Jalat kipeät kanget, kuinka nopeasti kehittää kuntoa?
Olen rapakunnossa oleva 100kg ja kipusin ylös-alas tunturin huipulle. Jalat olivat ensin aivan spagettia, nyt hirveät kipeät kanget. Hyvä, että sängystä pääsee ylös. Portaiden laskeutuminen on lähes mahdotonta.
On ilmeistä, että lihaskuntoni on olematon. Nyt se viimeistään paljastui.
Kuinka kauan kestää, että jalat palautuvat normaaleiksi? Entä kuinka tikissä kunnossa täytyy olla, että tämä ei tule toistumaan seuraavalla kerralla?
Kommentit (5)
Saattaa mennä viikkokin. Itselläni kun keväällä käy ekaa kertaa hölkkäämässä niin viikon pohkeet kipeät.
Ei siinä sen ihmeempiä, odotella että kipu häipyy ja uudestaan vaan baanalle. Kyllä se elimistö aika nopeasti tottuu🙂
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Esim. kevyt pyöräily on usein hyvä palautuskeino jos jalat ovat juoksemisesta tai kiipeämisestä jumissa.
Itsekin olen aivan rapakunnossa! Olen hoikka, mutta kunto aivan nolla. Jalat tulee tosi pienestä kipeksi ja saattaa tosiaan kestää jopa viikon, yleisimmin tosin n. 3 päivää. Venyttely auttaa. En oikein osaa muuta vinkkiä sanoa... sama ongelma kuitenkin täälläkin :(
Pitäisi käydä toinen kiipeämistä vaativa lenkki tänään, mutta jalat tosiaan edelleen kipeät. Uskaltaakohan lähteä?
Ap
Menee varmaan pari kolme päivää. Kevyt kävely auttaa palautumaan.
Jatkossa kannattaa käydä vaikka kolme kertaa viikossa puolen tunnin kävelyllä ja tehdä pari kertaa viikossa kyykkyjä ja muutakin lihastreeniä, niin parin kuukauden kuluttua kunto on jo ihan toisenlainen. Rapakunnosta aloittaessa on se hyvä puoli, että kehityksen huomaa aika äkkiä :).