Mitä älytöntä ostaisit jos nyt saisit 100 000 €?
Mitä tekisit jos saisit 100 000€ puhtaana käteen ja ET saisi käyttää sitä ruokaan, vuokraan, laskuihin tai muihin pakollisiin menoihin. VAAN sun pitäis käyttää se johonkin hassuun, älyttömään, mut kuitenkin itsellesi mieluisaan asiaan?
Pidetään keskustelu asiallisena.
Kommentit (117)
Ei minun tarvitse edes toivoa että saisin, minulla on! Raha ei silti polttele taskussa.
Jos rahan kuitenkin saisi, ostaisin lisää osakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihottaisin osakesalkkuani.
Tämäkö on sitä suomalaisten älytöntä rahankulutusta ja törsäilyä? Kyllä on huono mielikuvitus ja huonot haaveet monilla. Tai sitten luetunymmärtäminen on kateissa.
Itse ostaisin ison veneen, jonka kannella ottaisin kesät aurinkoa ja joisin kallista shamppanjaa samalla kun ammattitaitoinen lihaksikas komea hieroja hieroisi öljyttyä vartaloani ja kaataisi lasiin lisää sitä kallista shamppanjaa.
Satatonnia tuskin riittää edes käsirahaksi isoon veneeseen.
Niin onhan näitä 150 miljoonankin arvoisia veneitä maailmalla, mutta minulle riittäisi kyllä ihan 90 000 euron arvoinenkin. En puhunut isoimmasta, vaan isosta. Sellaisesta jonka kannella mahdun hyvin ottaa aurinkoa ja se hieroojakin mahtuu siinä työskentelemään.
DI kirjoitti:
Ei minun tarvitse edes toivoa että saisin, minulla on! Raha ei silti polttele taskussa.
Jos rahan kuitenkin saisi, ostaisin lisää osakkeita.
Opettele lukemaan aloitus.
100 000 ei nyt mitään hirveitä älyttömyyksiä vielä ostella, ellei joku käytä sen rahan vaikka yhteen rannekelloon tai vastaavaan luxus-tuotteeseen. Ei tolla rahalla kummosta loma-asuntoa lämpösestä viithyisästä kohteesta taida vielä saada + sen ylläpito. Muuten se esimerkiksi ois kiva. Joten...
Asuntolainan maksaisin, tekisin keittiöremontin, ajaisin ajokortin (auton ostoa miettisin, kun ei hajuakaan minkälaisen hankkisin ja nyt ei oo pakottavaa tarvetta autolle), ostaisin ihanan ja laadukkaan sohvan, matkustelisin ulkomaille, tilaisin useammat lenkkarit (koska ne on niin kovassa käytössä, että pitäs olla useammat hyvät parit ettei ne yhdet/kahdet hajoa aina vuoden sisään), kampaajalle menisin useammin ja kävisin hieronnoissa ja muissa hemmottelupaikoissa useasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä osan teidän mielikuvitus on? "maksaisin velat pois, ostaisin auton, laittasin rahaa säästöön" Hei haloo mitä älytöntä ostaisit? Mielikuvitus leikissäkin suomalainen ajattelee järkevästi ja säästäväisesti.
Eikö silloin asiat ole melko hyvin, kun on jo suurin piirtein kaikkea mistä on haaveillut.
Ei vaan erittäin huonosti, koska ei osaa vastata kysymykseen ohjeiden mukaisesti.
Ohjeiden antaminen mielipiteen ilmaisuun kuulostaa erehtymättömästi diktatuurilta.
Mutta kun en halua tavaraa, ei siihen mielikuvituksella voi vaikuttaa. Mutta koska auto on pakko uusia, niin ottaisin sitten sellaisen uuden ja hienon sen sijaan, että oikeasti ostan parin tonnin auton. Lopuilla indeksirahastoja.
Vaihtaisin auton, ostaisin poksin (pieni matkailuvaunu) ja parille kaupunkilomalle lähtisin sekä osan sijoittaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun en halua tavaraa, ei siihen mielikuvituksella voi vaikuttaa. Mutta koska auto on pakko uusia, niin ottaisin sitten sellaisen uuden ja hienon sen sijaan, että oikeasti ostan parin tonnin auton. Lopuilla indeksirahastoja.
Olisit vaikka sanonut ostavasi kuumailmapallon pihakoristeeksi. Sekin olisi ollut hauskempi kuin "indeksirahastoja".
ENTÄ JOS KYSYMYS OLISIKIN: MITÄ JÄRKEVÄÄ OSTAISIT 100 000 EUROLLA? Kaikki vastaisi edelleen osakesalkkuja ja keittiöremontteja. Aivan turha keskustelu.
Vähän asian vierestä, mutta avioeron. Meillä on avioehto. Miten avioero ostetaan? No, talon lunastamiseen olisi silloin mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
ENTÄ JOS KYSYMYS OLISIKIN: MITÄ JÄRKEVÄÄ OSTAISIT 100 000 EUROLLA? Kaikki vastaisi edelleen osakesalkkuja ja keittiöremontteja. Aivan turha keskustelu.
Kun ei mielikuvitus riitä niin ei.
Huh miten tylsää suomalaisten elämä on. Pelkkää säästöjen keräämistä läpi elämän. Ei mitään arjesta poikkeavaa, ei mitään kerran elämässä kokemuksia, ei mitään sellaista mistä naapurit voisivat vain haaveilla, ei mitään sellaista mitä muistella vanhainkodissa nauraen vedet silmissä.
Ostaisin Louis Poulsenin "PH Artichoke" -lampun kuparinvärisenä. Olen haaveillut siitä vuosia ja periaatteessa voisin ostaa sen nytkin, mutta järki ei anna periksi laittaa lähes 10 000 euroa yhteen lamppuun. Mutta aloittajan kuvaamassa tilanteessa kyllä. :-)
Sitten risteilisimme miehen kanssa Southamptonista New Yorkiin Queen Mary 2 -laivalla kaikkein parhaimmassa ja isoimmassa sviitissä. 7 päivän matkan hinnaksi näyttäisi tulevan noin 21 000 euroa. Varmaan laivalla saisi rahaa kulumaan niin että sanotaan pyöreästi 25 000 euroa.
New Yorkissa viikko viiden tähden hotellissa, hyvässä sviitissä; maksaisi vähintään 5000 euroa per yö. Musikaali- ja teatterilippuja parhaille paikoille; VIP-elämyksiä jne.
New Yorkista sitten paluulennot ykkösluokassa, en tarkistanut mutta varmaan ainakin 10 000 euroa per lippu menisi.
Siihen ne rahat sitten menisivätkin.
Lähtisin puolen vuoden lomalle toiseen maahan.
Kukkakimppuja jokaiselle päydännurkalle, sukset ja lapinloman (tämän hassua on olevinaan siinä, että yleensä matkaan etelään päin. Lopulla rahalla palkkaisin henkilön kävelemään mun perässä ja siivoamaan mun sotkut, mitä herkästi jätän jälkeeni.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin puolen vuoden lomalle toiseen maahan.
yli 2 vuodeksi riittää.
Kanarian kämpän ostaa noin 1000e/neliö, 50m2 riittänee(?), ja asuminen sillai luksusmaisesti maksaa alle 2000e/kk kun paikallisten nettoliksat on 600e/kk.
Sijoittaisin suurimman osan osakkeisiin. Ostaisin uuden TVn ja uuden sohvakaluston. En kerta kaikkiaan osaa edes kuvitella, että käyttäisin rahaa johonkin älyttömään, vaikka minulla olisi rahaa monta miljoonaa. Olen siihen ihan liian järkevä.
Onko tämä sinun mielestä hassu tapa kuluttaa rahaa?