Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On mennyt maku Euroopan kaupungeissa matkailusta, kun kiinalaiset turistit täyttävät kaikki kohteet

Vierailija
18.08.2019 |

Kiinalaiset turistimassat pilaavat kaikki ihanat eurooppalaiset kohteet. Äsken olin Lontoossa niin jäi ikävä maku. Kiinalaisilla ei ole mitään tapoja ja jyräävät kaikki alleen. Mitenköhän näiden kanssa loppupeleissä käy?

Kommentit (289)

Vierailija
81/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiennytkään, että toi omien ruokien roudaus on saanut noin hurjat mittasuhteet. Lähinnä jotain nuudeleita olen nähnyt porukan lämmittävän esim. junassa. Itsellä vähän toisenlainen kokemus, olin yhden kiinalaisen vaihtarin kanssa samalla kurssilla. Häneltä kysyttiin, mitä mieltä on kaupunkimme kiinalaisista ravintoloista. Hän sanoi nauraen ettei ole käynyt niissä koska "vihaa" kiinalaista rasvaista ruokaa ja rakastaa esim. täkäläisiä raikkaita salaatteja, joita Kiinassa ei ole. Varmaan nuo kauhukertomukset koskee enemmän iäkkäämpiä turisteja jotka matkustavat ryhmissä.  

Mitä minun tutut jotka on olleet pitempään kiinassa sanovat että se ruoka voi olla ihan hyvin olla salaatti sielläkin(ehkä nuudeleilla kuvittelisin) eikä lähelläkään sitä mitä suomalainen kiinalainen ravintola tarjoaa ja huomattavan iso osa ruoasta syödään kylmänä eikä niinkuin täällä lämpimänä. 

Vierailija
82/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senaatintorin seutu on niin tukossa, juuri näitä kinkkejä. Ensin näytti siltä että on joku tilaisuus. No ei ollut, vain näitä. Karmeaksi tekee se, että ne liikkuu suurena ryhmänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa on paljon kaupunkeja, joissa ei ole kiinalaisia matkailijoita.

Kiinnostavimmissa kaupungeissa heitä on.

Ei suomalainenkaan halua mennä turhaan kaupunkiin.

Vierailija
84/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, että Kiinassa on enemmän keskiluokkaa edustavia ihmisiä (ne joilla on varaa matkustella myös maan ulkopuolelle..) ENEMMÄN kuin Yhdysvalloissa on asukkaita.

Vierailija
85/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Pietarin risteily epäonnistui, kun jumitimme tullissa, satapäisen kinkkilauman tukittua kaikki luukut. Epäilen että Pietarin viisumimuutoksia suunnitellaan juuri heidän takiaan. Onhan historiassakin samanhenkisyyttä.

Vierailija
86/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavin tai oudoin kokemus tällaisen ryhmän kanssa oli laivan käytävällä kun nappasivat minun kaksi alle kouluikäistä lasta ja mukana olleen ystäväni samanikäiset lapset johonkin ryhmäkuvaan. Yritettiin vaan päästä siitä ryhmästä ohi. Varsinkin ystäväni nätti tyttölapsi riivittiin väkisin kuviin. Ihan vaan tarttuivat kiinni ja räpsivät kuvia. Hetki kesti ennen kuin saatiin lapset väkijoukon läpi. Seuraavaksi en yritä tuollaisen lauman ohi vaan odotan.

Vierailija
87/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, oletko ap mielestäsi jotenkin enemmän oikeutettu matkustamaan eurooppalaisissa kaupungeissa kuin kiinalaiset? News Flash: et ole.

Kannattaa pysyä kotona, jos noin harmittaa.

Vierailija
88/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ärsytä pelkästään kiinalaiset vaan ylipäätään ne hirveät turistilaumat. Viime lomalla Roomassa mietin tosissani jonottaessani toista tuntia Vatikaaniin kovassa helteessä, että mitähän halvatun järkeä tässäkin on. Joo, Vatikaani on kuuluisa ja upea nähtävyys jonka halusin nähdä. En vaan enää tiedä onko sen arvoista, että jonottaa tuntitolkulla ja sen jälkeen yrittää saada jotain irti nähtävyydestä kaiken sen väenpaljouden keskellä. Hyviä kuviakaan et saa, koska aina joku ottaa edessäsi selfietä. 

Olin muutama vuosi Irlannissa ja lähdettiin käymään kansallispuistossa. Sekin oli täynnä turisteja. 

Vierailija
89/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senaatintorin seutu on niin tukossa, juuri näitä kinkkejä. Ensin näytti siltä että on joku tilaisuus. No ei ollut, vain näitä. Karmeaksi tekee se, että ne liikkuu suurena ryhmänä.

Mikä siinä siis on karmeaa, että Helsinki vetää rahakkaita turisteja, jotka tulevat katsomaan sitten kaupungin tunnetuinta maamerkkiä? Meni vähän ohi, miksi tästä pitäisi kauhistua?

Vierailija
90/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavin tai oudoin kokemus tällaisen ryhmän kanssa oli laivan käytävällä kun nappasivat minun kaksi alle kouluikäistä lasta ja mukana olleen ystäväni samanikäiset lapset johonkin ryhmäkuvaan. Yritettiin vaan päästä siitä ryhmästä ohi. Varsinkin ystäväni nätti tyttölapsi riivittiin väkisin kuviin. Ihan vaan tarttuivat kiinni ja räpsivät kuvia. Hetki kesti ennen kuin saatiin lapset väkijoukon läpi. Seuraavaksi en yritä tuollaisen lauman ohi vaan odotan.

Nappasivat minutkin koripalloturnauksessa, jossa pelasin joukkueeni kanssa ollessani nuori. Olin kuulema niin ihanan vaalea. Jotkut vanhat tädit antoivat poskipusuja ja ottivat minusta kuvia. :D

Vierailija
91/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on jokseenkin huvittavaa luettavaa suomalaisilta, jotka sikailevat aurinkorannikolla ja Thaimaassa laumoittain.

Vierailija
92/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään Finnairilla on oksettavaa matkustaa, kun tietyillä lennoilla 80 % on kiinalaisia, siis Euroopan lennoilla. Heillä on kotoaan tuodut omat ruoat, pakattuna folioon, ja alkavat syödä niitä koneessa, niin haju on oksettava. Meinaan oikeasti oksentaa sen hajun takia. Lisäksi en ymmärrä, miksi he saavat tuoda liharuoat kotoaan ilman mitään tullia? Mietin vain kaikkia tauteja, mitä voivat tuoda mukanaan.

Ja se ääni, mikä heistä lähtee! Viimeksi tönivät nurin pois koneesta lähtiessään noin 4-vuotiaan suomalaisen lapsen. Kaikki kävelivät ihan pokkana lapsen ylitse, vaikka lapsen vanhemmat huusivat ja yritimme muutkin heitä pysäyttää. Yksi nainen löi minua kasvoihin, kun yritin häntä pysäyttää. Henkilökunta ei tehnyt mitään.

Ihmetyttää niiden styroxlaatikot, joista vuotaa matkalaukkuhihnalle lihasnestettä tms punaista liejua, sotkien kaikki muutkin laukut. Ja se hajy, herran jumala että se neljä tuntia Barcelonasta Suomeen matkannut epäkylmä styroxboksi lihoineen haisee kuolemalta!

Ja mikä helkkari niitä vaivaa äänekkäine videopuheluineen! Eikö voi käyttää edes handsfreeta jos se toisen tantan/kundin naama on pakko nähdä?

Telkkarissa "Australian tulli" takavarikoi kaikki ruoat. EUn pitäisi tiukentaa jotain säädöksiä ENNALTAEHKÄISEVÄSTI.

Vierailija
93/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, oletko ap mielestäsi jotenkin enemmän oikeutettu matkustamaan eurooppalaisissa kaupungeissa kuin kiinalaiset? News Flash: et ole.

Kannattaa pysyä kotona, jos noin harmittaa.

Onko mielestäsi ap oikeutettu sikailemaan miten huvitaa ulkomailla. Ryysämään etulemaan pieremään kusemaan vessojen lattiolle rakimään. Kukaan ei ole oikeutettu huonoon käytökseen ja siitä tässä on kyse ei matkustajasta vaan käyttäytymisestä 

News Flash sinulle ei ole suotavaa kiinalaisellekkaan, matkustamisen sijaan tässä puhutaan käyttäymisestä mitä toiselta ei odoteta. Oli sitten herrasi kiinalainen raha tai mikä vaan käyttäytyä pitää.  

Kannattaisi olla kommentoimatta kun noin harmittaa.

Vierailija
94/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on jokseenkin huvittavaa luettavaa suomalaisilta, jotka sikailevat aurinkorannikolla ja Thaimaassa laumoittain.

Sinänsä eli jokseenkin, mutta ei vähääkään huvittavaa kun vertaat sitä kiinalaisten harjoittamaan sikailuun ympäri maailman. 

Vierailija
95/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun Barcelonassa, ja tää on jo ihan naurettavaa. Kaupungilla tuskin enää näkee paikallista väestöä ja 70% kahviloista ja kaupoista on joko kiinalaisten, marokkolaisten tai pakistanlaisten omistuksessa. Saatat astella sisään johonkin tosi perinteisen näköiseen tapas-paikkaan, jonka nimikin on katalaaniksi, mutta tiskillä nököttääkin kiinalainen. Tai johonkin isolle Spar-/Consum-/Condis-ketjulle kuuluvaan ruokakauppaan, mutta kassalla istuukin pakistanlainen ja kaikki hyllyjen välissä hyörivät työntekijätkin on pakistanlaisia, eli tietysti liikkeen omistajan perhettä. Mun oma naapuri on kiinalainen ja tässä yks päivä tämä leidi päätti soittaa parvekkeen ovi semmoisen maraton-puhelun, että varmaan koko kortteli kuuli sen kälätyksen.

Muuttaessa tänne olin varautunut espanjalaisten äänekkyyteen, mitä toki on myös ja paljon, mutten ollut osannut ennakoida myös kiinalaisten ja Lähi-Idästä tulevien kailotusta ja suoranaista invaasiota.

Luetko itsesi Barcelonan paikallisväestöön kuuluvaksi?

Vierailija
96/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä eli jokseenkin, mutta ei vähääkään huvittavaa kun vertaat sitä kiinalaisten harjoittamaan sikailuun ympäri maailman. 

En ole törmännyt yhteenkään kännissä mölisevään, paidattomaan kiinalaiseen, joka haastaa riitaa, yrittää vokotella ohikulkevia naisia, öykkäröi ravintolassa tai on sammunut kadulle. Sen sijaan olen törmännyt tällaisiin suomalaisiin, useasti.

Vierailija
97/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkialla on aina joku, joka rikkoo sääntöjä. Se ei kuitenkaan tarkoita että sikailu olisi kollektiivisesti, kaikkien hyväksymää kuten kiinalaisilla.

Ja milloin olet nähnyt suomalaisten liikkuvan suurissa laumoissa?

Vierailija
98/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt yhteenkään kännissä mölisevään, paidattomaan kiinalaiseen, joka haastaa riitaa, yrittää vokotella ohikulkevia naisia, öykkäröi ravintolassa tai on sammunut kadulle. Sen sijaan olen törmännyt tällaisiin suomalaisiin, useasti.

Täällä on nyt ihan selkeästi meneillään ra sistien omaa propagandaa, mihin muut  ra sisti trollit yhtyvät. Tämä ketju on kuin kuvailu itsestään. Kukaan näistä tuskin edes käynyt ulkomailla.

Ihme ettei mode poista tällaista vihaketjua.

Vierailija
99/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen matkoillani ihmetellyt, kuinka hyvin käyttäytyviä suomalaisturistit ovat. Ehdottomasti kuuluvat tuossa mielessä kärkikastiin. Sinä mitä ilmeisimmin matkailet rupukohteissa, jotka vetävät puoleensa rupusakkia.

Vierailija
100/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomiokirkko oli harras kaunis paikka hetken viivähtää. Nyt siellä on lähinnä kiinalaisia vessajonossa. Kovalla äänellä möykkäävät.

Narsistiseen tapaan heille on pyhää vain oma eksistenssi, millään muulla ei ole väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä