Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivähoitomaksu

19.08.2019 |

Oon palannut keväällä takaisin töihin kotihoidontuelta. Palaan "kevyesti" eli kuuden tunnin päivää oman jaksamisen ja lasten sopeutumisen vuoksi. Nyt tuli ensi hoitokaudelle uusi päivähoitomaksu, joka kahdesta lapsesta yli 500 euroa!! Hieman meinaa kismittää!!

Toisin sanoen kotihoidontuella jäi käteen enemmän rahaa kuin nyt töissä ollessa. Kohtalotovereita??

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mikään päivähoitomaksu vaan varhaiskasvatusmaksu. Nykyisin lapsia varhaiskasvatetaan päiväkodeissa ja muissa varhaiskasvatusyksiköissä eikä vain säilötä johonkin päivähoitopaikkaan niin kuin entisaikaan. T: varhaiskasvatuksen opettaja

Mene trolli sinne Venäjälle.

Vierailija
22/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tulorajat muuttu vuoden 2018 alussa, jolloin saa tienata enemmän ennen kuin maksuja alkaa tulla / menee täydelle maksulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sellainen tulotaso, jolla voi kasvattaa 2 pientä lasta ilman tarvetta valittaa rahasta vauva-palstalla? Kaverin puolesta kyselen.

Meillä netto 2700. Säästöön saadaan kuukausittain parisen sataa.

Lapset harrastaa ja kulkee aina sään vaatimissa vaatteissa. Aikuisetkin uusii tarvittaessa vaatteita, käy hammaslääkärissä ja 3-4 kertaa vuodessa itse käyn kampaajalla. Nämä viimeiset siis niitä, joista kuulen usein "voivan vain haaveilla" kun on lapsia.

Miten: sopivan pieni ja edullinen koti, 1 auto, suunnitelmallisuus ja ennakointi.

Perhekoko siis kysymäsi 2+2.

Vierailija
24/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sellainen tulotaso, jolla voi kasvattaa 2 pientä lasta ilman tarvetta valittaa rahasta vauva-palstalla? Kaverin puolesta kyselen.

Meillä netto 2700. Säästöön saadaan kuukausittain parisen sataa.

Lapset harrastaa ja kulkee aina sään vaatimissa vaatteissa. Aikuisetkin uusii tarvittaessa vaatteita, käy hammaslääkärissä ja 3-4 kertaa vuodessa itse käyn kampaajalla. Nämä viimeiset siis niitä, joista kuulen usein "voivan vain haaveilla" kun on lapsia.

Miten: sopivan pieni ja edullinen koti, 1 auto, suunnitelmallisuus ja ennakointi.

Perhekoko siis kysymäsi 2+2.

Meillä mies tienaa 5500 €/kk, minä saan 950 €/kk. Päivähoitomaksut jotain 600 €/kk.

Yhteiskunta sortaa naisia.

Vierailija
25/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksi alle kouluikäistä ja hyvin pärjättiin sillonkin, kun nettona tuli n. 2300e. Meillä ei ole isoa asunto/autolainaa ja yksi auto käytössä. Lapsilla aina ehjät ja siistit vaatteet päällä ja usein jopa uutena ostetut.