Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On mennyt maku Euroopan kaupungeissa matkailusta, kun kiinalaiset turistit täyttävät kaikki kohteet

Vierailija
18.08.2019 |

Kiinalaiset turistimassat pilaavat kaikki ihanat eurooppalaiset kohteet. Äsken olin Lontoossa niin jäi ikävä maku. Kiinalaisilla ei ole mitään tapoja ja jyräävät kaikki alleen. Mitenköhän näiden kanssa loppupeleissä käy?

Kommentit (289)

Vierailija
41/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut jo ihan Helsingissäkin kiinalaisten jyräämäksi.

Vierailija
42/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa vastaan, jos joku yrittää jyrätä. Ihan kansallisuudesta riippumatta kysyt englanniksi, että "Mitähän v*ttua sä turisti teet?!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa vastaan, jos joku yrittää jyrätä. Ihan kansallisuudesta riippumatta kysyt englanniksi, että "Mitähän v*ttua sä turisti teet?!"

Kokeiltu on, suu aukeaa pikkuhymyssä ja pudistaa päätään....

Vierailija
44/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan, kun olin lähdössä hotellista Helsingissä ja minulla oli laukut jo mukana. Satuin ajoittamaan lähtöni vaan huonoon hetkeen, kun aula oli täynnä kiinalaisia. Piti vielä käydä aulan vessassa mikä oli ihan sotkussa, kun sinne menin ja eräät kiinalaiset koputtelivat ovea ja yrittävät päästä sisään ( oli sellainen vessa minkä ensimmäistä ovea ei saanut lukkoon).  Sitten, kun avasin oven niin kaksi kiinalaista oli siinä pienessä "käsienpesutilassa" ja itse yritin laukkujeni kanssa päästä ulos. Oli vielä kiire ja eivät väistäneet yhtään.

Vierailija
45/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ostatte Kiinassa tehtyjä tuotteita ja vaurastutatte kiinalaisia.

Vierailija
46/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkään ketjussa ei saa olla väärää mielipidettä, rais kaajat iskevät heti.

Mitä tarkoitat? Että kiinalaisturistiryhmien huonosta käytöksestä ei saa puhua vaan on samalla leimattava kaikki maamut tässä keskustelussa.

Kiinalaiset laitetaan ryhmänä helsingissäkin sivuun odottamaan ja turistikuljetukset tai risteilyalukset ottavat nämä ryhmät kerralla sisään, kun kaikki tietävät ettei heidän omaan muita kunnioittavaan jonotukseen voi luottaa, eikä heitä siten päästetä yhtäaikaa tupeksimaan. Eniten harmittaa kun katsoo näitä ryhmiä ne kiinalaiset jotka ovat avarakatseisia ja muita kunnioittavia ja tuomitsevat myös huonon sivistymättömän käytöksen. He joutuvat odottamaan samassa ryhmässä muiden kanssa vaikka osaisivatkin käyttäytyä. Olen nähnyt  myötätuntoa ja häpeää sisältäviä anteeksipyytäviä katseita joiltain ryhmäläisiltä joita törttöjen käytös hävettää. Ehkä he oppivat jossain vaiheessa vielä. Hyvät käytöstavat nyt vain eivät juurikaan ole muodissa osalla eurooppalaisistakaan, joten en siitä vetoa löisi. 

Vierailija
47/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin kiinalaisen saavan turpaan ja muut kiinalaiset surutta astuivat päälle.

Vierailija
48/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen että ihmisoikeusyistä esim venäjää kohtaan on pakotteita. Mutta kiinaa tai turkkia kohtaan ei ole mitään pakotteita. 

Ilmeisesti halvoilla tuotteilla(kaikki on nykyään made in china) voi ostaa länsimaisen moraalin puolelleen. Nytkin on tämä hong kong keissi niin ei edes ajatella etta laitettasiin säppiin kiinan tuontia jotta saatasiin ihmisoikeudet sinnenkkin.

Jep. Venäjällä on oikeasti monet monet asiat paljon paremmin kuin Kiinassa, mutta ei kukaan välitä, kun halutaan vaan ilmaista kamaa Kiinasta. Ainut vain, ettemme huomaa, että Kiina ostaa koko Euroopan.

Tibet, hong kong, kurdien asema turkissa on ihan verrattavissa tuohon ukraina keissiin ja omituisinta tässä on kuitenkin se että venäjä on vallannut vain venäläismieliset alueet itäukrainasta, jotka haluavat kuulua venäjään, mutteivät saa länsimaiden mukaan. Eri asia on esim tiibetissä jossa oli kansannousu. Itäukrainassa sellaista ei ole tapahtunut, koska haluavat kuulua ennemmin venäjään kuin ukrainaan. Voin toki olla väärässäkin mutta näyttää siltä että he haluavat kuulua ukrainan sijaan venäjään. 

Tietenkin näillä Ukrainan alueilla voi olla ihmisiä enemmistö, jotka haluavat kuulua Venäjään, mutta on myös paljon niitä ihmisiä joille Venäjä on uhka ja alueiden miehittäjä. Oikeasti tämä sota on ollut raakaa ja monet kuolleet sekä vaikuttanut paljon ihmisten elämään ja monet menettäneet kotinsa. Sen vuoksi en tekisi johtopäätöksiä siitä, että ihan vapaaehtoisesti alueet on annettu ja ihmiset samaa mieltä. Itse tiedän paljon näistä jutuista. Asioilla on aina monta puolta ja kun kuulen niitä juttuja sieltä niin ne eivät ole mitään kauniita. Sori ohis.

Vierailija
49/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Olen tavannut työelämässä kiinalaisia, jotka haluavat kovasti olla kuten länsimaalaiset. Ainoastaan ruuassa skippaavat länsimaalaisen sapuskan ja haluavat syödä kiinalaista. Mikä on minusta vähän moukkamaista, jos haluaa ulkomailla matkustella. Vähän kuin suomijuntin omat eväät Epsanjaan.

Vierailija
50/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen että ihmisoikeusyistä esim venäjää kohtaan on pakotteita. Mutta kiinaa tai turkkia kohtaan ei ole mitään pakotteita. 

Ilmeisesti halvoilla tuotteilla(kaikki on nykyään made in china) voi ostaa länsimaisen moraalin puolelleen. Nytkin on tämä hong kong keissi niin ei edes ajatella etta laitettasiin säppiin kiinan tuontia jotta saatasiin ihmisoikeudet sinnenkkin.

Jep. Venäjällä on oikeasti monet monet asiat paljon paremmin kuin Kiinassa, mutta ei kukaan välitä, kun halutaan vaan ilmaista kamaa Kiinasta. Ainut vain, ettemme huomaa, että Kiina ostaa koko Euroopan.

Tibet, hong kong, kurdien asema turkissa on ihan verrattavissa tuohon ukraina keissiin ja omituisinta tässä on kuitenkin se että venäjä on vallannut vain venäläismieliset alueet itäukrainasta, jotka haluavat kuulua venäjään, mutteivät saa länsimaiden mukaan. Eri asia on esim tiibetissä jossa oli kansannousu. Itäukrainassa sellaista ei ole tapahtunut, koska haluavat kuulua ennemmin venäjään kuin ukrainaan. Voin toki olla väärässäkin mutta näyttää siltä että he haluavat kuulua ukrainan sijaan venäjään. 

Tietenkin näillä Ukrainan alueilla voi olla ihmisiä enemmistö, jotka haluavat kuulua Venäjään, mutta on myös paljon niitä ihmisiä joille Venäjä on uhka ja alueiden miehittäjä. Oikeasti tämä sota on ollut raakaa ja monet kuolleet sekä vaikuttanut paljon ihmisten elämään ja monet menettäneet kotinsa. Sen vuoksi en tekisi johtopäätöksiä siitä, että ihan vapaaehtoisesti alueet on annettu ja ihmiset samaa mieltä. Itse tiedän paljon näistä jutuista. Asioilla on aina monta puolta ja kun kuulen niitä juttuja sieltä niin ne eivät ole mitään kauniita. Sori ohis.

Pointti olikin että miksi kiinaa ei laiteta samanlaisten pakotteiden alaisiksi tiibetin tai hong kongin takia jos kerran olet tuota mieltä. Siellä on sentään kapinoitu tätä valloittajaa vastaan toisin kuin venjämielisissä osissa ukrainaa. Itse sanoin heti kun taistelut ukrainassa alkoivat, että ukraina ei tule hyötymään tästä mitään, vaan heidän olisi kannattanut myydä venäjälle tuo heille tärkeä alue, vaikka velkojaan vastaan. Nyt maassa on koomikko presidentti ja se on enemmän veloissa ja enemmän korruptotunut kuin ikinä.

Vierailija
51/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun täällä Lapissa ja olen kurkkua myöten täynnä kiinalaisia. Juurikin näistä esiin tulleista syistä, piereskely ja muu sikailu, kova ääni ja rynniminen. Ja se laumasieluisuus, voi luoja. Jos yksi tarvitsee laastarin/teipin pätkän tai muun pikku jutun, on heti koko lauma kinuamassa. Ja ne tyhjentää hotellista ihan kaiken mitä vaan voi mukaan ottaa, teepusseista lähtien.

Lisäksi hotellien hinnat on talvella taivaissa, ei mitään mahkuja yöpyä matkalla.

Vierailija
52/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysmaalaisia, jotka ovat äkkirikastuneet. 

Ei mitään sivistystä tai toisten huomioonottamista. Niitä vihataan ihan kaikkialla. 

Mutta sitä niiden tuomaa rahaa ei vihata.  Siitähän on kyse. Mutta tilatkaa vain oikein porukalla ja urakalla tätä halpista Kiinasta, niin matkailevat ja saastuttavat ja törkeästi likaavat ihan joka kolkan. 

Yksittäistapauksena näin, kun yksi nainen pissasi vessan yleiseen tilaan housut kintuissa ilman mitään häpeää. Ja ei ollut humalassa. Sitähän nämä eivät ole sen enempää kuin tarhaeläimetkään. 

Vierailija
53/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuvat kovaan ääneen maratoni puheiluitaan kaiutin päällä ja asiaansa huutaen. 

Tästä tuleekin mieleen, kun melko täydessä junassa viereeni istumaan änkeytyi aasialaisnainen. Siinä sitten soitti videopuhelun jollekin ja siinäpä olikin sitten rattoisa matka kuunnella kahta jotain thaita kovalla äänellä kimittävää akkaa. Ja se puhelu kesti kauan. Jossain vaiheessa kyllästyin ja menin ravintolavaunuun istumaan loppumatkan ajaksi. Ja minulla oli paikkalippu, hänellä ei.

Oisit laittanu sormen suusi eteen ja sanonut shhhhh ja hymyillyt ystävällisesti. Niin minä teen

Saat hyssytellä takaraivolle sitten ja kälätys nousee vain muutaman desibelin korkeammaksi. Luuletko että häntä kiinnostaa hyssyttelysi? 

Alkaa kiinnostamaan kun löytää itsensä lattialta istumasta.

Vierailija
54/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisten syöminen on jotain ihan järkyttävää! Hirveä mässyttäminen suu auki ja ruokaa tipahtelee pöydälle ja lautaselle sieltä suusta. Lopuksi mieletön röyhtäily ja kurlutus. 

Vierailija
55/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ongelmat. Minua nauratti Tallinnassa kun siellä kävelevät kiinalaisryhmät menivät niin somasti oppaan perässä. Ei häirinnyt. Ehkä ongelma ei niin täysin olekaan kiinalaisissa?

Vierailija
56/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden heiluvat termospullot on ärsyttäviä!!

Vierailija
57/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen on sitten hyvä tirvaista kunnon takakäden suoralla niin saa pudistella ne mädät hampaat samalla suustaan.

Vierailija
58/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään Finnairilla on oksettavaa matkustaa, kun tietyillä lennoilla 80 % on kiinalaisia, siis Euroopan lennoilla. Heillä on kotoaan tuodut omat ruoat, pakattuna folioon, ja alkavat syödä niitä koneessa, niin haju on oksettava. Meinaan oikeasti oksentaa sen hajun takia. Lisäksi en ymmärrä, miksi he saavat tuoda liharuoat kotoaan ilman mitään tullia? Mietin vain kaikkia tauteja, mitä voivat tuoda mukanaan.

Ja se ääni, mikä heistä lähtee! Viimeksi tönivät nurin pois koneesta lähtiessään noin 4-vuotiaan suomalaisen lapsen. Kaikki kävelivät ihan pokkana lapsen ylitse, vaikka lapsen vanhemmat huusivat ja yritimme muutkin heitä pysäyttää. Yksi nainen löi minua kasvoihin, kun yritin häntä pysäyttää. Henkilökunta ei tehnyt mitään.

Finnair pussaillee aasialaisia oikein olan takaa. Mm käsimatkatavaran määrä on niillä joustava käsite. Ja en ole tänä kesänä nähnyt, että yhtään kiinalaista ryhmää boordattaisiin ryhmässä 4, jotka on poikkeuksetta suomalaisia ja ne vikat.

Vierailija
59/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen on sitten hyvä tirvaista kunnon takakäden suoralla niin saa pudistella ne mädät hampaat samalla suustaan.

Jos pahoinpitelystä sakot/putkaan haluat, uhmaikä kostoksi takaisin ei auta uhmaikäiselle.. Se loppuu kun jatkan nillitystä siitä vähintään 15 minuuttia putkeen, mutta alkaa samantien uudestaan kun käännän selän. 

Nähty on.

Vierailija
60/289 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kokemus oli ihan Suomessa, Helsingissä Marimekon liikkeessä. Halusin ostaa hieman nätiltä näyttävää uutuuskangasta ompeluksiani varten. No, kun astuin liikkeeseen, koko paikka KUHISI kiinalaisia/mitälie aasialaisia. Meteli oli aivan hirveä, kun kaikki huusivat ja kälättivät yhtä aikaa. No, ei siinä vielä mitään, löysin sen haluamani kankaan ja näin, että jono kassalle on aika pitkä. Ajattelin, että ehkä kymmenen minuuttia menisi jonotuksessa. Mitä vielä! Ne kiinalaiset olivat päättäneet roudata joka ikisen löytämänsä mekon, lompakon ja vessamaton mukaansa sinne kotimaahansa, ja rehellisesti JOKAISELLA edessäni olleella aasialaisella oli viisi kassia täynnä Marimekon ostoksia. Jonotin 45 minuuttia, vaikka kassojakin oli useampia. Oli siinä kyllä omaakin tyhmyyttä mukana, kun en hoksannut katsoa edessä olevien ostosten määrää, mutta pisti ärsyttämään kun mies ja lapset odottivat pihalla autossa, kun olin sanonut, ettei menisi kauaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi