Isännöitsijä ei vatsaa sähköposteihin
Voiko isännöitsijä vaan olla noteeraamatta jos valitan hänelle esim jostain naapurista (ja ihan aiheesta). Olen kahden vuoden aikana laittanut kolme kertaa viestiä, mutta mihinkään ei ole vastannut. Mikä on isännöitsijän velvollisuus?
Kommentit (21)
Meillä samanlainen isännöitsijä. Ei reagoi mitenkään liian "vaikeisiin" kysymyksiin.
Hallituksen puheenjohtalle tästä tieto.
Taloyhtiön "pomo" ei toisaan ole isännöitsijä, kuten jotkut luulevat.
Hän on työntekijä taloyhtiön palveluksessa. Ja jos on moitittavaa, niin hallitukseen.
Jos tämäkään ei auta, niin käräjillähän nämä viime kädessä puidaan.
Minkä tyyppinen asia on kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Hän on työntekijä taloyhtiön palveluksessa. Ja jos on moitittavaa, niin hallitukseen.
No meillä isännöitsijä myös hallituksessa. Asiani koskee tupakoivaa ja meluavaa naapuria, joka muun muassa heittänyt roskia meidän pihalle. On ilmeisesti jotain mielenterveysongelmia/Alkon ja lääkkeiden käyttöä. Isännöitsijä ei kommentoi millään tavalla asiaa.
Laita sille isännöitsijälle viesti, jossa kerrot selvittäväsi isännöitsijän toimenkuvan taloyhtiön hallituksen kokouksessa.
Leuhka ja mulkkumainen isönnöitsijä tytötteli minua ja piti minua vaan pikkulasten äitinä joka ei mistään mitään tajua. Mieheni oli matkatöissä, joten ettei se isönnöitsijä vaan olisi kuvitellut minua yksinhuoltajaksi. Asenteensa oli ihan p:stä.
Keräsin sitten nimiä sen verran osakkeenomistajilta, että ukko lähti vaihtoon.
Oli se sille varmaan yllätys, kun oli siellä varmaan vuosikymmenen saanut huseerata ihan omiaan lähinnä.
Tosiaan taloyhtiön hallitus on oikea osoite, jos isännöitsijä ei toimi. Voit myös taloyhtiön (ei hallituksen, kun et ilmeisesti itse istu hallituksessa) kokouksessa ehdottaa isännöitsijän vaihtamista, jos isännöitsijä ei ole tehtäviensä tasalla.
Jos asut vuokralla, eli sinulla ei ole puhevaltaa taloyhtiön kokouksissa, niin sitten keinot on aika vähissä. Paras ratkaisu siinä tilanteessa lienee muuttaminen parempaan taloon.
Toki periaatteessa naapurin häiriköintiin voi yrittää puuttua suoraan oikeusteitse, mutta se sisältää huomattavan kuluriskin ja tuskin on sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä isännöitsijä myös hallituksessa. Asiani koskee tupakoivaa ja meluavaa naapuria, joka muun muassa heittänyt roskia meidän pihalle. On ilmeisesti jotain mielenterveysongelmia/Alkon ja lääkkeiden käyttöä. Isännöitsijä ei kommentoi millään tavalla asiaa.
Onko talossanne tupakointi, lääkkeiden syöminen ja alkon käyttö kielletty? Millaista melua naapuri pitää ja meluaako hän öisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko talossanne tupakointi, lääkkeiden syöminen ja alkon käyttö kielletty? Millaista melua naapuri pitää ja meluaako hän öisin?
Juu ei varmaan ole kiellettyä käyttää alkoa sivistyneesti, mutta jos on jo monta kuukautta jatkunut putkeen ryyppääminen ja sen mukainen meno:musiikin kovaääninen kuuntelu (myös myöhään illalla välillä) ja ”juhliminen” (eikös näistäkin tulisi ilmoittaa naapureille etukäteen?).
”Juhliminen” naapurin tapauksessa= ihme örvellystä, huudellaan kovaan ääneen, tupakoidaan jatkuvasti ja heitellään tosiaan myös roskia ja niitä tupakannatsoja meidän pihalle. Suuttui ilmeisesti siitä, kun yritin hienovaraisesti ehdottaa että tupakoisi etupihan puolella, jolloin se ei häiritsisi meitä niin paljoa. Hänen kanssaan ei siis pysty keskustelemaan. On sitäpaitsi humalassa/lääkkeissä varmaan 24/7, joten aivan turhaa.
Edellinen siis ap. Ja kiitos asiallisista vastauksista!
Vierailija kirjoitti:
Leuhka ja mulkkumainen isönnöitsijä tytötteli minua ja piti minua vaan pikkulasten äitinä joka ei mistään mitään tajua. Mieheni oli matkatöissä, joten ettei se isönnöitsijä vaan olisi kuvitellut minua yksinhuoltajaksi. Asenteensa oli ihan p:stä.
Oli se sille varmaan yllätys, kun oli siellä varmaan vuosikymmenen saanut huseerata ihan omiaan lähinnä.
Miten monta nimeä tuohon tarvitsee? Kuinka monta prosenttia osakkeenomistajista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä milloin meluaa! Eihän päivisinkään saa aiheuttaa toistuvaa, häiritsevää meteliä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli se sille varmaan yllätys, kun oli siellä varmaan vuosikymmenen saanut huseerata ihan omiaan lähinnä.Miten monta nimeä tuohon tarvitsee? Kuinka monta prosenttia osakkeenomistajista?
10% osakkeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli se sille varmaan yllätys, kun oli siellä varmaan vuosikymmenen saanut huseerata ihan omiaan lähinnä.Miten monta nimeä tuohon tarvitsee? Kuinka monta prosenttia osakkeenomistajista?
10% osakkeista.
Siis:
5 §
Oikeus vaatia ylimääräistä yhtiökokousta
Ylimääräinen yhtiökokous on pidettävä, jos sitä vaativat tilintarkastaja, toiminnantarkastaja tai osakkeenomistajat, joilla on yhteensä kymmenesosa tai yhtiöjärjestyksessä määrätty pienempi osa kaikista osakkeista. Vaatimuksen on oltava kirjallinen ja kokouksen pitämistä on vaadittava tietyn asian käsittelemistä varten.
Kokouskutsu on toimitettava kahden viikon kuluessa vaatimuksen saapumisesta.
Ei meilläkään vastaa. Alakerrassa juoppo polttaa jatkuvasti sisällä, tupakan käry haisee käytävillä (sisällä tupakointi kielletty), kaikki valittavat hänestä vuorollaan eikä isännöitsijä tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään vastaa. Alakerrassa juoppo polttaa jatkuvasti sisällä, tupakan käry haisee käytävillä (sisällä tupakointi kielletty), kaikki valittavat hänestä vuorollaan eikä isännöitsijä tee mitään.
Aargh niin ärsyttävää
Vierailija kirjoitti:
Osa varmaan kuului hallitukseen niistä, jotka allekirjoitti tämän?
Täytynee laittaa viestiä hallituksen puheenjohtajalle. Mielestäni uskomatonta että isännöitsijä ei vastaa mitään. Kuittaisi edes sähköpostin saaduksi ja vaikka että ei voi asialle mitään. T, ap
Vie tiedoksi hallitukselle, mutta yhden henkilön valitus ei yleensä johda mihinkään. Tee kirjallinen valitus johon pyydät jonkun toisenkin naapurin allekirjoituksen omasi lisäksi niin saatat jopa saada asiaasi eteenpäin.