä eläinperäisiä tuotteita.

Itse olet täysin pälli. Herneessä ja härkäpavussa on sama määrä proteiinia syöpä ne härkiksenå, nyhtökaurana tai herneinä ja papuina.

Vierailija
25/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Olen kasvissyöjä.

Ap

Et ole.

/14

?

Ap

Missä muodossa sinä siis syöt kauraa? Suoraan tähkästä? Vai olisiko se sinullakin jotenkin prosessoitu?

Vierailija
26/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa ei poimisi kun näitä rahanluovuttajia tuntuu riittävän. Laittakaa osoitteita, annan tilinumeron johon voitte maksaa!

Vierailija
27/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Olen kasvissyöjä.

Ap

Et ole.

/14

Niinpä. Olet kaikkiruokainen. Ihminen on kaikkiruokainen otus. Deal with it.

Ei ole olemassa vegaanista kissaakaan. Paitsi tietysti jos olet eläinrääkkääjä. Älä rääkkää omaa elämääsikään olemalla kasvissyöjä.

Vierailija
28/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lihansyöjät ei syö pelkkää filettä? Miksi lihaa pitää siivuttaa, suikaloida, jauhaa, pyöritellä pyöryköiksi tai tunkea suoleen makkaraksi? Liha lihana eikä kaikenlaisina omituisina valmisteina.

Vai olisiko nin, että vaihtelu virkistää, erilaisilla valmisteilla saa tehtyä erityyppisiä aterioita. Niin eläin- kuin kasviproteiineistakin.

Vierailija
29/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaura ei ole complete protein. Se tulee complete proteiiniksi jollain ihmeen fermentoinnilla, jonka kautta tulee sitä nyhtökauraa.

Nyhtökaurassa on itse asiassa paremmat aminohappoprofiilit kuin esim. kanassa. Mutta siitä huolimatta se maistuu eltaantuneelta rypsiöljyltä, joten ei jatkoon.

Muuten se voisi olla kehonrakentajien unelmaruokaa, mutta mitäs laittavat sitä rypsäriä sekaan niin koko homma ei toimi :/

Kauraan ei tule mystisesti valkuaista jollain fermentaatiolla. Siinä on proteiinia keskimäärin 30g/100g. Kuinka ollakaan tuotteessa on ulkomaisia herne- ja härkäpapu proteiinia 32 %. Näistähän se proteiini on peräisin.

Kertoo siitä, että nyhtökaura on harhaanjohtava nimi.

Vierailija
30/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita käytetään jauhelihan vaihtoehtoina.

Vierailija
31/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla jauhelihaa tai pihvejä tai makkaraa. Kananugetteja, kalapihvejä yms? Helpottamassa kokkaukausta.

Vierailija
32/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Olen kasvissyöjä.

Ap

Et ole.

/14

Niinpä. Olet kaikkiruokainen. Ihminen on kaikkiruokainen otus. Deal with it.

Ei ole olemassa vegaanista kissaakaan. Paitsi tietysti jos olet eläinrääkkääjä. Älä rääkkää omaa elämääsikään olemalla kasvissyöjä.

Kissan ja ihmisen suolisto on erilainen. Ihminen pystyy hyödyntämään kasvikunnan tuotteet. Kissa ei. Koira taas pystyy.

Vierailija
33/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa esimerkkejä, miten käytätte noita kokkauksessa.

Vierailija
34/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Olen kasvissyöjä.

Ap

Et ole.

/14

?

Ap

Missä muodossa sinä siis syöt kauraa? Suoraan tähkästä? Vai olisiko se sinullakin jotenkin prosessoitu?

Hiutaleina, jauhoina, leseenä ja kokonaisena. Nyhtökaura on harhaanjohtava nimitys kun kerran se proteiini tulee herneestä ja härkäpavusta. Silkkaa huijausta siis antaa ymmärtää , että tuotteessa se kaura olisi jotenkin olennainen osa.

Vierailija
35/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä pavuista, mutta vatsani tykkää enemmän nyhtiksestä. Ja kun täällä kysellään, missä sitä voi käyttää, niin tässä pari ideaa: makaronilaatikossa, tomaatti- tai kermapohjaisissa kastikkeissa, tortillojen täytteenä (paistettuna pannulla kasvisten kanssa, vähän limemehua joukkoon, tosi jees!), kiusauksessa... Lisää ideoita löydät, jos osaat käyttää googlea.

Vierailija
36/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolta löytyy monia reseptejä aina kunkin kasviproteiinivalmisteen kohdalta:

https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/raaka-aineet/kasviproteiinit

/14

Vierailija
37/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptejä?

Vierailija
38/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härkistä olen käyttänyt makaronilaatikkoon ja maustettua versiota texmex-juttuihin, kuten nachopeltiin ja chili sin carneen. Texmexeihin laitan aina jotain papujakin mukaan.

Pyöryköitä ja valmiita pihvejä osaat varmaan käyttää ilman vinkkejäkin? Tällaisiin ruokiin itse valitsen useimmiten falafelit, koska pidän niiden mausta enemmän.

Vierailija
39/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliimpaa kuin liha.Tämä jotenkin latisti idean.

Vierailija
40/41 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Olen kasvissyöjä.

Ap

Et ole.

/14

?

Ap

Hiutaleina, jauhoina, leseenä ja kokonaisena. Nyhtökaura on harhaanjohtava nimitys kun kerran se proteiini tulee herneestä ja härkäpavusta. Silkkaa huijausta siis antaa ymmärtää , että tuotteessa se kaura olisi jotenkin olennainen osa.

Ap kysyi, miksei kauraa? Oletin, että ihmetteli prosessoitua muotoa. Mutta kyllähän kauraa muutenkin syödään prosessoituna eikä suoraan tähkästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi