KANNATAN SDP:N ajamaa PASSIIVIMALLIA
Passiivimalli toimii lyhyesti siten ettei kukaan työtön osallistu mihinkään työvoimaviranomaisen järjestämään aktivointitilaisuuteen tai koulutukseen.
Tykkään enämpi niinku lepäillä ja puuhailla kaikkea kivaa. Etuuksia tulee ihan riittävästi, että niillä elelee mukavasti. En kaipaa hikisiä töitä ja ikäviä aamuherätyksiä ja pomoja.
SDP:n passiivimalli sopii itselleni oikein hyvin.
Kommentit (17)
Minulta tulee oksennusta passiivimallista. Kannatan sitä aktiivisesti että maahanmuutajillapitää opettaa suomenkieltä. Eilinen pizzani todisti sen.
Eilen söin mielijohteesta pizzan ja vieressäni oli maahanmuuttajaketä ei puhunut suomea. Jos aktiivimalliin oltaisiin ryhdytty niin luultavasti tämä maahanmuuttajaolisi sen verran puhunut suomea että olisin voinut lahjoittaa 4€ pizzastani sen sijaan että oksennan sen ulos.
Koko se on voimassa, vai mistä tieto?
Passiivimalli= ohjaistetaan maahanmuuttajiapuhumaan arabiaa.
Aktiivimalli= ohjaistetaan maahanmuuttajiapuhumaan suomea.
Ehkä tästä tämä oksennus tuli koska ei osata puhua suomea oikealla vuorovaikutussuhteella jota tarvitaan suomalaiseen identiteettiin aktiivisesti ja suomenkielestä se aktiivisuus ja työn teomme mielikuvitus kaveri tulee, työn teosta suomenkielellä.
Kikystä ei ole itselleni harmia, mutta aktiivimallista on. Aktiivisuus pitäisi täyttyä jo sillä, kun haen aamulla kassillisen kaljaa kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä koko? Mikä tieto?
Parempi olisi että Suomalaisille passiivimalli ja tulijoille aktiivimalli.
Vierailija kirjoitti:
Kikystä ei ole itselleni harmia, mutta aktiivimallista on. Aktiivisuus pitäisi täyttyä jo sillä, kun haen aamulla kassillisen kaljaa kaupasta.
Kokeilisit sinäkin sitä pizzaa kaljan tilalle. Tai keskity B12-vitamiiniin.
Onko kiva provota? Kerro miten siltä kaikkein pienimpiä tukia saavalta työttömältä joka ei saa keikkatöitä tai joka ei löydä koulutusta saa ottaa pois viikon ruokarahat ja miten se häntä aktivoi pääsemään veronmaksajaksi?
Tämä maa tarvitsee palkkatöitä ja asiallista täydennyskoulutusta eikä mitään aktivointeja. Kaikki työpaikkani olen löytänyt hakemalla itse töitä ja saanut silloin kun niitä on ollut saatavilla. Tosin jotkut paikat olivat työkkärin sivuilla, mutta mitään muuta apua ei sieltä normaali ihminen tarvitse paitsi jos on kysyttävää viranomaiselta vaikka palkkatuesta. EI se työvoimaviranomainen tiedä minun spesiaaliosaamistani eikä hänen tehtävänsä ole etsiä minulle paikkoja.
Mutta eiväthän he ehdi päivittää osaamistaan palkkatuen tai opintoasioiden suhteen tai vastata näihin puheluihin, koska heidän työvoimansa on sidottu kyttäämiseen ja naurettaviin haastatteluihin.
Minäkin tykkään loikoilla kotona kun niikseen tulee. Ei siinä aktivoinnit auta jos kotona olo kiinnostaa. Mutta älkää ottako sitä kolmeakymppiä pois köyhimmiltä. Mun puolesta vaikka ansiosidonnaista saa lyhentää ja pienentää.
Vierailija kirjoitti:
Parempi alkaa a niin kuin aakkosista ja aktiivimallista.
Vierailija kirjoitti:
Siellä pizzerian nurmikolla on oksennustani. Voit tutkia ellei varikset ole viellä syöneet niitä. Pyrin juomaan ainakin itse 3litraa vettä päivässä.
Ei suomen hanat pelitä turhanpäiväisesti aktiivimalliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A niinkuin Aktiivimalli
B niinkuin Aktiivimalli
C niinkuin Aktiivimalli
.
.
.
Saan itse 1267 euroa kuussa valtiolta etuuksia ja lisäksi vuokratuki 520 euroa.
Tulen oikein hyvin toimeen. Passiivimalli sopii minulle hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A niinkuin Aktiivimalli
B niinkuin Aktiivimalli
C niinkuin Aktiivimalli
.
.
.
Totta maar. Olin itsekkin vähän kämpelö tuossa mutta minä aktiivimallin esiintuojana olen ehdottomasti sitä näkemystä kohti mielelläni että aktiivimalli jatkuu. SDP:n ajamat näkemyksettömät mielistelyt aktiivimallin poistoon saa vain oksennusta pizzasta ja kebabista.
Minun teenikin maistuu paperiselta liptonilta passivointimallilla.
Passiivimalli on hyvä, hyvä SDP!!!
Tämä on kyllä ihan ok. Pyrin itsekin siirtymään sille. Saatko paljon tukia kuukaudessa?