Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on luottokorttivelkaa?

Vierailija
19.08.2019 |

Paljonko sinulla on luottokorttivelkaa ja paljonko on raja luottokortissa? Mihin yleensä käytät luottokorttia?

Itselläni 2000e luottoraja ja tällä hetkellä velka n. 500e. Lyhennän tuon kerralla kokonaan kyllä, jotta säästyn koroilta ja muilta maksuilta, mutta ensi kuussa silti käytettävä varmaan taas luottokorttia johonkin ostoksiin. Kuitenkin selvästi vähemmän kuin velan määrä nyt. Viimeisimpänä käyttänyt luottokorttia kun tuli kerralla paljon ostettavaa lapsille syksyksi ja talveksi.

Kommentit (336)

Vierailija
281/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan tällä hetkellä ylihintaa mm. mun nettilinjasta. Enhän mä tarvii 200megaa ja 5g:tä, mutta onhan tää mukava. Hinta nousi 3 euroa 4g:n nähden.

Sinccis

No nyt selittyi miten se netissä maksaminen käteisellä onnistuu. Jo vain imee tuollanen kaista mukavasti seteleitä nieluunsa. ;)

;)

Sinccis

Joo, onhan tää yksinään vähän overkilliä.

Vierailija
282/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieras0000 kirjoitti:

Ei ole luottokorttia, eikä siis velkaakaan...

En pidä luottokorttilaskulla olevaa maksuaikasummaa velkana niin kauan, kun ei ole korollista lainaa. Velkaa ei minullakaan ole, sen sijaan sijoituksia ja talletuksia varsin sievoiset summat.

Jotenkin tuntuu, että tuo luottokorttikammo on kädestä suuhun elävien, kaikki käytössä olevat varat heti haisemaan panevien ihmisten juttu.

Asia näyttäisi olevan juuri päinvastoin, jos olet lukenut palstaa.

Sinccis kertoi ettei hänellä ole luottokorttia, mutta rahaa ja sijoituksia taisi kertoa olevan. Samoin minulla ei ole luottokorttia, mutta pankeissa 4 tiliä, sijoitustili ja vielä vakuutussäästöjä.

Sen sijaan useimmat luottokorttia käyttävät kertoivat ostavansa luotolla joka kuukauden ostokset ja maksavansa ne sitten pois kun palkka tulee. Joillakin ei selvästi ollut hätävararahastoa saati muita säästöjä, vaan luottokorttia käytettiin hätävarana. Sehän juuri on sitä kädestä suuhun elämistä.

Se taas että pystyy kerralla maksamaan sen mitä ostaa, kertoo ihan muusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0 euroa. Minulla ei ole luottokorttia. Kun ostan jotakin ja haluan varmistua tuotteen laadusta tai myyjän rehellisyydestä, käytän PayPalia. Vielä ei tällaisena ei-matkailevana kotihiirenä ole tullut vastaan mitään haluamaani, mitä sillä ei olisi saanut, joten en koe tarvetta vaihtaa.

En ymmärrä miten ihmiset uskaltaa elää ilman luottokorttia? Entä jos tulee joku isompi kuluerä jossain kuussa ja palkka loppuu kesken niin mitä sitten tehdään? Jos on vaikka auto jota tarvitsee työssäkäyntiin ja loppukuusta siihen tulee joku isompi vika ja korjaus vaikka tonnin lasku niin miten ihmeessä sen kustantaa ilman luottoa?

Tilillä olevilla rahoilla. Ikinä en oo luottoa sen takia käyttäny ettei ois ollu samaa maksaa pankkikortilla.

Kyse olikin siitä että jos sen kuun tili on jo mennyt eikä ole rahaa maksaa mitään ylimääräisiä tonnien kuluja. Mitä oikeasti teet ilman luottokorttia tilanteessa jos vaikka auto hajoaa tien poskeen ja tilillä on joku 200€, palkkapäivä viikon päästä? Ja seuraavassa kuussa hajoaa vaikka pesukone tai lapselle pitää ostaa uusi puhelin tms. Kyllä tulee äkkiä luottokortille tarvetta.

Minulla on kaksi luottokorttia ja kovassa käytössä on molemmat, joskus siltikin on tehnyt tiukkaa ja joutunut vähän järjestelemään isompia hankintoja tai lainaamaan rahaa sukulaisilta.

Jos ei eläisi luottokorttielämää, voisi pienessä ajassa saada säästettyä itselleen sen hätävararahaston, joka jokaisella pitäisi olla muutenkin.

Et kai todella tarkoita, että säännöllisiä tuloja nauttivalla ihmisellä ei ole mitään sukanvarressa ja ainoa varallisuus on se joka kuukausi tuleva palkka, joka menee edellisen kuun luottokorttimaksuihin ja muuten on PA?

Etkö huomaa vika tuossa on?

paitsi minä tienaan käyttämällä luottoa. Minulla voi olla tuon "hätävararahaston" verran enemmän sijoituksissa tuottamassa 6-8% p.a. uutta rahaa.. Ei tartte laiskana tilillä makuuttaa. Lisäksi koska maksan kaikki luottokortilla, voin myös pitää sijoituksissa kokoajan puolet kuukauden kulutuksen summastakin tuottamassa tuon 6-8%.

Mää en vaan jaksais pelata pikkurahoilla.

Sinccis

Ehkä syytä olisi. Voisit joskus saada ihan ihkaoman luottokortinkin ilman 7 euron kuukausikuluja.

Vierailija
284/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0 euroa. Minulla ei ole luottokorttia. Kun ostan jotakin ja haluan varmistua tuotteen laadusta tai myyjän rehellisyydestä, käytän PayPalia. Vielä ei tällaisena ei-matkailevana kotihiirenä ole tullut vastaan mitään haluamaani, mitä sillä ei olisi saanut, joten en koe tarvetta vaihtaa.

En ymmärrä miten ihmiset uskaltaa elää ilman luottokorttia? Entä jos tulee joku isompi kuluerä jossain kuussa ja palkka loppuu kesken niin mitä sitten tehdään? Jos on vaikka auto jota tarvitsee työssäkäyntiin ja loppukuusta siihen tulee joku isompi vika ja korjaus vaikka tonnin lasku niin miten ihmeessä sen kustantaa ilman luottoa?

Tilillä olevilla rahoilla. Ikinä en oo luottoa sen takia käyttäny ettei ois ollu samaa maksaa pankkikortilla.

Kyse olikin siitä että jos sen kuun tili on jo mennyt eikä ole rahaa maksaa mitään ylimääräisiä tonnien kuluja. Mitä oikeasti teet ilman luottokorttia tilanteessa jos vaikka auto hajoaa tien poskeen ja tilillä on joku 200€, palkkapäivä viikon päästä? Ja seuraavassa kuussa hajoaa vaikka pesukone tai lapselle pitää ostaa uusi puhelin tms. Kyllä tulee äkkiä luottokortille tarvetta.

Minulla on kaksi luottokorttia ja kovassa käytössä on molemmat, joskus siltikin on tehnyt tiukkaa ja joutunut vähän järjestelemään isompia hankintoja tai lainaamaan rahaa sukulaisilta.

Jos ei eläisi luottokorttielämää, voisi pienessä ajassa saada säästettyä itselleen sen hätävararahaston, joka jokaisella pitäisi olla muutenkin.

Et kai todella tarkoita, että säännöllisiä tuloja nauttivalla ihmisellä ei ole mitään sukanvarressa ja ainoa varallisuus on se joka kuukausi tuleva palkka, joka menee edellisen kuun luottokorttimaksuihin ja muuten on PA?

Etkö huomaa vika tuossa on?

paitsi minä tienaan käyttämällä luottoa. Minulla voi olla tuon "hätävararahaston" verran enemmän sijoituksissa tuottamassa 6-8% p.a. uutta rahaa.. Ei tartte laiskana tilillä makuuttaa. Lisäksi koska maksan kaikki luottokortilla, voin myös pitää sijoituksissa kokoajan puolet kuukauden kulutuksen summastakin tuottamassa tuon 6-8%.

Mää en vaan jaksais pelata pikkurahoilla.

Sinccis

Ehkä syytä olisi. Voisit joskus saada ihan ihkaoman luottokortinkin ilman 7 euron kuukausikuluja.

Kun mulla oli asuntolainaa, niin tuli etuja. Nyt kun lainat on maksettu, niin etuja tulee harvemmin. Ilmeisesti pitävät minua hyvin maksavana asiakkaana.

En pidä siitä.

Sinccis

Nuorena myös pankkikortti oli ilmainen.

Vierailija
285/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on monta luottokorttia, joilla on korkeat käyttörajat. Luottokorttia käytetään joka päivä, mutta korkoja ei ole tarvinnut koskaan maksaa, koska maksun erääntyessä lasku maksetaan kokonaisuudessaan. Luottokortin käytöstä hyviä etuja, kun paljon käyttää. Rahaa pitää olla ja on myös tileillä, että laskut pystyy maksamaan. Velaksi ei tarvitse elää, mutta asuntolainaa on vähän jäljellä. Säästöjä monessa muodossa oikein hyvin.

Vierailija
286/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieras0000 kirjoitti:

En pidä luottokorttilaskulla olevaa maksuaikasummaa velkana niin kauan, kun ei ole korollista lainaa. Velkaa ei minullakaan ole, sen sijaan sijoituksia ja talletuksia varsin sievoiset summat.

Jotenkin tuntuu, että tuo luottokorttikammo on kädestä suuhun elävien, kaikki käytössä olevat varat heti haisemaan panevien ihmisten juttu.

Sinccis kertoi ettei hänellä ole luottokorttia, mutta rahaa ja sijoituksia taisi kertoa olevan. Samoin minulla ei ole luottokorttia, mutta pankeissa 4 tiliä, sijoitustili ja vielä vakuutussäästöjä.

Sen sijaan useimmat luottokorttia käyttävät kertoivat ostavansa luotolla joka kuukauden ostokset ja maksavansa ne sitten pois kun palkka tulee. Joillakin ei selvästi ollut hätävararahastoa saati muita säästöjä, vaan luottokorttia käytettiin hätävarana. Sehän juuri on sitä kädestä suuhun elämistä.

ihan 4 tiliä.. olet varmaan niin äveriäs että pankki muistaa jokaisesta joka kuu lähettää ilmotuksian että taas on menny tili yli...

4 tilin perustamiseen menee ehkä 1 minuutti nordeassa, muista verkkopankeista en tiedä ja minullakin on ihan jopa 12 pankkitiliä. 6 nordeassa, 4 s-pankissa ja 2 muualla..  Ei tilien määrä mitään varallisuudesta kerro.

Vierailija
287/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottokortti velkaa on aina jonkin verran, johtuen ulkomaanmatkoista.

Mitä niistä, nehän maksetaan aina pois, ulkomaanmatkan jälkeen.

En tiedä ketään, usein ulkomailla käyviä, jotka eivät maksaisi matkoja tai ostoksia luottokortilla.

Se, että ihmisellä on luottokortti, takaa sen, että ihminen on maksukyinen.

Tämä.

Se, että ihminen on teoriassa maksukykyinen, ei takaa sitä että hän pystyy hoitamaan maksunsa. Lisäksi Suomessa melkein kuka vaan saa luottokortin.

Ja on jotenkin nurinkurista kuvitella että luottokortti kertoisi maksukyvystä. Sillä joka maksaa heti koko summan, ei tarvitse luottokorttia kertomaan että on maksukykyinen, vaan on todistaa maksukykynsä heti paikalla.

Siitä huolimatta joissakin tilanteissa luotolla maksaminen on ainoa järkevä vaihtoehto. Ja mitä parempi maksukyky, sitä useammin näitä tilanteita tulee.

Missä tilanteessa luotolla maksaminen on ainoa järkevä vaihtoehto?

Ylipäätään verkosta ostettaessa. Monessa kortissa lisäksi esim matkavakuutus matkoja ostettaessa. Olen minäkin kerran menettänyt rahani ostaessani lentolipun etukäteen maksaen, ja yhtiö tekikin konkurssin.

Itse käytän PayPaliä verkossa tai sitten suomalaisissa verkkokaupoissa pankkimaksamista. Ei tarvitse naputella luottokorttitietojaan nettiin eikä jättää niitä verkkokaupan sivulle. Onneksi nykyään on hieman parannettu luottokortilla maksamisen turvallisuutta.

Itse ostan matkat järkevästi, joten ei ole koskaan tullut ongelmatilannetta eteen. Toki konkurssitilanteessa voi hakea myös lentoyhtiöltä sitä korvausta, mutta varmasti luottokortti on varmempi tapa saada rahat takaisin.

Vierailija
288/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45v. enkä omista luottokorttia. Enkä halua sitä edes hankkia.

Kertokaa mulle miksi pitäisi olla luottokortti? Missä ei muka pärjää rahalla ja pankkikortilla?

Ilmeisesti et tee nettiostoksia. Ne kannattaa aina maksaa luottokortilla, on kaikkein turvallisin tapa.

Mikä vika laskussa on? Lasku maksetaan vasta kun on saanut tilatun tuotteen.

Et ilmeisesti todellakaan ole tehnyt nettiostoksia muutamaan vuosikymmeneen... Tiedoksi vaan, että varsin harva yritys enää myy laskulle. Ulkomaiset firmat eivät juuri koskaan.

Päinvastoin, ainakin Suomessa olen huomannut että yhä useampi verkkokauppa on ruvennut myymään laskulle.

Ai on vai? Anna muutama esimerkki!

Prisma, Cellbes, Ellos, Sokos, jne... ja kaikki joissa esim. Klarna-maksutapa.

Noissa on kaikissa maksutapakulu paljon suurempi kuin luottokorttia käyttäessä. Mutta jos haluaa turhia laskutuskuluja maksella niin eipä siinä sitten mitään.

Eihän tässä siitä ollut kyse vaan siitä, että joku (sinä?) ei halunnut uskoa että verkossa voi maksaa laskulle. Minä todistin että voi. Ja että osamaksusopimukset ovat mahdollisia nekin.

Hinnat on sitten eri juttu. Eivät olleet keskustelun aihe.

Vierailija
289/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieras0000 kirjoitti:

ihan 4 tiliä.. olet varmaan niin äveriäs että pankki muistaa jokaisesta joka kuu lähettää ilmotuksian että taas on menny tili yli...

4 tilin perustamiseen menee ehkä 1 minuutti nordeassa, muista verkkopankeista en tiedä ja minullakin on ihan jopa 12 pankkitiliä. 6 nordeassa, 4 s-pankissa ja 2 muualla..  Ei tilien määrä mitään varallisuudesta kerro.

No mulla on säästötili, yhdelle tilille tulee osingot, sitten on ihan käyttötili. 

Olen miettinyt 4 avaamistakin. Ei se nyt niin suurelta kuullosta, paitsi persaukisten mielestä.

Sinccis

Vierailija
290/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottokortti velkaa on aina jonkin verran, johtuen ulkomaanmatkoista.

Mitä niistä, nehän maksetaan aina pois, ulkomaanmatkan jälkeen.

En tiedä ketään, usein ulkomailla käyviä, jotka eivät maksaisi matkoja tai ostoksia luottokortilla.

Se, että ihmisellä on luottokortti, takaa sen, että ihminen on maksukyinen.

Tämä.

Se, että ihminen on teoriassa maksukykyinen, ei takaa sitä että hän pystyy hoitamaan maksunsa. Lisäksi Suomessa melkein kuka vaan saa luottokortin.

Ja on jotenkin nurinkurista kuvitella että luottokortti kertoisi maksukyvystä. Sillä joka maksaa heti koko summan, ei tarvitse luottokorttia kertomaan että on maksukykyinen, vaan on todistaa maksukykynsä heti paikalla.

Siitä huolimatta joissakin tilanteissa luotolla maksaminen on ainoa järkevä vaihtoehto. Ja mitä parempi maksukyky, sitä useammin näitä tilanteita tulee.

Missä tilanteessa luotolla maksaminen on ainoa järkevä vaihtoehto?

Huoh. Matkojen maksaminen ja matkoilla maksaminen, autoa esimerkiksi ei välttämättä saa vuokrattua ilman luottokorttia. Ja tietenkin verkkokaupoista ostaminen, ihan kotimaisissakin kannattaa maksaa kalliimmat ostokset luotolla.

Kaikki tuo onnistuu tavallisessa debitkortillakin. Selitä mulle mitä etua on luotolla maksamisessa?

Paitsi debitillä maksettuna niiden rahojen saaminen takaisin on työläämpää, esim konkurssin tullessa.

Se riippuu varmaan minkä firman kortti sulla on. Itsellä ei ole kokemusta konkurssista, mutta huijaustapauksessa kerran sain heti rahat takaisin ihan kuin luottokortilla.

Vierailija
291/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jesse-armahtaa-luonto-ei kirjoitti:

Sinccikselle tiedoksi että kaikki luottolaitokset eivät peri maksuja luotto- ja/tai pankkikortista. Ihan meille taviksillekin on tarjolla esim S-pankin kuukausimaksuton luottokortti, ei tarvitse aina olla private-banking puolen asiakas...

Itsellä muutama luottokortti joilla tällä hetkellä 0 e velkasaldo. Luottoraja yhteensä 6000 e.

Paljonko se Ääs pankin osakkuus maksaa, jonka jo lopettivat historiassa ?

200e ?

vai

100e ?

Sinccis

Itse maksoin siitä aikoinaan 200.

Siis 200mk.

Nythän sen arvo on tosiaan 100€.

Eli melkein kolminkertainen. Ja aivan ilmaiseksi.

Lisäksi osuusmaksulle tulee sijoitetun omaisuuden korko. Joka vuosi. Jo niistä on kertynyt se alkuperäinen 200mk moninkertaisesti.

Parastahan tässä on, että maksoin sen 200mk bonuksilla. Toisin sanoen sekin tuli ilmaiseksi.

Ilmaista rahaa siis.

Vierailija
292/336 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokorttivelkaa 550eur ja luottoraja 800eur

Vierailija
293/336 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottoraja kahdella kortilla molemmilla 5000€. Toisella kortilla velkaa 0€ ja toisella noin 2300€, jota makselen pois 200-300€:lla kuukaudessa.

Vierailija
294/336 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottoraja 2000€ ja velkaa ei lainkaan. Maksan laskun aina heti pois.

Vierailija
295/336 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottoraja 50 000. Velkaa 0 en ole eläissäni ostanut luotolla mitään.

Miksi kukaan ostaisi?

Miksi oot hankkinut koko luottokortin ja vielä noin suurella luottorajalla, jos et koskaan tarvitse luottoa?

Vierailija
296/336 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö koska säätötilillä on 10 000 ja osakkeitakin on mahdollista realisoida max. parissa pankkipäivässä. Mikä estää säästämästä etukäteen nimenomaan näiden yllättävien menojen varalle? Kyllähän sen melkein tietää jos on lemmikkejä, auto ym. niin kuluja voi tulla, ei ole ydinfysiikkaa. Säästää pikkuisen joka kk.

Vierailija
297/336 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottoraja 50 000. Velkaa 0 en ole eläissäni ostanut luotolla mitään.

Miksi kukaan ostaisi?

Miksi oot hankkinut koko luottokortin ja vielä noin suurella luottorajalla, jos et koskaan tarvitse luottoa?

Siksi, että jos kortti varastetaan, on kivaa maksella isompi lasku. 

Vierailija
298/336 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jesse-armahtaa-luonto-ei kirjoitti:

Sinccikselle tiedoksi että kaikki luottolaitokset eivät peri maksuja luotto- ja/tai pankkikortista. Ihan meille taviksillekin on tarjolla esim S-pankin kuukausimaksuton luottokortti, ei tarvitse aina olla private-banking puolen asiakas...

Itsellä muutama luottokortti joilla tällä hetkellä 0 e velkasaldo. Luottoraja yhteensä 6000 e.

Paljonko se Ääs pankin osakkuus maksaa, jonka jo lopettivat historiassa ?

200e ?

vai

100e ?

Sinccis

Itse maksoin siitä aikoinaan 200.

Siis 200mk.

Nythän sen arvo on tosiaan 100€.

Eli melkein kolminkertainen. Ja aivan ilmaiseksi.

Lisäksi osuusmaksulle tulee sijoitetun omaisuuden korko. Joka vuosi. Jo niistä on kertynyt se alkuperäinen 200mk moninkertaisesti.

Parastahan tässä on, että maksoin sen 200mk bonuksilla. Toisin sanoen sekin tuli ilmaiseksi.

Ilmaista rahaa siis.

Osuuskaupan jäsenmaksulle saa ihan kivan tuoton; sekä koron että ostohyvityksen kautta. Päälle tulevat sitten bonukset. S-Pankin pankkiasiointi lienee muuten maksutonta, mutta Visasta perivät 2€/kk laskutuslisän. Sen takia lakkasin käyttämästä ko korttia. Kortilla saa toki 0,5% maksutapa-alennuksen, mutta tuo kk-veloitus syö sitä ikävästi. Ennemmin otan Norwegianin lentopisteitä aidosti käyttäjälleen ilmaisella kortilla.

Vierailija
299/336 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kortilla yhteensä 35000 euroa luottoa, käytetty ei latiakaan.

-Bias-

Vierailija
300/336 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan lähes kaiken Visalla, mutta en kuitenkaan käytä luottoa. Käytetty summa lähtee tililtä kerran kuukaudessa automaattisesti. Niin ja rahaa on aina tilillä ja säästöjäkin mukavasti.