Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko jo aika myöntää tosiasiat. Yli 50-vuotiaista ei ole enää työelämään.

Vierailija
18.08.2019 |

Toivotonta katsottavaa työpaikalla. Eivät osaa muuttua. Eivät osaa tietotekniikka. Eivät jousta. Eivät opi uutta. Saavat liian suurta palkkaa. Eivät ole motivoituneita. Jne jne....
Poikkeuksia on, mutta tyypillisesti ovat aivan toivottomia tapauksia.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule aloittaja meidän yrityksessä on juuri päinvastoin, nuoret alle 30v. lähes joka aamu myöhässä, joku aina krapulassa, ylitöitä ei haluta tehdä, vetelehditään, aina tauko mielessä. Yli 50v. ukot tekee hymyssä suin hommia.

Vierailija
62/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli uutissa, kuinka s market oli hakenut eläkkeeltä kassan töihiin kun nuoria ei vaan ole, oli joku +75

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sitä joutuu melkein 60 vuotiaana  huhkimaan kun ei eläkkeelle pääse.Melkein 5vuotta jaksettava.

Vai niin.

Tässä on vuoden eläkkeellä ollut 64.

Käyn vielä töissä tarvittaessa kun nuoria ei kiinnosta

Sössön sössön. Kyllä nuoria kiinnostaisi käydä keikkatyössä, jos tuet eivät katkeaisi heti kuukausiksi.

Höpön löpön. Mulla ei ansiosidonnainen katkea vaikka käynkin töissä. Paitsi jos olen tienannut liikaa, viimeksi näin kävi kun sain kesälomarahat. Seuraavassa kuussa taas rullaa.

Vierailija
64/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin pois työelämästä 32 vuotiaana, olen nyt 53, en pääse eläkkeelle mutta nautin Suomen tuista.

Vierailija
65/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niin olisi, 50-vuotiaana alkaisi saada täyttä eläkettä.

Vaan eipä saa, ei lähellekään.

Vierailija
66/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän 5-kymppiset on niitä 60-70 lukujen taitteessa syntyneitä, jotka oppivat tietokoneiden käytön jo 80-luvun kotimikrobuumin aikana.

Ovat siis tietoteknisen osaamisen kantava voima.

Juuri näin. Olen käyttänyt tietokoneita ja käynnyköitä (eka sellainen iso mötikkä) ihan alusta asti. 

Olen siis nähnyt niiden kehityksen ihan alusta asti. 

Vierailija
67/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ja millä elätetään yhteiskunnan ongelmajäteporukka ikävuosien 50-66 välillä, jos ei töihin kerran kelpaa? Ja oikeastaan, miten elätetään samainen porukka elämän loppuun asti, jos ja kun eläke on heillä hyvin pieni tai lähes olematon?

Vierailija
68/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoppa Sauli Niinistölle että sen olis pitänyt eläköityä jo 20v. sitten 😂

Vierailija
69/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kyllä johtoryhmissä kuhisee, kun aloittaja saa heidän kaikkien työt - ja Suomi nousuun. :D

Vierailija
70/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jessss!!! Täytin juuri viikko sitten 50 ja aivan onnettomaksihan ne työtaidot muuttuivat samoin tein! Toivottavasti työnantaja ja hallitus tajuavat jo, että eläkkeelle tästä pitäisi päästä! Ja heti!!!

Aha. Ja eläkekertymä sulla on .... 1000€/kk

Sit hirvee marina kun se ei riitä mihinkään ja lopun viimeksi kuka maksaa eläkkeen ja mistä?

T. Toinen 50v

Vierailija
71/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä 5-kymppiset opiskelivat tietotekniikkaa jo silloin, kun ap oli vain pilke isänsä silmäkulmassa. 

Ja he tietävät lisäksi oikeasti, miten tietokoneet toimivat. Nykyään se ei tosin ole niin tarpeellista edes tietää, jos vaan jotain appeja koodaa, mutta ei laajemmasta tiedosta yleensä haittaakaan ole.

Vierailija
72/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa lappaa eläkkeellä olevia siivoojia kun muita ei löydy sijaisiksi.

Vierailija
73/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä ja mun mies ei opi millään tietotekniikkaa vaikka kangesta väännän. Minä opiskelen sitä eikä ole helppoa meille 50- 60-luvulla syntyneille kun ei olla koneiden ääreen synnytty. 

Olen syntynyt vuonna 1963, ja siinä vuonna 1980 pääsin koneen ääreen. No joo, on se vähän  myöhemmin kuin nykyään nuorisolla, mutta kuitenkin varmaan jo ennen aloittajan syntymää. Siitä pitäen tullutkin tietokoneita käytettyä ja myös ohjelmoitua, sekä töissä, opinnoissa että harrastuksena.

Nyt 56-vuotiaana en enää kelpaa työelämään, mutta sain työkkäriltä luvan opiskella, ja ihan hyvin arvosanoin tietojenkäsittelyn ja matematiikan yliopistokursseja suorittelen. Kai siellä töissä sitten tarvitaan jotain yli-ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi