Sanna Marinin 6 tunnin työpäivän tai 4 päiväisen työviikon hyvät puolet tähän. Vastustajat älkää kirjoittako.
Työttömyys poistuisi. Monet työt tuottavat vain turhaa ympäristölle kestämätöntä roinaa ja lisää miljardeja miljardööreille. Ihmisten vapaa-aika lisääntyisi. Terveys paranisi. Stressi vähenisi.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Työn sovittaminen lapsiperheeseen olisi helpompaa. Nyt joudumme miehen kanssa vuorottelemaan kumpi vie ja kumpi hakee ja kuka vie lapset harrastuksiin. Kaikki arkipäivät on yhtä kellon kanssa juoksemista. Ihan mielelläni tekisin 6 tunnin päiviä jos se vain olisi mahdollista. Kulutuksesta tietysti pitäisi tinkiä, mutta uskoisin, että lisääntynyt elämä olisi sen arvoista. 3:n päivän vapaa olisi myös aivan luksusta, siinä ehtisi ladata akut ja burnoutit vähenisi.
Ihan sama ongelma se on oli työaika 8 tai 6 tuntia. Katsos kun niillä tarhan täteillä on ihan se sama työaika.
Sairaslomat vähenisi, mielenterveysongelmat vähenisi, työnlaatu parantuisi, työtä riittäisi tasaisemmin.. perheet voisi paremmin kun olisi enemmän aikaa panostaa perheeseen.
Itse teen 25h/vko. Palkka on huono, mutta saan asumistukea joka kompensoi huonoa palkkaa. Siis jo lähtökohtaisesti omalla alalla on surkeat tuntipalkat...
Olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja kyllä nämä lyhyet työpäivät on tällä hetkellä meikäläisen henkireikä. En pystyisi tekemään täyttäpäivää, etenkään omalla alalla joka on hyvin kuormittava (hoitotyö).
Se ei auta tätä maata että jokaisesta tehdään pienipalkkainen :(
Vierailija kirjoitti:
Sairaslomat vähenisi, mielenterveysongelmat vähenisi, työnlaatu parantuisi, työtä riittäisi tasaisemmin.. perheet voisi paremmin kun olisi enemmän aikaa panostaa perheeseen.
Itse teen 25h/vko. Palkka on huono, mutta saan asumistukea joka kompensoi huonoa palkkaa. Siis jo lähtökohtaisesti omalla alalla on surkeat tuntipalkat...
Olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja kyllä nämä lyhyet työpäivät on tällä hetkellä meikäläisen henkireikä. En pystyisi tekemään täyttäpäivää, etenkään omalla alalla joka on hyvin kuormittava (hoitotyö).
Eli kaikilla pieni palkka ja loput kelalta veronmaksajien rahoista, just.
60-luvun lopulla vasta. Hyvinhän se onnistui. Tosin olisi hyvä nähdä sen ajan oikeistolehtien juttuja. Varmaankin sitä vastustettiin aivan samoilla argumenteilla kuin työajan lyhennystä nykyäänkin.