Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsellinen anoppi

Vierailija
18.08.2019 |

Anoppini on aivan äärettömän lapsellinen, ei suostu puhumaan asioista jos on toiminut väärin ja vääntää kaiken mitä ihmeellisimmin kääntein minun syykseni. Hän on kaikin tavoin aivan äärimmäisen raskas ihminen, enkä olekaan häntä pitkään aikaan tavannut, eivätkä ole lapsetkaan, koska eivät itse tahdo.

Viimeisin syytöksensä minua kohtaan on se, että olen aivopessyt mieheni häntä vastaan, kun mieheni ei halua häntä tavata käytöksensä takia. Viimeksi kun näki äitinsä, tämä lähti huutoitkien paikalta ovia paiskoen julkisella paikalla, kun mieheni ei suostunut muuttamaan hänen luokseen useaksi kuukaudeksi tekemään "miesten töitä". Anopilla on oma mies, muttei hän kuulemma viitsi tätä pyytää eikä voi itse tehdä, kun on niiiin sairas. Anoppi on leikattu 10v sitten ja tottakai ymmärrän, että leikkaus on voinut mennä pieleen ja voi olla kipuja, mutta anoppi vaikuttaa enemmän omaavan Münchausenin oireyhtymän kuin mitään oikeaa vaivaa. Kerran seurustelumme alkuaikoina soitti keskellä yötä miehelle, että tulee hakemaan hänet päivystyksestä. Mies kertoi kotiin tullessaan, että anopilla oli ollut jotain vikaa sydämessä (mies ei uskonut tähän, vaan uskoi että anoppi oli itse hankkinut kyydin päivystykseen ja odotti tätä vain oven edessä koskaan käymättä siellä) ja lääkäri oli pääsätänyt hänet kotiin sillä ehdolla, että joku tarkkailee häntä koko yön. Tottakai tämän olisi pitänyt olla mieheni, kukaan muu ei kelvannut ja anoppi perusteli tätä sillä, että oli niin järkyttynyt kun kuuli mieheni seurustelevan kanssani, että vallan oli sydämestä ottanut niin, että joutui ambulanssilla päivystykseen.

Tätä on jatkunut koko sen ajan, kun olemme olleet yhdessä ja se paheni, kun menimme naimisiin 4v sitten. Yhdessä olemme olleet yli 10v ja kuulemma aivopesin mieheni myös naimisiin kanssani ja olen kahlinnut mieheni lapsien avulla itseeni. Ihan yhteisymmäryksessä lapset teimme, mutta anopin mielestä se ei ole mahdollista, koska mieheni oli sanonut äidilleen, ettei aio tehdä lapsia, kun oli 5v.

Oli pakko vain purkautua jonnekin, onko muilla kokemuksia lapsellisista anopeista?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se sama anoppi, joka ilmestyi ilman lupaa pihaan, ja toisessa tarinassa pelotteli lasta?

Vierailija
2/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kuulosta lapselliselta, vaan erittäin häiriytyneeltä ja sairaalta. Ei ole tasapainoisen ihmisen touhuja tuollaiset ollenkaan.

Joskus ei voi tehdä muuta kuin suojella itseään ja perhettään pysymällä kaukana noista sairasta ihmisistä, jotka eivät kuitenkaan hae itselleen apua/hoitoa vaan kylvävät myrkkyä ympärilleen ja sairastuttavat pian toisetkin. Tätä suosittelisin teillekin, pitäkää anoppiin turvaetäisyys, jotta ette itsekin mene raiteiltanne.

Jos appiukko ei ole henkisesti häiriytynyt, häneen voitte yrittää pitää yhteyttä erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se sama anoppi, joka ilmestyi ilman lupaa pihaan, ja toisessa tarinassa pelotteli lasta?

Anoppi ei ilmesty pihaamme, koska välimatka häneen on pitkä, sen takia miehenkin olisi pitänyt muuttaa hänen luokseen pidemmäksi aikaa. Lapsia ei tietääkseni ole pelotellut sen isommin, mutta lapset eivät halua tavata häntä, koska on ilkeä heille.

Jos palstalla on ollut ketjuja tällaisista tilanteista, ei ainakaan ole meidän tapauksemme anoppi, ellei sitten ole miehen veljien perheille tällainen, siitä en tiedä sen tarkemmin.

Ap

Vierailija
4/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää meni jo ehkä vähän överiksi trolliseni!

Vierailija
5/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt anoppini ripustautui myös lapsiinsa, mutta ei niin hurjasti kuin anoppisi.

Jutustasi saa sen käsityksen, että miehesi kuitenkin pitää äitinsä etäällä sinusta ja perheestänne. Se on tärkeää, sillä anopin tyyppinen ihminen on hyvin haastava. Siinä suhteessa saat olla tyytyväinen, ettei miehesi pelkää äitiään ja pomppisi hänen ehdoillaan.

Toivotan voimia jaksaa anopin kanssa. Hän vaikuttaa mahdottomalta ja melkoisen ristin olette hänestä saaneetkin. Toisaalta se voi myös yhdistää teitä perheenä entistä enemmän?

Vierailija
6/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kuulosta lapselliselta, vaan erittäin häiriytyneeltä ja sairaalta. Ei ole tasapainoisen ihmisen touhuja tuollaiset ollenkaan.

Joskus ei voi tehdä muuta kuin suojella itseään ja perhettään pysymällä kaukana noista sairasta ihmisistä, jotka eivät kuitenkaan hae itselleen apua/hoitoa vaan kylvävät myrkkyä ympärilleen ja sairastuttavat pian toisetkin. Tätä suosittelisin teillekin, pitäkää anoppiin turvaetäisyys, jotta ette itsekin mene raiteiltanne.

Jos appiukko ei ole henkisesti häiriytynyt, häneen voitte yrittää pitää yhteyttä erikseen.

Kyllä tuo nyt kirjoitettuna kuulostaakin sairaalta, kun luin tekstini. Emme ole olleet lapsien kanssa vähään aikaan tekemisissä, lapsilla on pidempi väli tapaamisen kanssa kuin minulla, minä yritin olla väleissä muttei siitä mitään tullut. Tämäkin on sellainen asia, josta anopin kanssa ei vain voi puhua, kun se päätyy huutoitkuun ja ovien paiskomiseen ja minun syyttelyyni. Mies on tavannut äitinsä aiemmin tässä kuussa, todennäköisesti viimeistä kertaa pitkään aikaan. 

Appiukkoni on oikein ihana ihminen, hänen kanssaan olemme väleissä ja tapaamme joka kuukausi jos vain pystymme. Lapsetkin pitävät hänestä paljon ja välimme ovat lämpimät ja minäkin soittelen kuulumisia hänen kanssaan.

He erosivat anoppini kanssa jo silloin, kun anoppi odotti vielä miestäni, appiukon kertoman mukaan anoppi jätti salaa ehkäisyn pois, jotta saisi mieheni isän "satimeen" lapsella. 

Ap

Vierailija
7/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edesmennyt anoppini ripustautui myös lapsiinsa, mutta ei niin hurjasti kuin anoppisi.

Jutustasi saa sen käsityksen, että miehesi kuitenkin pitää äitinsä etäällä sinusta ja perheestänne. Se on tärkeää, sillä anopin tyyppinen ihminen on hyvin haastava. Siinä suhteessa saat olla tyytyväinen, ettei miehesi pelkää äitiään ja pomppisi hänen ehdoillaan.

Toivotan voimia jaksaa anopin kanssa. Hän vaikuttaa mahdottomalta ja melkoisen ristin olette hänestä saaneetkin. Toisaalta se voi myös yhdistää teitä perheenä entistä enemmän?

Anoppi ei tosiaan osaa pysyä erossa lapsistaan. Sen verran kuin olemme miehen veljien kanssa puheissa, anoppi tekee heille ihan samaa ja astetta rajummin, kun yksi veljistä asuu samalla paikkakunnalla. 

Kun lapset sanoivat etteivät halua enää tavata mummoa, ei heidän tarvinnut. Kun minä sanoin miehelleni etten enää jaksa anoppia, hän kunnioitti sitä ja tosiaan pitää äitinsä erossa meistä ja tapasi tätä vain julkisilla paikoilla. Olen aina ollut siitä kiitollinen, että mieheni on tehnyt omat päätöksensä ja viitannut kintaalla äitinsä sekopäisille jutuille. 

Kiitos, hän on todella raskas ihminen, vaikka välimatkaa onkin. Eiköhän tämä tästä joskus helpota, elättelen toiveita että anoppi käsittäisi mitä tekee, mutten siihen kyllä kauheasti lataa toiveita.

Ap

Vierailija
8/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi miehesi on tolkun ihminen, eikä lähde tuohon sekoiluun mukaan.

Vierailija
9/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olisi joutunut päivystykseen sydänvaivojen takia ja siellä oikeasti jotain olisi ollut, ei tosiaan olisi päästetty pois sairaalasta!

Onko muita viitteitä tuosta munchausenista?

Vierailija
10/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuulkaas vielä sairaampi anoppi. Sanon vaan että etäisyyttä tuohon ihmiseen.

Vierailija
11/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä olen kiitollinen, ettei mieheni lähde tuohon anopin vouhotukseen mukaan, en kyllä olisi lapsia hänen kanssaan tehnyt jos olisi ollut äitinsä puolella tällaisissa jutuissa.

Sitä miehenkin kanssa mietittiin, ettei sairaalasta kyllä varmaan päästetä sillä ehdolla, että joku tarkkailee, jos sydämessä oikeasti vikaa on. Anoppi oli sanonut, että oli kuulemma sydänfilmissä jotain häikkää kun siellä oli, mutta lääkäri oli hänet päästänyt sillä ehdolla pois, että joku on hänen kanssaan yön. Lopulta anopille ei kelvannut kukaan muu ja jäi kotiin sitten yksin ja soitteli pitkin yötä, miten nyt taas ottaa sydämestä. Lopetti, kun mieheni kolmannen soiton jälkeen soitti ambulanssin äitinsä osoitteeseen. 

Etäisyyttä onkin otettu, ei tuollaista vain jaksa. Ymmärärn että mies yrittää jaksaa, onhan se kuitenkin hänen äitinsä, mutta taisi hänkin saada tarpeekseen viime tapaamisen jälkeen.

Ap

Vierailija
12/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin tuohon vastata, että onko muita oireita Münchausenista. Joitakin pieniä on ollut, milloin sattunut mitäkin, mutta tuo päivystys on jäänyt mieleen. Muita en nyt äkkiseltään muista, muutakuin että mieheni olisi pitänyt mennä leikkaamaan nurmikko kun hänellä oli käsi kantositeessä. Kun mieheni oli mennyt, oli anoppi huhkinut jotain sillä kädellään ilman mitään ongelmaa, monta tämän tyyppistä tapausta on ollut ja ai kauhea kun sitten sattuukin, kun näkee mieheni ja muistaa, että ainiin, tuonhan piti olla kipeä. On myös "pyörtynyt" kun mieheni hieroi jotain lihasjumia pois.

Ap

Vierailija
13/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista ihmistä kukaan tarvitse elämäänsä

Vierailija
14/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kammottavaa. Minullakin ensimmäinen ajatus oli tuo, että nyt ei ole pelkästä lapsellisesta käytöksestä kyse.

Vierailija
15/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällaista tarvitse, mutta mies saa tehdä omat päätöksensä, minä teen omani. Vaikuttaa nyt kyllä siltä, että mieskin on saanut tarpeekseen, kaksi veljistään on jo vuosia sitten laittanut välit poikki.

Anopin käytös on aina ollut lapsellista, ylidramaattista, raivostuttavaa, kestämätöntä, päällepäsmäröivää ja vaikka mitä. Kai tähän on itse jo niin turtunut, ettei niinkään enää huomaa kaikkia asioita samalla tavalla kuin ulkopuoliset. Nyt kuitenkin kun olen itse lukenut tekstejäni, ne jotenkin kolahtavat tajuntaan ihan eri tavalla.

Ap

Vierailija
16/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on jotain vikaa päässä, jos keksii tuollaisen päivystyskäynnin! Muutenkin anoppi kuulostaa täydeltä kaistapäältä.

Vierailija
17/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppihan on ihan sekaisin, heivatkaa se elämästänne

Vierailija
18/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anoppi kyllä ihan täysillä käy, se on ollut selkeästi havaittavissa jo pitkän aikaa. Sekaisin hän tuntuu olevan, on silti kuulemma aina ollut tällainen ja haukkunut jokaisen poikansa tyttöystävän alimpaan h*lvettiin ja kariuttanut monta suhdetta heiltä.

Ap

19/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki anopit on satavarmasti lapsellisia. 

Vierailija
20/26 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se on ihme, että  sillä ihqulla miehellä, jonka kanssa pitää pakosta kiehnätä, on aina aivan kamala äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä