Mitä älytöntä ostaisit jos nyt saisit 100 000 €?
Mitä tekisit jos saisit 100 000€ puhtaana käteen ja ET saisi käyttää sitä ruokaan, vuokraan, laskuihin tai muihin pakollisiin menoihin. VAAN sun pitäis käyttää se johonkin hassuun, älyttömään, mut kuitenkin itsellesi mieluisaan asiaan?
Pidetään keskustelu asiallisena.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Soittaisin Tiina Jylhälle tms. ja pyytäisin muuttamaan itseni muumimammasta Adeleksi tai vastaavan kauniiksi. Jos rahaa jäisi yli, tekisin veikkauksi
Sama, paitsi en menisi Jylhälle. Hänen kasvonsa eivät varsinaisesti ole mikään kovin vakuuttava käyntikortti.
Panssarivaunun. Mut riittääkö toi 100 000 e siihen. 🤔
Ehkä 50000€ auton ja 50000€ asunnon jostain Espanjan rannikolta ei-turistirysästä.
Pienen saaren, joka olisi vain minulle. Suojelisin metsän ja ripustaisin lintupönttöjä joka lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Missä osan teidän mielikuvitus on? "maksaisin velat pois, ostaisin auton, laittasin rahaa säästöön" Hei haloo mitä älytöntä ostaisit? Mielikuvitus leikissäkin suomalainen ajattelee järkevästi ja säästäväisesti.
No hyvä että edes mielikuvituksessa... todellisuudessa ei ole. Siitä kertoo onnettoman kokoiset säästöt ja sijoitukset....
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin ainakin ensimmäisenä hyvälaatuisia vaatteita, asusteita ja koruja, merkkituotteita jne. Sellaisia "ikivihreitä" klassikoita, jotka näyttävät tyylikkäiltä ja myös kestävät käyttöä, ei mitään halpaa Prismakamaa.
Yksi pitempiaikainen haaveeni/projektini on tässä jo ollutkin muuttaa tyyliäni klassisempaan ja elegantimpaan suuntaan. Vähemmän on enemmän, kunhan se vähän koostuu vain laadukkaista tuotteista.
Itse sain vasta vähän ennakkoperintöä, ja tein heti sijoituksen Hermèsin huiviin, Chanelin laukkuun ja Pradan aurinkolaseihin. En ole katunut. Seuraavaksi pitäisi löytää uusi vyö ja bleiseri...
Lähtisin USA:an johonkin maaseudulle jollekin karjatilalle ratsastelemaan cowgirl-tyyliin niin pitkäksi aikaa kuin ne rahat riittäisivät. Opettelisin siellä ottamaan karjaa kiinni lassolla ja soittelemaan kantria kitaralla. Sään salliessa laittaisin nuotion palamaan, muuten istuskelisin illat takkatulen ääressä.
No eihän tuolla pikkurahalla mitään saa.
Auton voisi uusia yms. pientä, mutta mielummin laittaisin säästöön ja ostaisin jotain kunnollista.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Velat pois. Talo maalta.
Me velat ei lähdetä hevilläkään.
Sinccis
Mummonmökin jostain Jumalan selän takaa, missä ei olis vaaraa törmätä yhteenkään ihmiseen. Ja auton. Ihan hullun hommaa olisi, mulla ei oo miestä, enkä osaa rempata itse mitään, autoa oon ajanut viimeksi viitisen vuotta sitten...
Lahjoittaisin kodittomille kissoille.
Vierailija kirjoitti:
Panssarivaunun. Mut riittääkö toi 100 000 e siihen. 🤔
Kai sillä pienen vois saada. Tai kuoritun rungon pihalle koristeeksi.
Nämä kuulosti hyvältä, tykkäisin.
Olen myös haaveillut tuosta lampusta vuosia. Ehkä tähän asuntoon en sitä kuitenkaan ostais, sillä lamppu sopii paremmin vähän korkeampaan huoneeseen (asun kerrostalossa), mutta kaunis se on!
Lisää sellaisia haaveita, jotka eivät nykyisessä asunnossa pääse edukseen, mutta haluaisin:
Barcelona Day Bed valkoisena
https://cdn.decoist.com/wp-content/uploads/2013/04/Barcelona-daybed-in-…
...tai...
Le Corbusier Chaise Longue
https://i.pinimg.com/236x/21/bb/65/21bb653f2e677ed5a1dd2e9fb7d1046d--le…
...tai...
Eames Lounge Chair ja Ottoman
https://chaplins.co.uk/shop/media/catalog/product/cache/1/image/1800x/0…
...tai...