Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusatuksi joutuminen johtuu sanavalmiuden puutteesta

Vierailija
19.08.2019 |

Jos et keksi mitään nopeaa, piilovttuilevaa vastaiskua reaaliaikaisessa, sanallisessa kiusaustilanteessa, tulet olemaan vttuilun kohde koko lopun ikääsi. Voit tietysti sanoa vaikka "haista paska", mutta sille kiusaajat keksivät kyllä nopeasti vastaiskun. Ainoa keino kiusauskierteestä pois pääsemiseen on kehittää oma verbaliikka jumalan tasoiseksi. Se on kyllä pitkä ja raskas urakka verrattuna siihen, että kiusaajat omaksuivat sen lapsuudenperheessään kasvun ohella. Uskon että se on myös paljolti geneettistä. Itse en keksi mitään nokkelaa sanomista koskaan, en välttämättä edes mitään sanomista ensinnäkään. Enkä kyllä edes tiedä, että miten omaa suullista ulosantia lähdetään kehittämään.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tyypin, jonka koko olemus kielii kiusatuksi joutumisesta (pälyilee, säpsähtelee, änkyttää, epäröi, utelias kuin mikä koska ilmeisesti eristetty porukasta joskus, vainoharhainen..). En tiedä onko aina ollut sellainen vai tullut vain kohdelluksi kurjasti. On uuvuttavaa seuraa, mutta se ei ole hänen vikansa, eikä olemuksensa oikeuta kiusaamiseen.

Kiusaaminen on aina ja poikkeuksetta kiusaajan hengenköyhyyttä.

Vierailija
62/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KETÄÄN EI SAA KIUSATA, kiusaaminen on henkistä väkivaltaa, ihmissielun rääkkäämistä ja kaltoinkohtelua.

Aivan v*tun sama vaikka joku änkyttäisi eikä saisi kunnollista sanaakaan suusta - se EI oikeuta ketään kiusaamaan.

Kiusaajat ja heidän läheisensä eivät myöskään ymmärrä sitä, miten laajalti kiusaaminen vaikuttaa.

Se ei vaikuta vain siihen kiusattuun yksilöön sillä hetkellä, vaan myös hänen lähipiiriinsä ja pahimmillaan jollain tavalla myös seuraaviin sukupolviin.

Ja sen kiusatun ihmisen elämään hyvin pitkälle.

Mä tiedän tapauksen, missä firman osaavimman henkilön kiusaaminen ulkopuolisten taholta johti firman tuloksen heikkenemiseen ja lopulta firman loppumiseen. Kunta menetti tuloja ja työpaikkoja. Kiusaajat olivat viranomaisia. Kannattiko lopulta kokonaisuuden kannalta? Kiusaajat joutuivat ottamaan lisää työtehtäviä, kun kunnan talous heikkeni. Aika iso härdelli tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sanavalmius joka on narsistista narsistisesta ympäristöstä ei ole se standardi johon käytöstä tulee peilata hyväksyttävänä ollenkaan. Kyseessä ovat häiriintyneet perheen kommunikaatiomuodot ja luonteenkehityksen vakavat vauriot. Jos nuo kiusaajat saavat määrätä tahdin mennään pahasti pieleen.

Todellakaan normaalit  ihmiset eivät edes HALUA "pitää puoliaan" menemällä tuolla tasolle ollenkaan.

Se on aivan se ja sama mitä normaali ihminen haluaa, jos hän vaan ajautuu supliikin puutteen  takia kiusatun asemaan vähän joka tilanteessa kun joku joka paikasta ja seurasta löytyvä, sinänsä normaali, heittää "nokkelan" läpän eikä siihen ole tarjota mitään vastinetta.

Vierailija
64/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, ei voi yleistää. Olin sanavalmis ja sivalsin nopeasti jotain nasevaa takaisin, mutta silti mua kiusattiin.

Vierailija
65/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se mekanismi menee...

Mutta ei silti oikeuta kiusaamista yhtään mitenkään. 

Ihan apinalaumameininkiä. Kiusaaja hakee sitä heikointa yksilöä jonka voi alistaa. Säälittävä. 

Noinhan se todellakin menee.

Jossain vaiheessa sitten menee kuppi nurin ja pahimmillaan tulee ruumiita.

Omille lapsilleni olen opettanut kiusaajan nolaamisen tai naurunalaiseksi tekemisen lässyttämällä sille kuin pikkuvauvalle (voi kun olisin itsekin osannut sen lapsena).

Käytännössä tämä taktiikka on lopettanut kiusaamisen nopeasti 😁

Vierailija
66/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se mekanismi menee...

Mutta ei silti oikeuta kiusaamista yhtään mitenkään. 

Ihan apinalaumameininkiä. Kiusaaja hakee sitä heikointa yksilöä jonka voi alistaa. Säälittävä. 

Noinhan se todellakin menee.

Jossain vaiheessa sitten menee kuppi nurin ja pahimmillaan tulee ruumiita.

Omille lapsilleni olen opettanut kiusaajan nolaamisen tai naurunalaiseksi tekemisen lässyttämällä sille kuin pikkuvauvalle (voi kun olisin itsekin osannut sen lapsena).

Käytännössä tämä taktiikka on lopettanut kiusaamisen nopeasti 😁

Vierailija
67/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen ei johdu sanavalmiuden puutteesta tai siitä ettei "keksi" mitään sanottavaa. Kiusattu voisi sanoa mitä vain verbaalisesti hyvinkin nokkelaa, mutta hän ei välttämättä uskalla sanoa. Kiusaajat eivät välttämättä ole mitään erityisen verbaalisia, useinhan heidän töräyttelynsä ovat typerää kliseistä kuittailua. Kaikenlainen kiusaaminen, siis toisen häirintä, on tyhmää.

Lisäksi jos kiusattu sanoisikin vastaan jotain nokkelaa tai vihaista, tästä kiusaajat voivat helposti saada lisää vettä myllyyn.

Ja jos kiusattu voittaa verbaalisesti kiusaajat, kiusaajat ottaa muut konstit käyttöön. Fyysinen ja taloudellinen pahoinpitely. Aiheettomat ilmiannot viranomaisille. Kiusatun läheisten manipulointi kiusattua vastaan. Kiusatun läheisten kiusaaminen ja/tai pahoinpitely. Jne jne. Kiusaajilla on loputon keinoarsenaali. Siksi kiusatulla ei ole kuin 2 vaihtoehtoa: väistää syrjään tai lyödä kovempaa.

Vierailija
68/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, ei voi yleistää. Olin sanavalmis ja sivalsin nopeasti jotain nasevaa takaisin, mutta silti mua kiusattiin.

Et sivaltanut tarpeeksi nasevasti tai teit sen liian tosissasi. Vähän kuin nuo edellä, todennäköisesti ihan vakavissaan ehdotetut tosi omaperäiset "mutsis on"-nasevuudet.

Vierailija
69/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se oikeasti on asia. Vahvempi alistaa heikomman. Olin itsekin nuorempana syrjitty ja kiusattu ja se oli 100% MINUN ITSENI VIKA. Nykyään tulee bumerangina heti takaisin palaute ja kukaan ei uskalla kiusata.

M35

Fyysiseksi muuttunut kiusaaminen loppui yläasteella kun lopulta löytyi selkäranka pyyhkästä parilla pukarilla lattiat. Henkisellä puolella alistus on tosin jatkunut aikuisiälle saakka, kun supliikkia ei ole vaan saanut kehitettyä sitten millään sen kuittaamiseksi.

Vittuilua pitää treenata, koska ei aikuiset käy toistenta päälle jos kuitin heittää takaisin.

käy testaamassa teoriaasi nakkikiskalla lauantaina aamuyöstä. Valkkaa sellaisia sinua isompia kundeja

Vierailija
70/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vittuilun kohde? Ai kun homma menee fyysiseksi, sinut hakataan, se johtuu siitä ettet vittuillut takaisin?

Sanoisin että ap on kiusaaja-apina joka pitäisi piestä tajuttomaksi letkuruokintaan

No ei kait se missään aikuisten työpaikassa mene fyysiseksi? Yläasteen nahisteluita ei kannata noteerata.

Kiusaatko aikuisena työpaikalla? Miksi?

Vierailija
71/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se oikeasti on asia. Vahvempi alistaa heikomman. Olin itsekin nuorempana syrjitty ja kiusattu ja se oli 100% MINUN ITSENI VIKA. Nykyään tulee bumerangina heti takaisin palaute ja kukaan ei uskalla kiusata.

M35

Fyysiseksi muuttunut kiusaaminen loppui yläasteella kun lopulta löytyi selkäranka pyyhkästä parilla pukarilla lattiat. Henkisellä puolella alistus on tosin jatkunut aikuisiälle saakka, kun supliikkia ei ole vaan saanut kehitettyä sitten millään sen kuittaamiseksi.

Vittuilua pitää treenata, koska ei aikuiset käy toistenta päälle jos kuitin heittää takaisin.

käy testaamassa teoriaasi nakkikiskalla lauantaina aamuyöstä. Valkkaa sellaisia sinua isompia kundeja

Nakkikioskilla humalaisten kanssa rähjääminen nyt ei ole aikuisen ihmisen paikka ensinkään, joten en mene testaaman. Puhuin työpaikkakohtaamisista.

Vierailija
72/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Sen jälkeen käy kokeilemassa samaa työpaikalla, naapurustossa, kaveriporukassa, harrastusporukassa jne.  Mutta toki jos koko aikuisikänsä viettää aamuöisillä nakkikiskoilla, niin ei kai siinä sitten mitään.

Vierailija
73/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ehkä toimia joidenkin kohdalla, mutta ei kaikkien. Minä yritin kaikkeni, mutta kun isolla joukolla tultiin läyhäämään, niin ei siihen mikään auttanut. Eivät kiusaajat kuuntele, ja vaikka mitä yritin, niin kiusaaminen paheni. Paheni jopa silloin, kun yhdelle kiusaajalle sanoin kerran kunnolla takaisin. Hän oli aiemmin yrittänyt its em urh aa, joten paukautin päin naamaa, että olisipa hän tapp anut itsensä kunnolla. Siitäkös riemu repesi ja meni itkemään opettajalle ja minä olin sitten kiusaajien ja opettajien silmissä pahis.

Vierailija
74/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas sanon, että " so so ei saa"😇

No sittenhän ne alkaa ivaamaan ja matkimaan tuota sun reaktiota.

Aina voi alkaa matkimaan sitä kiusaajaa.

Toistaa hänen sanansa. Ainoastaan vaihtaa nimen jos kiusaaja alkaa kohdistaa kiusaamisensa nimellä.

Jos kiusaaja sanoo vaikka että minnalla on ruma tukka, voi siihen vasta, että maijalla on ruma tukka (jos kiusaajan nimi on maija).

Jos ei halua alkaa matkimaan kiusaajaa, niin niitä kiusaajan sanomisia voi nauhoittaa ja tehdä rikosilmoituksen,ja vaikka lähettää nauhoite "vahingossa" koko työyhteisölle.

Vierailija
75/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ehkä toimia joidenkin kohdalla, mutta ei kaikkien. Minä yritin kaikkeni, mutta kun isolla joukolla tultiin läyhäämään, niin ei siihen mikään auttanut. Eivät kiusaajat kuuntele, ja vaikka mitä yritin, niin kiusaaminen paheni. Paheni jopa silloin, kun yhdelle kiusaajalle sanoin kerran kunnolla takaisin. Hän oli aiemmin yrittänyt its em urh aa, joten paukautin päin naamaa, että olisipa hän tapp anut itsensä kunnolla. Siitäkös riemu repesi ja meni itkemään opettajalle ja minä olin sitten kiusaajien ja opettajien silmissä pahis.

Hyvinhän se sitten meni. Tuskin hän enää tuon jälkeen sinua kiusasi?

Vierailija
76/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen ei johdu sanavalmiuden puutteesta tai siitä ettei "keksi" mitään sanottavaa. Kiusattu voisi sanoa mitä vain verbaalisesti hyvinkin nokkelaa, mutta hän ei välttämättä uskalla sanoa. Kiusaajat eivät välttämättä ole mitään erityisen verbaalisia, useinhan heidän töräyttelynsä ovat typerää kliseistä kuittailua. Kaikenlainen kiusaaminen, siis toisen häirintä, on tyhmää.

Lisäksi jos kiusattu sanoisikin vastaan jotain nokkelaa tai vihaista, tästä kiusaajat voivat helposti saada lisää vettä myllyyn.

Ja jos kiusattu voittaa verbaalisesti kiusaajat, kiusaajat ottaa muut konstit käyttöön. Fyysinen ja taloudellinen pahoinpitely. Aiheettomat ilmiannot viranomaisille. Kiusatun läheisten manipulointi kiusattua vastaan. Kiusatun läheisten kiusaaminen ja/tai pahoinpitely. Jne jne. Kiusaajilla on loputon keinoarsenaali. Siksi kiusatulla ei ole kuin 2 vaihtoehtoa: väistää syrjään tai lyödä kovempaa.

No tuohan on jo sairata vainoa eikä kiusaamista. Tuollainen sairas käytös pitää lopettaa kuolemaan johtavalla väkivallankäytöllä.

Vierailija
77/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sivaltanut tarpeeksi nasevasti tai teit sen liian tosissasi. Vähän kuin nuo edellä, todennäköisesti ihan vakavissaan ehdotetut tosi omaperäiset "mutsis on"-nasevuudet.

No mitä sinä homo itse heittä takaisin? Spermaako?

Vierailija
78/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina auta noin yleensä elämässä että on sanavalmis.

Vaikka näin luullaan on annettava takaisin.

Jatkuva sanominen ja vihjailu epämiellyttävää.

Muistan tavanneeni ihmisiä joilla oli kuin näkymätön neula mukana koko ajan valmiustilassa, silti ihmettelyä: mitä syytä muilla oli ilkeyteen....

Vierailija
79/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän se sitten meni. Tuskin hän enää tuon jälkeen sinua kiusasi?

Miten niin ei? Tietysti kiusasi. Kunnes peruskoulun jälkeen ta pp oi itsensä. Hän oli vain yksi parista kymmenestä kiusaajasta.

Vierailija
80/96 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vittuilun kohde? Ai kun homma menee fyysiseksi, sinut hakataan, se johtuu siitä ettet vittuillut takaisin?

Sanoisin että ap on kiusaaja-apina joka pitäisi piestä tajuttomaksi letkuruokintaan

No ei kait se missään aikuisten työpaikassa mene fyysiseksi? Yläasteen nahisteluita ei kannata noteerata.

Kiusaatko aikuisena työpaikalla? Miksi?

Minä kiusaan kiusaajia, koska siihen löytyy keinot. Mutta ei mitään murrosiän juttuja kannata tosissaan ottaa. Kaikki on silloin vähemmän tai enemmän sekaisin.