Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En edes ollut noteerannut tuota bloggaajan 10 000 euron laukkua – nyt huomasin jutun, jonka mukaan sen paheksuminen on huonosta itsetunnosta johtuvaa kateutta. Mielipiteitä

Vierailija
18.08.2019 |

Jäin itse ihan miettimään, enkä kyllä kyennyt tunnistamaan itsestäni mitään kateuden tai huonon itsetunnon tunteita.

Eipä tuo kyllä minua raivoihinikaan saa.
Mutta väistämättä sitä on vaikea olla pitämättä typeränä. Mitä mielipiteitä?

Kyse siis tästä jutusta: https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/metti-forsse…

Metti Forssell osti 10 000 euron käsilaukun ja ihmiset raivostuivat – psykologi: raivon taustalla suomalaisten kansansairaus

Joo, on jo elokuun alusta, mutta koko juttu oli mennyt itseltäni ohi. Nyt tuo jutun linkki oli jonkin toisen jutun ohessa niin klikkasin.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateuskortti se jaksetaan aina pelata, jopa psykologin toimesta. Niin kulunutta.

Olet oikeassa.

Vierailija
22/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut koskaan edes kuulut tuosta bloggaajasta, joten kai tämä "laukkuraivoepisodi" oli hyvää julkisuutta hänelle. En silti viitsi googlata. Miksi kukaan seuraa tuollaista blogia?

Samaa olen ihmetellyt, että miten joillakin on aikaa ja innostusta seurata jonkun naisen elämää, siis jonkun naisen, joka on mennyt jonkun entisen pallinpelaajan kanssa naimisiin. Juu, ehkä nainen kirjoittaa IS:Iin jotain yksinkertaisia muotijuttuja, joissa on otettu kuvia hänestä yksi ja sama kledju päällään edestä, takaa, sivusta ja makaa - kulmassa, mutta missä se mielenkiintoinen juttu on, eli mikä on homman idea? Onko idea se, että häntä pitäisi ihailla ja matkia? Ei, en ymmärrä. Pitäisikö hänelle olla muutaman lauseen jutuista kateellinen ja palvoa kuin kuuta nousevaa? Miehensä varoilla elävää rouvaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö sä ap lukemaasi yleensä? Kerrot että et ollut noteerannut laukkua ja että luit jutun jossa sanottiin että laukun paheksuminen kertoo huonosta itsetunnosta ja vakuutat että sinun itsetunnossasi ei kyllä ole vikaa. 

Sinähän et noteerannut laukkua ollenkaan eli et ole sitä paheksunutkaan? Kyseinen juttu huonosta itsetunnosta ei siis liittynyt sinuun millään lailla. 

Vierailija
24/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämän "psykologin" mielestä kaikki haluaisivat tuollaisen laukun, kun muka ovat kateellisia siitä? Miten hölmöjä juttuja. Taitaa olla bloggaaja itse maksanut jutusta saadakseen mainosta.

Vierailija
25/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tämän "psykologin" mielestä kaikki haluaisivat tuollaisen laukun, kun muka ovat kateellisia siitä? Miten hölmöjä juttuja. Taitaa olla bloggaaja itse maksanut jutusta saadakseen mainosta.

Laukku jäi ilmeisesti hieman liian vähälle huomiolle ja nyt asiaa nostetaan uudestaan esille.

Hyvin ovat Suomessa ja maailmalla asiat, kun tällaiset asiat ovat otsikoissa!

Vierailija
26/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo psykologi ole sama, joka aikaisemmin julkisuudessa väitti ADHD:n johtuvan vanhempien laiminlyönneistä? Taitaa olla hieman erikoinen tyyppi lausuntoineen.

Vierailija
27/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kateus voi olla myös hyvä asia? Kun ihminen saa siitä voimaa ja tahtoa saada samaa, niin silloinhan lopputulos on paras mahdollinen.

Eniten harmittaa se, että jonkun hailakan toimittajan on pitänyt saada jutulle potkua vääntämällä siitä psykologin haastattelua myöten "asiaa". Uskoisin, että haastateltu psykologi manaa nyt, miten toimittaja on käsitellyt hänen mielipidettään niin kepoisasti. Onhan se nyt ihan hänen alallaankin yksinkertainen totuus, miten eri tunnetilat voidaan kanavoida hyvin tai huonosti.

Joukkolynkkaaminen somessa on arkipäivää ja siihen pitää varautua kaikkien. Mitä enemmän on esillä sen enemmän arvostelua. Miten ihmeessä ihmiset muuttuisivat kivemmiksi ja armollisemmiksi toisilleen? Ei mitenkään.

Yksi tykkää kasseista ja toinen luksuslomista. Kaikkea voi maailmassa taivastella.

Vierailija
28/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laukku jäi ilmeisesti hieman liian vähälle huomiolle ja nyt asiaa nostetaan uudestaan esille.

Hyvin ovat Suomessa ja maailmalla asiat, kun tällaiset asiat ovat otsikoissa!

LOL

Taisit osua oikeaan.

Vierailija
29/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lukuisia fiksuja jalat maassa olevia ihmisiä jotka tietävät miten paljon hyvää ja tarpeellista saisi aikaan 10 000 eurolla, omassa tai muiden elämässä.

Se saattaa TURHAUTTAA ja jopa v...uttaa kun ajattelee että joku laittaa summan laukkuun.

Väitän että ne on eri tunteita kuin kateus.

Vierailija
30/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kateus voi olla myös hyvä asia? Kun ihminen saa siitä voimaa ja tahtoa saada samaa, niin silloinhan lopputulos on paras mahdollinen.

Eniten harmittaa se, että jonkun hailakan toimittajan on pitänyt saada jutulle potkua vääntämällä siitä psykologin haastattelua myöten "asiaa". Uskoisin, että haastateltu psykologi manaa nyt, miten toimittaja on käsitellyt hänen mielipidettään niin kepoisasti. Onhan se nyt ihan hänen alallaankin yksinkertainen totuus, miten eri tunnetilat voidaan kanavoida hyvin tai huonosti.

Joukkolynkkaaminen somessa on arkipäivää ja siihen pitää varautua kaikkien. Mitä enemmän on esillä sen enemmän arvostelua. Miten ihmeessä ihmiset muuttuisivat kivemmiksi ja armollisemmiksi toisilleen? Ei mitenkään.

Yksi tykkää kasseista ja toinen luksuslomista. Kaikkea voi maailmassa taivastella.

Itsekin lähdet siitä oletuksesta, että kaikki haluaisivat tuollaisen kassin. Se nyt vain ei ole totta ja on tässä se omituinen olettama.

Millä tavalla jonkun kassin ostaminen on myöskään "saavutus", johon muutkin haluaisivat pyrkiä?

Jos lehdessä on juttu jostain upeasti ansioituneesta ja upeita asioita tehneestä ihmisestä, se saattaa aiheuttaa tuollaista kuvaamaasi "kateutta", tai ennemminkin sitä, että miettii, että olisipa upeaa, kun itse pystyisi samaan. Ja siitä saattaa intoutua tavoittelemaan enemmän niitä omiakin unelmia.

Mutta että jonkun kassin ostaminen? Sori, ei.

On myös naurettavaa vinkua "somelynkkauksesta" silloin kun itse tekee "töitään" somen kautta. Tyyliin kuin joku Kardashian itkisi siitä, että heille ei anneta yksityisyyttä. Somelynkkaus on sitä, kun joku yksityinen, ei julkisuudesta elävä ihminen, joutuu somessa törkeän panettelun kohteeksi.

Vierailija
31/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ihan kauhean korkeassa kurssissa pidä peykologia, joka alkaa kateuskorttia heiluttelemaan.

Mua ainakin suunnattomasti huvittaa tämä kateuskortin heiluttelu, jolla nykyään huidotaan ihan joka paikassa ja joka asiassa. Sanot minkä kommentin tahansa, niin aina olet kateellinen.

Jotenkin näistä kateuskortilla viuhtomisissa vaikuttaa siltä, että kun ei se kymppitonnin whatever olekaan aiheuttanut kateutta toivotusti, niin sitten on pakko alkaa huitomaan sillä kateuskortilla silmittömästi ihan joka suuntaan. 

Varmaan joukosta voi löytyä niitäkin, jotka on moiselle tuhlaukselle kateellisia, mutta he tuskin kovinkaan aktiivisesti ihailemaansa/kadehtimaansa asiaa kommentoivat. Kommentoijat taas pääsääntöisesti ihan aidosti hämmästelevät sitä, että jotkut käyttää noin valtavia summia, täysin turhiin asioihin. Raivo sana taas on kokenut nettimedioissa inflaation jo ajat sitten. Mediat hakevat kyseisellä sanalla vain klikkauksia, joten mitättömätkin kommentit leimataan aina raivoksi, koska sillä saa lukijoita.

Vierailija
32/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin myös eilen otsikon ja ainoa ajatus, mitä jaksoin miettiä, oli se, että nykyään jos on eri mieltä jostain, noterataan mielipide vain kateudeksi, suvakkiudeksi ja rrasismiksi. Kuuntelematta lainkaan, mitä se eri mieltä oleva sanoo.

Mutta jos on varaa pistää tuollaisia rahoja laukkuun, niin ostakoot. Mutta itseäni huvittaa eniten mammat, jotka ostaa kalliitaa gukkuuta ja mitä lie on (minulla jo aikuiset lapset, joten ei harmainta aavistusta trendivaatteiden oikeista nimistä) ja selittävät innoissaan, että se on sijoitus, Kun maksan tästä puserosta 120 euroa, saan myydessä siitä 40 euroa takaisin. Itse mieluummin tienaan töissä rahani, kuin ostamalla ylihintaisia trikoopipoja ja myyn ne puoleen hintaan kirpparilla pois.

Mutta kukin tavallaan ja hurahtakoot höpötyksiin. Minulla on 10 vuotta vanha prismasta ostettu käsilaukku ja se on kelvannut. Ehkä joku rikas voi toiveajatella, että minäkin sitten olen kateellinen kalliista veskasta, kun minulla ei ole sellaiseen varaa. Mutta mitä hittoa minä tekisin edes niin kalliilla laukulla. Laittaisin pöydälle ja ottaisin kuvia ja perustaisin blogin, mihin laittaisin joka viikko kuvia, kun laukku on pöydällä, laukku on tuolilla. Tänään laukku on kirjahyllyssä..?????

Vierailija
33/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin myös eilen otsikon ja ainoa ajatus, mitä jaksoin miettiä, oli se, että nykyään jos on eri mieltä jostain, noterataan mielipide vain kateudeksi, suvakkiudeksi ja rrasismiksi. Kuuntelematta lainkaan, mitä se eri mieltä oleva sanoo.

Mutta jos on varaa pistää tuollaisia rahoja laukkuun, niin ostakoot. Mutta itseäni huvittaa eniten mammat, jotka ostaa kalliitaa gukkuuta ja mitä lie on (minulla jo aikuiset lapset, joten ei harmainta aavistusta trendivaatteiden oikeista nimistä) ja selittävät innoissaan, että se on sijoitus, Kun maksan tästä puserosta 120 euroa, saan myydessä siitä 40 euroa takaisin. Itse mieluummin tienaan töissä rahani, kuin ostamalla ylihintaisia trikoopipoja ja myyn ne puoleen hintaan kirpparilla pois.

Mutta kukin tavallaan ja hurahtakoot höpötyksiin. Minulla on 10 vuotta vanha prismasta ostettu käsilaukku ja se on kelvannut. Ehkä joku rikas voi toiveajatella, että minäkin sitten olen kateellinen kalliista veskasta, kun minulla ei ole sellaiseen varaa. Mutta mitä hittoa minä tekisin edes niin kalliilla laukulla. Laittaisin pöydälle ja ottaisin kuvia ja perustaisin blogin, mihin laittaisin joka viikko kuvia, kun laukku on pöydällä, laukku on tuolilla. Tänään laukku on kirjahyllyssä..?????

Tämä sai nauramaan, siis tuo loppu. Ehkä sun pitäisi perustaa se blogi :-)

Vierailija
34/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä jotain "someraivoa" tästä on edes ollut? Tuon jutun mukaan tuon bloggaajan omassa blogissa, mutta tuskin sitä edes seuraa kovin moni. Tuota nyt on vähän vaikea pitää someraivona.

Taitaa tosiaan olla niin, että kukaan ei välittänyt asiasta, niin nyt sitten pitää yrittää saada mediahuomiota jotenkin.

Vierailija
35/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateuskortti se jaksetaan aina pelata, jopa psykologin toimesta. Niin kulunutta.

Tiedä sitten jutun henkilöstä mutta tuntemani kateuskorttia käyttävät ihmiset ovat niitä alemmuudentuntoisia jotka, mahdollisesti juuri tuon kateudentuntonsa voimalla ovat saaneetkin mammonaa ja arvostusta.

Vierailija
36/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyttää nämä kateuskortit. Nämä bloggaajat laittavat itsensä esille, elämänsä, tavaransa, mielipiteensä. Jos joku kritisoi, on automaattisesti kateellinen. Haukkuminen on asia erikseen, sitä ei tarvitse kenenkään sietää.

En minäkään ymmärrä tuon hintaisen laukun ostamista ja etenkään en ymmärrä tätä joidenkin ihmisen pakottavaa tarvetta olla esillä. Kuvia edestä, takaa, sivulta ja toisto. Minusta se on vastenmielistä enkä voi sille mitään mutta minusta se on kerskailua ja itserakkautta. En ole silti kateellinen, lähinnä vaan puistelen päätäni tälle käsittämättömälle minäminäminä ja minun kalliit tavarat, vaatteet jne. asenteelle. Surullinen maailmankuva.

Vierailija
37/37 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästyttää nämä kateuskortit. Nämä bloggaajat laittavat itsensä esille, elämänsä, tavaransa, mielipiteensä. Jos joku kritisoi, on automaattisesti kateellinen. Haukkuminen on asia erikseen, sitä ei tarvitse kenenkään sietää.

En minäkään ymmärrä tuon hintaisen laukun ostamista ja etenkään en ymmärrä tätä joidenkin ihmisen pakottavaa tarvetta olla esillä. Kuvia edestä, takaa, sivulta ja toisto. Minusta se on vastenmielistä enkä voi sille mitään mutta minusta se on kerskailua ja itserakkautta. En ole silti kateellinen, lähinnä vaan puistelen päätäni tälle käsittämättömälle minäminäminä ja minun kalliit tavarat, vaatteet jne. asenteelle. Surullinen maailmankuva.

Eikö se ole tavallaan narsistista huomionhakua? Hirveä halu siihen, että kaikki ihailisivat ja kadehtisivat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän