Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko jo aika myöntää tosiasiat. Yli 50-vuotiaista ei ole enää työelämään.

Vierailija
18.08.2019 |

Toivotonta katsottavaa työpaikalla. Eivät osaa muuttua. Eivät osaa tietotekniikka. Eivät jousta. Eivät opi uutta. Saavat liian suurta palkkaa. Eivät ole motivoituneita. Jne jne....
Poikkeuksia on, mutta tyypillisesti ovat aivan toivottomia tapauksia.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä olen 51 ja ainut duunissa joka ei saikuta ja opetan muita työtehtäviin esimiesasemassa. Nyt kesälläkin nuorilla olisi joka viikonloppu festareita yms. ja jos ei saada vapaata niin haetaan saikkua tai tullaan naama nv: llä töihin lusmuileen. Osallistun kaikkiin uusiin koulutuksiin ja työvälineet muuttuu vähän väliä ja nopeasti näitä opin. Ei ihan ap:n oletus pidä paikkaansa.

Vierailija
22/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes suostuisi alle 50-vuotiaan ohjaamaan psykoterapiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset kännykät oli jo käytössä 70-80-luvulla, Internet joskus 80-luvulla.

No jos kännykäksi 5 kg painavaa vuorokauden kestävää puhelinta nimitetään, niin kyllä. Suomessa kännykät yleistyivät 90-luvulla. Samoin internet tuli koteihin Suomessa vasta 90-luvulla. 

Vierailija
24/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin te nuoret näytätte ne taitonne? En ole niitä nähnyt vielä.

Vierailija
25/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 50 ja kahden alakoululaisen äiti, kotirouva. Jäin kymmenen vuotta sitten pois työelämästä kun lapset syntyivät koska katsoin ettei ole mitään uutta näköpiirissä joten voin ihan hyvin olla poiskin töistä ja palata sitten takaisin jos työvoimapula oikein hirväksi herkeää. Ei ole asia kymmenessä vuodessa muuttunut miksikään, pikemminkin nuoremmat laahaavat it-taidoillaan minua jäljessä ja ovat muutosvastarintaisempia. Nuoret kyllä jaksavat enemmän, ovat parempia keskittymään ja tekevät niinkuin johto tahtoo, vanhemmalla ja kokeneemmalla on enemmän ideoita. 

Vierailija
26/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, sopii mulle. Koska saan jäädä töistä pois?

Vierailija
27/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ktllä sellainen fiilis on 43-vuotiaana että työkyky heikentyy, fyysinen kunto madaltuu, ylipaino vaanii ja tekninen taito on out-of-date. Tosin kova palkka on jäänyt vielönin haaveeksi.

Kovemman palkan 50-vuotiaat ei osaa kuin isotella ja tähtäillä tarkkuuskiväärillä alaistensa tekemiä virheitä. Naureskella päälle että nuoret ovat pellejä, vätyksiä ja taidottomia.

Kai mä silti koen että minusta on enenmmän hyötyä kuin haittaa.

Vierailija
28/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just jota olen itsekin miettinyt. Kuinka hyvä oppimiskyky yli viisikymppisellä edes enää on?? Kuitenkin ihminen alkaa biologisesti rappeutumaan siinä 21v aikoihin, niin pystyykö +50v oppimaan ja omaksumaan enää mitään uutta ja monimutkaista? Juu, opittua tietoa kyllä on, mutta pelkästään sillä ei kaikilla aloilla pärjää.

Vierailija
29/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol. Vastahan tässä alkaa päästä vauhtiin.

Vierailija
30/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että monessa firmassa toimeliaisuus edellyttää vahvaa illuusioita.

Mutta ei se nyt sentään sääntö ole.

Vierailija
31/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti meidän firmassa yli viiskymppiset tekee parasta tulosta.

Vierailija
32/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupajuu..moni nuorempi on ylipainoinen, ei jaksa urheilla töiden jlk vaan lipittävät viiniä ja siideriä kapakoissa, menevät just riman alta töissä, ovat usein saikulla juuri maanantai aamuna. Usein me vanhemmat työntekijät joudumme paikkaamaan heidän virheitä töissä. Kovin mielelläni jäisin jo eläkkeelle!

Vierailija
33/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle eläke kelpaisi 3 vuoden kuluttua. Asunto maksettu ja eläkkeen brutto taitaa olla nykyinen netto, no problem. Mutta oon pitkäikäistä sukua, joten mulle saa ehkä maksaa sitä eläkettä 40 vuotta.

Vierailija
34/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kännykäksi 5 kg painavaa vuorokauden kestävää puhelinta nimitetään, niin kyllä. Suomessa kännykät yleistyivät 90-luvulla. Samoin internet tuli koteihin Suomessa vasta 90-luvulla. 

Itse surffailin jo silloin työpaikalla netissä, kun ainoa graafinen selain oli Mosaic. Netscape tuli sitten vähän myöhemmin.

Vierailija
35/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle viisikymppisenä suurin ongelma on motivaation puute. Nuorena valloitin maailmaa ja keräsin kannuksia. Nyt niitä on riittävästi. Ei kiinnosta enää kehittyä.

Jotenkin sitä vain vuosien myötä on valunut asenteeseen, että teen sen mikä käsketään mutta en yhtään ylimääräistä. 

Mitä saan siitä, että puhkun pääni stressiin kehittyäkseni? Vaikka kuinka kehityn, minut saatetaan irtisanoa. 

Vapaa-ajalla sitten harrastan ja kehityn, opiskelen esimerkiksi erittäin tavoitteellisesti ja ahkerasti kieliä. Työnantajan palveleminen ei kuitenkaan enää kiinnosta.

Omalla alallani menestyneimmät pysyvät töissä – omasta halustaan – seitsemänkymppiseksi asti. Kaikki eivät edes silloin halua jäädä pois.

Vierailija
36/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alaisena nuoria pienten lasten isiä.

Ne on aina sairaana.

Vierailija
37/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin te nuoret näytätte ne taitonne? En ole niitä nähnyt vielä.

Instagramiin persekuvia vaan, tällasia "lahjakkuuksia" tää aika tekee. ihan hukassahan tuo nykynuoriso on ja ihan pilalla.

Vierailija
38/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse surffailin jo silloin työpaikalla netissä, kun ainoa graafinen selain oli Mosaic. Netscape tuli sitten vähän myöhemmin.

Tietokoneet ovat olleet paljon kauemmin käytössä kuin netti. Ne samat tietokannat, jotka löytyvät netistä, olivat myös aikaisemmin käytössä, silloin niihin vain oli harvemmalla pääsy. Netti vain laajensi käyttömahdollisuuksia useammille ihmisille.

Kännykkään puhuminen tai someen kirjoittaminen ei vaadi taitoa.

Vierailija
39/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko olisi lähempänä totuutta, jos se kuuluisi: "...Yli 50 vuotiaista ei ole suomalaiseen työelämään..." Paino siis sanalla SUOMALAINEN TYÖELÄMÄ. Ei syy ole viisikymppisissä, vaan siinä, että työantajalla on Suomessa kissanpäivät. Tekijää tulee välillä ihan ilmatteeksi, valtion kustantamana, ovista ja ikkunoista sisään.

Ei tarvitse Hesarin ihmetellä, miksi SUOMALAISET YRITYKSET eivät investoi. Ei tarvitse, koska valtio ja työntekijät tarjoavat kultalautasilta omistajille osingot. Mihin ihmeeseen ne yritykset niitä investointeja tarvitsevat, kun niitä ruokitaan kädestä pitäen. Kuka ihme sitä tuollaisessa tilanteessa riskejä ottaisi? Huihai.

Kun työvoimaa tulee ilmatteeksi ja tarjolla on parikin opistotutkinnon suorittanutta ja vastavalmistanutta, niin siinä pääsee kultalautasilta syödessä vielä valkkaamaan "maukkaimmat" päältä. Viisikymppiset voi heivata ulos toisesta ovesta tuotannollisena ylijäämäeränä. Mikään merkki työkyvyttömyydestä tai huonoudesta tuo ei ole. Muualla maailmassa viiskymppiset ovat hyvinkin kuranttia tavaraa, varsinkin jos puhutaan hyvinkoulutetuista ammattilaisista.

Työnantajat ja heidän edessään hännystelevät poliitikot, virkamiehet ja oikeistoa äänestävät eivät ole ilmeisesti vielä ymmärtäneet, miten kaliiksi tämä moraaliton toiminta vielä tälle maalle käy. Investointilama, väestön kääntyminen laskuun ja huono talouskasvu ovat vasta alkua. Kunhan yhä useampi vajaa kolmekymppinen, vastavalmistunut, tajuaa, että tulevaisuus on parempi ulkomailla, alkaa se Suomen valtion todellinen notkahdus ja sitä ei millään äitiyslomilla korjatakaan. Muutto ulkomaille on SIJOITUS TULEVAISUUTEEN, sillä keskimäärin 20 vuoden työelämä ei Suomessa todellakaan kannata, jos näin on, että se viisikymppisiin päättyy. Silloin kannattaa suoraan aloittaa se ura jossain muualla.

Vierailija
40/73 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tietokonetaidoissa on tavallisella käyttötasolla edes oppimista? Ei mitään. Siis sellaista, mitä kuka tahansa ei oppisi helposti ja nopeasti. Käyttöliittymät ovat nykyään niin helppoja, että pelkkä tietokoneen käyttö ei vaadi mitään osaamista. Tai kännykän. Se vaativuus on samaa lajia kuin tiskikoneen käyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän