Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lapseton saa sisältöä elämään?

Vierailija
19.08.2019 |

Se on nyt todettu että lapsettomana tulen elämään loppuelämäni eikä vaihtoehtoja ole. Minulle ei lisääntymisen arpa osunut. Tuntuu todella tyhjältä ja teennäiseltä paskalta nauttia mistään niistä asioista mistä lapsettomia aina kehotetaan nauttimaan. Matkustelu yms. On se ihan kivaa mutta ei ole sama kuin tuntea mitä on vanhemmuus. Moni vanhempi sanoo sen itse ettei ole koskaan kokenut mitään niin merkityksellistä. Lisäksi tarve lisääntyä tulee biologiasta. Silti on niitä ketkä eivät siihen pysty. Pahin on kun lapsetonta kehotetaan menemään jonnekin VAPAAEHTOISTOIMINTAAN LASTEN KANSSA! Tai: onhan sinulla ne siskosi lapset.. joo haistakaa jo v***. Anna sinä sun lapset minulle ja mene hoitamaan siskosi lapsia, kyllä se siitä ?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jokaisen ihmisen kommentti joka ei ole oikeasti kipeästi lasta halunnut, on tässä ketjussa turha. Sille on syy miksi ihmiset lisääntyvät ja haluavat lisääntyä. Se on biologia. Kaikki ei sitä samaa tarvetta kuitenkaan tunne. Mutta tää ketju on täynnä ihmisiä joilla ei ole hajuakaan mitä tunnen koska joko he eivät ole lapsia koskaan oikeasti halunneet tai sitten ovat saaneet mutta jostain syystä kokevat että ne on pilanneet ihmisen elämän. Onneksi joku tässä ketjussa tietää mitä koen, kiitos siitä. Eikä kyse ole siitä että minulla ei ole elämässä sisältöä. Kyse on siitä että vuosia olen halunnut ja toivonut lapsia enkä niitä saa. Uskon itse että syy sille miksi se tuntuu niin pahalta on osin biologinen. Kaikki eivät ole samanlaisia mutta on typerää tulla syyttelemään ihmistä joka kärsii lapsettomuudesta, että hän ei vaan osaa hankkia sisältöä elämään. Mulla on aivan käsittämättömän rikas elämä mutta se ei tunnu miltään vaikka kuinka olen kaikesta kiitollinen. Olisin halunnut tuntea miltä tuntuu ottaa oma vauva syliin eka kertaa. Tuntea äidin rakkauden ja nähdä ihmisen kasvun sen kotoa pois lähdönkin. On idioottimaista väittää että ihmiset lisääntyvät sisällön vuoksi. Lisääntyminen on eläimen tarve. Kiitos niille muutamalle empaattiselle tässä ketjussa. -ap

Vastaus otsikon kysymykseen on siis kohdallasi: "ei mistään", ja olet tiennyt tämän alusta alkaen. Älä perusta ketjuja, jos et halua keskustelua.

Jep, aloittajalle on tarjottu monta eri näkökulmaa, mutta vastaukseksi näköjään kelpasi vain ap:n ajatuksia vahvistavat kommentit, mikä ei varsinaisesti edistä tilannetta ollenkaan. Paitsi toki jos pelkkää empatiaa ja vertaistukea kaipasi.

Vierailija
42/50 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehillä ole tarvetta lisääntyä.

Kyllä on. Olen nuori isä, 28v ja jo kaksi lasta. Tätä minä elämältä haluan! Lapseni ovat kaikkein tärkeintä elämässäni, nainen tulee kaukana sen jälkeen.

Käy sääliksi naistasi. Ajattelit kuitenkin jatkaa elämää naisesi kanssa vai asutko ikuisesti yhdessä lastesi kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Olen nuori isä, 28v ja jo kaksi lasta. Tätä minä elämältä haluan! Lapseni ovat kaikkein tärkeintä elämässäni, nainen tulee kaukana sen jälkeen.

Tätäkin tässä ketjussa alapeukutettu.. sairaita ihmisiä olemassa. Onnea sinulle olen tosi onnellinen sinun puolestasi .

Lasten lisäksi minulla ei muuta onnea juuri olekaan. Lasten äiti lähti, minulla on vain osapäivätyö ja asun kaukana ystävistäni ja omaisistani.

Vierailija
44/50 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille tämän ketjun empatiaan kykeneville vastaajille ❤️ -ap

Sinä itse haukut ihmisten kirjoittamia kommentteja turhiksi. Ymmärrän toki, että tilanne on vaikea ja purat pahaa oloasi muihin.

Vierailija
45/50 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy sääliksi naistasi. Ajattelit kuitenkin jatkaa elämää naisesi kanssa vai asutko ikuisesti yhdessä lastesi kanssa?

Erottu ollaan jo vuosia sitten, molempien halusta. Lapset on mulle tärkeämpiä kuin hänelle, hän haluaa uran, minä en.

Vierailija
46/50 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erottu ollaan jo vuosia sitten, molempien halusta. Lapset on mulle tärkeämpiä kuin hänelle, hän haluaa uran, minä en.

Ei uran haluaminen vähennä lasten tärkeyttä. Lähinnä vaan tervettä, että elämässä on muutakin kuin lapset. Lapsillasikin on oma elämänsä ja tulevaisuutensa.

Vierailija
47/50 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista. Mäkin luulin että jäädään lapsettomiksi, mutta elämä yllätti sitten kuitenkin ihanalla pienellä pojalla.

Toivon sinun vielä löytävän elämällesi tarkoituksen jostain muualta.

Mun en mäkään noita velojen juttuja tajuu, matkustelun ja sen OMAN elämän hehkuttamista.

Mitä ihmeen velojen juttuja?? Ei velana oleminen tarkoita matkustelua ja oman elämän hehkuttamista!! Ei tosiaankaan. Velana voi oikein hyvin uhrata elämänsä muiden eteen.

Vierailija
48/50 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosta, luonnosta, eläimistä voimia. Mutta älä ota lemmikkiä lapsen "korvikkeeksi".

Vierailija
49/50 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei uran haluaminen vähennä lasten tärkeyttä. Lähinnä vaan tervettä, että elämässä on muutakin kuin lapset. Lapsillasikin on oma elämänsä ja tulevaisuutensa.

Juuri näin! Hyvä näyttää lapsillekin esimerkkiä, että kovalla työllä menestyy. Antaa heillekin paremmat lähtökohdat itsenäiseen elämään.

Vierailija
50/50 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Hyvä näyttää lapsillekin esimerkkiä, että kovalla työllä menestyy. Antaa heillekin paremmat lähtökohdat itsenäiseen elämään.

Hänelle riittää pelkkä työ, ei kaipaa lapsiaan. Nytkin on ulkomailla työharjottelussa, joskus soittelee lapsille, vaikka puolitoistavuotias ei ymmärrä puhelusta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi