Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi otat kaupassa pitkälle päivätyn tuotteen vaikka tiedät käyttäväsi sen pian?

Vierailija
18.08.2019 |

Tosi moni kurottaa kauimmaisia maitoja tai muita vaikka ruokahävikki pienenisi jos ensin otettaisiin lyhyemmälle päivätyt tuotteet. Jos teet illalla kanaruokaa huomiseksi niin mikset voi ottaa saman päivän kanaa oli alessa tai ei vaan pitää ottaa joku viikon päähän päivätty?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus: tuote on tuoreempi. Miksi ihmeessä ottaisin pidempään hyllyssä lojuneen tuotteen, kun maksavana asiakkaana voin valita?

Näin kun kaikki asiakkaat toimii, jää ne vanhemmat (vielä täysin syömäkelpoiset) tuotteet myymättä ja menevät hävikkiin. Siitä seuraa hinnannostoja (asiakas maksaa aina hävikit). Ja sama kertautuu vuodesta toiseen, hinnat on taas pilvissä ja ihan omasta syystä.

Ja unohdat täysin sen tosiasian, että asiakkaat myös mielellään ostavat laputettuja päiväystuotteita. Täyden hinnan maksaessani katson tietenkin päiväykset. Idioottimaista syyttää asiakasta, kun lähtökohtana pidettäköön kauppiaan vastuuta kysynnän ja tarjonnan kohtaamisesta ettei hävikkiä synny.

Minä olen vuosikausia ollut kaupassa töissä ja tiedän että asiakkaat on idiootteja. Jokin lihatuote on esim ollut päivän tai pari tarjouksessa, loput jotka jäi myydään esim -30% alella normaalihinnasta ja menevät kuin kuumille kiville punaisen lapun vuoksi vaikka hinta on korkeampi kuin tarjouspäivinä. Punaisen lapun taika toimii. Kukaan ei osta jos myy esim. 3€ tuotetta tarjouksessa 1,50€ mutta jos laittaa punaisen lapun -30%, tuote on myyty saman päivän aikana nopeasti loppuun. Samapa se, jää kaupalle paremmin katetta.

Vierailija
22/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tekeekö joku tämmöstä??? Eikös kaupassa aikalailla tuotteissa oo sama päivämäärä, muutaman päivän heitolla. Ainakin noissa, mitkä menee nopeammin huonoksi.

Mä en koskaan katso päivämääriä!! Otan vaan siitä mikä ekoina näyttää hyvältä.

Eri asia jos on punainen päiväys, otan usein niitäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus: tuote on tuoreempi. Miksi ihmeessä ottaisin pidempään hyllyssä lojuneen tuotteen, kun maksavana asiakkaana voin valita?

Näin kun kaikki asiakkaat toimii, jää ne vanhemmat (vielä täysin syömäkelpoiset) tuotteet myymättä ja menevät hävikkiin. Siitä seuraa hinnannostoja (asiakas maksaa aina hävikit). Ja sama kertautuu vuodesta toiseen, hinnat on taas pilvissä ja ihan omasta syystä.

Aivan. V     it    u  n. Sama.  :)

Otan sieltä ihan takaa tuoreempaa tavaraa samalla hinnalla jatkossakin.

Vierailija
24/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin asuva, enkä kovin suunnitelmallinen ihminen, ostan varmuuden vuoksi mahdollisimman pitkällä päiväyksellä olevia tuotteita, koska yksin en välttämättä muuten ehdi niitä käyttää ennenkuin ovat pilalla.

Välillä toki ostan myös alennustuotteitakin, siis sellaisia joissa päiväys seuraavalle päivälle, mutta vain, jos laitan pakastimeen tai olen samana päivänä syömässä ostamani.

Vierailija
25/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu kauppias tietää, että ei sinne hyllyyn viedä uutta tuote-erää ennen kuin edellinen on lähes kokonaan ostettu. Maitohylly voi olla melkein tyhjä ennen kuin uudet tölkit tuodaan paikalleen, joten ne 3-4 tölkkiä vanhempaa maitoaerää päätyvät kyllä jonkun "ei se nyt niin tarkkaa ole" -enkilön ostoskoriin eikä hävikkiä synny.

Joo...mulla on joskus jäänyt maito ostamatta Prisman kokoisessa kaupassa, kun tarjolla ei ole ollut päivämäärää noin viikon päähän. En osta jos tiedän kaatavani loput viemäriin, vaan haen jostain muualta vaikka huomenna.

Ja kun riittävän usein jää ostoslistalta tavaraa saamatta, en mene ao kauppaan enää edes yrittämään josko ostokset saisi sieltä tehtyä. Se etu ison kaupungin läheisyydestä, että kaupat ei lopu kesken.

Vierailija
26/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä eturivistä, koska tiedän että maidot ei pilaannu parasta ennen päivänä. Monesti olen juonut viikonkin "vanhaa" maitoa. Lihan laitan aina suoraan pakkaseen, joten on ihan sama onko päiväys huomenna vai ensi viikolla.

Vierailija
27/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa, kun esim. 1 kg juustopakkausta ei oteta siitä edestä...me vaihdetaan niiden paikkaa säännöllisesti...😜

Vierailija
28/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän ota! Miksi esität perättömiä syytöksiä? Huomioin aina sen, tuleeko tuote käytettyä nopeasti vai hitaammin. Silloin kun ostan nopeasti käytettävää, jätän pitkät päiväykset niille jotka niitä tarvitsevat. Samalla autan kauppiasta hävikin vähentämisessä.

Vierailija
29/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuoreempaa ja parempaa tietenkin.

Vierailija
30/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vuosikausia ollut kaupassa töissä ja tiedän että asiakkaat on idiootteja. Jokin lihatuote on esim ollut päivän tai pari tarjouksessa, loput jotka jäi myydään esim -30% alella normaalihinnasta ja menevät kuin kuumille kiville punaisen lapun vuoksi vaikka hinta on korkeampi kuin tarjouspäivinä. Punaisen lapun taika toimii. Kukaan ei osta jos myy esim. 3€ tuotetta tarjouksessa 1,50€ mutta jos laittaa punaisen lapun -30%, tuote on myyty saman päivän aikana nopeasti loppuun. Samapa se, jää kaupalle paremmin katetta.

Ikävää kieltä käytät maksavista asiakkaista. Mutta tottahan se on, että alennus houkuttaa. Se vetoaa jonkinlaiseen saalistusviettiin. Voin hyvin ajatella itse kiinnostuvani tuotteesta, jos näen siinä 30% lapun. Jauhelihan kohdalla voin suoraan sanoa että minulla ei ole käryä mikä on normaali jauhelihan hinta, joten olen huono arvioimaan mikä on hyvä tarjous. Jauhelihaa en osta hinnan perusteella, vaan valintaan vaikuttavat muut syyt. Mutta jos siinä jauhelihassa on -30% lappu, saatan silloin ostaa sellaisen jauhelihan, jota en muuten ostaisi. Normaalisti en välittäisi maksaa luomujauhelihasta ylimääräistä, mutta jos saan luomua -30% jolloin se (ehkä?) olisi suurin piirtein saman hintaista kuin tavallinen, saatan valita sen luomun. Tai jos vähärasvainen jauheliha on alennuksesssa, se saattaisi kelvata, vaikka muuten valitsisin rasvaisemman. 

Tuollainen tarjous, jossa 3€ tuotetta myydään 1,5€ ei välttämättä pistä silmään. Usein kaupoissa on myös isolla hintalappuja ikään kuin tarjouksen merkiksi, vaikka tuote ei ole edes tarjouksessa. Itse kun olen kaupassa, en katsele hintoja, kun etsin tiettyjä tuotteita. Mutta nuo punaiset laput kiinnittävät huomion ja silloin tulee katseltua löytyisikö niiden joukosta jotain, jota ei muuten ostaisi, mutta voisi kuitenkin syödä kun tarjouksella saa. 

Me saatamme kotona hihkua innosta hyviä ostoksia, kun saamme ostettua maitoa tai kermaa -30% vaikka euroissa se säästö on pieni. Jossain toisessa kohtaa tuhlaamme aivan surutta emmekä todellakaan osta ruokia hinnan, vaan laadun perusteella. Vetäisin herneen nenään, jos kauppias, jonka kauppaan kannamme isot rahat, pitäisi meitä tämän vuoksi idiootteina.

Vierailija
31/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin ja molemmat maksaa saman verran, niin tietenkin otan tuoreemman.

Vierailija
32/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supermarketissa on hyvä sitten valikoida kun taas saman ketjun kaupassa pienellä paikkakunnalla saa olla tosi tarkka päiväyksissä kun monasti vain muutama päivä enään jäljellä.

Vierailija
33/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja unohdat täysin sen tosiasian, että asiakkaat myös mielellään ostavat laputettuja päiväystuotteita. Täyden hinnan maksaessani katson tietenkin päiväykset. Idioottimaista syyttää asiakasta, kun lähtökohtana pidettäköön kauppiaan vastuuta kysynnän ja tarjonnan kohtaamisesta ettei hävikkiä synny.

Kerro kauppa, jossa työskentelet, niin kierrämme sen kaukaa.

Vierailija
34/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää kieltä käytät maksavista asiakkaista. Mutta tottahan se on, että alennus houkuttaa. Se vetoaa jonkinlaiseen saalistusviettiin. Voin hyvin ajatella itse kiinnostuvani tuotteesta, jos näen siinä 30% lapun. Jauhelihan kohdalla voin suoraan sanoa että minulla ei ole käryä mikä on normaali jauhelihan hinta, joten olen huono arvioimaan mikä on hyvä tarjous. Jauhelihaa en osta hinnan perusteella, vaan valintaan vaikuttavat muut syyt. Mutta jos siinä jauhelihassa on -30% lappu, saatan silloin ostaa sellaisen jauhelihan, jota en muuten ostaisi. Normaalisti en välittäisi maksaa luomujauhelihasta ylimääräistä, mutta jos saan luomua -30% jolloin se (ehkä?) olisi suurin piirtein saman hintaista kuin tavallinen, saatan valita sen luomun. Tai jos vähärasvainen jauheliha on alennuksesssa, se saattaisi kelvata, vaikka muuten valitsisin rasvaisemman. 

Tuollainen tarjous, jossa 3€ tuotetta myydään 1,5€ ei välttämättä pistä silmään. Usein kaupoissa on myös isolla hintalappuja ikään kuin tarjouksen merkiksi, vaikka tuote ei ole edes tarjouksessa. Itse kun olen kaupassa, en katsele hintoja, kun etsin tiettyjä tuotteita. Mutta nuo punaiset laput kiinnittävät huomion ja silloin tulee katseltua löytyisikö niiden joukosta jotain, jota ei muuten ostaisi, mutta voisi kuitenkin syödä kun tarjouksella saa. 

Me saatamme kotona hihkua innosta hyviä ostoksia, kun saamme ostettua maitoa tai kermaa -30% vaikka euroissa se säästö on pieni. Jossain toisessa kohtaa tuhlaamme aivan surutta emmekä todellakaan osta ruokia hinnan, vaan laadun perusteella. Vetäisin herneen nenään, jos kauppias, jonka kauppaan kannamme isot rahat, pitäisi meitä tämän vuoksi idiootteina.

Ja näin todistit, pitkällä kertomuksella, väittämäni oikeaksi :D Kaikki kaupassa työskentelevät tietävät tuon asiakkaiden ajatusmaailman ja sitä on helppo käyttää hyväksi. Maksat huomaamattasi enemmän punalappuisista tuotteista kuin muista tarjous-/aletuotteista. Kiva jos siitä on teille riemua, on meillekin kaupassa :)

Vierailija
35/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kalassa ja leivässä päiväykset on liian pitkiä. Oikeasti kala ei ole hyvää enää kun sen päiväys lähestyy ja monet leivät homehtuu jo ennen viimeistä päivää.

Vierailija
36/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämässä on monta muuttujaa, enkä välttämättä teekään sitä ruokaa tänään vaikka piti, vaan vasta viikon päästä.

Vierailija
37/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käydään vain kahdesti viikossa ja joskus lihat on pilaantunu vaikka olis ollut päiväystä vielä jäljellä. Eli siksi että ne säilyy sitten kanssa.

Vierailija
38/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten joudut kiertämään kaikki kaupat kaukaa ja kasvattamaan ruokasi itse, sillä joka ikisessä kaupassa näin toimitaan :D 

Vierailija
39/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en sit käytäkään heti niin ei mene heti vanhaksi. 

Vierailija
40/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten joudut kiertämään kaikki kaupat kaukaa ja kasvattamaan ruokasi itse, sillä joka ikisessä kaupassa näin toimitaan :D 

En joudu. Kierrän vain sen kaupan, missä sinä työskentelet.