En edes ollut noteerannut tuota bloggaajan 10 000 euron laukkua – nyt huomasin jutun, jonka mukaan sen paheksuminen on huonosta itsetunnosta johtuvaa kateutta. Mielipiteitä
Jäin itse ihan miettimään, enkä kyllä kyennyt tunnistamaan itsestäni mitään kateuden tai huonon itsetunnon tunteita.
Eipä tuo kyllä minua raivoihinikaan saa.
Mutta väistämättä sitä on vaikea olla pitämättä typeränä. Mitä mielipiteitä?
Kyse siis tästä jutusta: https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/metti-forsse…
Metti Forssell osti 10 000 euron käsilaukun ja ihmiset raivostuivat – psykologi: raivon taustalla suomalaisten kansansairaus
Joo, on jo elokuun alusta, mutta koko juttu oli mennyt itseltäni ohi. Nyt tuo jutun linkki oli jonkin toisen jutun ohessa niin klikkasin.
Kommentit (37)
Minulla ei ole mitään 10000 tai 100000 euron laukkuja vastaan, mutta ihmiset jotka esittelevät itseään Somessa noin ovat mielestäni säälittäviä ja huomionkipeitä luusereita
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään 10000 tai 100000 euron laukkuja vastaan, mutta ihmiset jotka esittelevät itseään Somessa noin ovat mielestäni säälittäviä ja huomionkipeitä luusereita
Tämä.
Tämä nainen on hyvin pinnallinen eikä juurikaan kestä/halua edes kehittäviä kommentteja. Pelkkää positiivisuutta. Ilmastonmuutos ei näytä häntä koskevan kun autolla käydään kaupassa vaikka asutaan Helsingin keskustassa. Lisäksi tämä järjetön ostaminen, tavaroiden haaliminen sekä lentely joka puolelle. Ei rouvaa kiinnosta maapallon tila, ainoastaan järjetön materialistinen tuhlaus.
Naisten logiikkaa on vastustaa eriarvoisuutta ja erityisesti varallisuuden kertymistä yhä pienemmälle ja pienemmälle porukalle ja tuon ko laukun takana on yksi maailman rikkaimmasta suvuista joka rikastuu tilastojen mukaan miljoonalla joka päivä....siis joka päivä
10.000 laukusta sille perheelle tuli lisää rahaa 9.000 euroa
Älykästä toimintaa
Vierailija kirjoitti:
Väistämättä tätä ajattelin itsekin. Tehköön rahoillaan mitä haluaa. Jos kaverini ostaisi tuollaisen laukun, niin miettisin kyllä hiljaa mielessäni, että vähän hölmöä, mutta oma asiansa.
Mutta on jotenkin luuserimaista kerjätä sillä huomiota somessa.
Vierailija kirjoitti:
Äsken taas oli juttua saksalaisesta miljardööristä, joka sanoi että Suomessa teillä on asiat hyvin, mutta saksalaiset on niin kateellista kansaa... Kaikki kansat pitää itseään kaikista kateellusimpia.
Saksalaiset ovat kateellisempia kuin suomalaiset, tämä on täyttä totta !!!
Ei suomi missään nimessä ole maailman kateellisen maa !!!
Vierailija kirjoitti:
Naisten logiikkaa on vastustaa eriarvoisuutta ja erityisesti varallisuuden kertymistä yhä pienemmälle ja pienemmälle porukalle ja tuon ko laukun takana on yksi maailman rikkaimmasta suvuista joka rikastuu tilastojen mukaan miljoonalla joka päivä....siis joka päivä
10.000 laukusta sille perheelle tuli lisää rahaa 9.000 euroa
Älykästä toimintaa
”ÄLykäs ja looginen” kommentti. No ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nainen on hyvin pinnallinen eikä juurikaan kestä/halua edes kehittäviä kommentteja. Pelkkää positiivisuutta. Ilmastonmuutos ei näytä häntä koskevan kun autolla käydään kaupassa vaikka asutaan Helsingin keskustassa. Lisäksi tämä järjetön ostaminen, tavaroiden haaliminen sekä lentely joka puolelle. Ei rouvaa kiinnosta maapallon tila, ainoastaan järjetön materialistinen tuhlaus.
Eikä? Autolla kaupassa Helsingin keskustassa? Tosi noloa. Tuo ei ainakaan ole trendikästä.
Minusta on hassua, että kalliiden merkkilaukkujen ostamista perustellaan sillä, että se kestää käytössä useita vuosia, jos ei ihan vuosikymmeniä. Samaan syssyyn selitetään, että laukku on sijoitus, jonka arvo kasvaa vuosien myötä. Laukku voi olla sijoitus, jos se säilyy virheettömänä. Mutta mitä iloa on laukusta, jota ei koskaan käytetä? Sen lisäksi tulee aina uusia laukkuja, jotka pitää saada.
Telkkarista on tullut sarja Rikkaiden panttilainaamo, jonne aika usein tuodaan laukkuja myyntiin. Jos laukun vuorissa on tahroja tai saumaukset alkavat repsottaa, niin se näkyy myös laukun arvossa. Hinta on jotain muuta mitä omistaja luulee.
En ole kateellinen laukusta, vaan minulle on ihan se ja sama mitä muilla on. Mitään täältä ei mukaansa saa. Olen aina ollut onnellinen siitä mitä minulla on ja nytkin esimerkiksi ajelen onnellisena teini-ikäisellä autollani. Lapseni ovat jo teinejä ja heitä nauratti viimeksi eilen kun laitoin pihatöihin päälleni shortsit, jotka olin ostanut noin 21 vuotta sitten Anttilasta. En tarvitse enempää, kalliimpaa ja näyttävämpää, vaan olen täysin onnellinen, nauravainen ja laulavainen vähemmälläkin.
Muut saavat siis laittaa omaa rahaansa aivan mihin haluavat, mutta rahalla pröystäily on aina ollut jotenkin niin noloa ja herättää enemmänkin myötähäpeää. Tottakai jos rahaa on kuin roskaa, niin on aivan sama pistää sitä vaikka kultaiseen vessanpönttöön, mutta en minä nyt hyvänen aika siitä pöntöstä ole kateellinen!
Vierailija kirjoitti:
En ole kateellinen laukusta, vaan minulle on ihan se ja sama mitä muilla on. Mitään täältä ei mukaansa saa. Olen aina ollut onnellinen siitä mitä minulla on ja nytkin esimerkiksi ajelen onnellisena teini-ikäisellä autollani. Lapseni ovat jo teinejä ja heitä nauratti viimeksi eilen kun laitoin pihatöihin päälleni shortsit, jotka olin ostanut noin 21 vuotta sitten Anttilasta. En tarvitse enempää, kalliimpaa ja näyttävämpää, vaan olen täysin onnellinen, nauravainen ja laulavainen vähemmälläkin.
Muut saavat siis laittaa omaa rahaansa aivan mihin haluavat, mutta rahalla pröystäily on aina ollut jotenkin niin noloa ja herättää enemmänkin myötähäpeää. Tottakai jos rahaa on kuin roskaa, niin on aivan sama pistää sitä vaikka kultaiseen vessanpönttöön, mutta en minä nyt hyvänen aika siitä pöntöstä ole kateellinen!
Tuo sinun elämäntyylisi alkaa myös nykyään olla tosi trendikästä. Luonnonvarojen tuhlaaminen kerskakulutukseen on halveksittavaa.
En ollut koskaan edes kuulut tuosta bloggaajasta, joten kai tämä "laukkuraivoepisodi" oli hyvää julkisuutta hänelle. En silti viitsi googlata. Miksi kukaan seuraa tuollaista blogia?
Näin otsikon jossa psykologi-nimikkeen takaa tuo mielipide tuli. En ole kateuteen taipuvainen ihminen. Minulla kymppitonnille olisi muuta käyttöä. Jokainen saa tietenkin käyttää rahansa miten haluaa.
Kaunis laukku, mutta minulla ei ole aavistustakaan siitä, kuka laukkua kantaa.
Kateushöpinät ovat mielestäni hupaisia, koska ihmiset arvostavat hyvin erilaisia asioita. Jos minut nakattaisiin jurttaan hyttysten ja mäkäräisten pureskeltavaksi, niin eläisin jonkun toisen karmeaa unelmaa.
Hassu kommentti psykologilta: tuskin kovin moni on kateellinen noin rumasta laukusta.itse pidän tuollaisen ostamista turhana kuluttamisena.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hassua, että kalliiden merkkilaukkujen ostamista perustellaan sillä, että se kestää käytössä useita vuosia, jos ei ihan vuosikymmeniä. Samaan syssyyn selitetään, että laukku on sijoitus, jonka arvo kasvaa vuosien myötä. Laukku voi olla sijoitus, jos se säilyy virheettömänä. Mutta mitä iloa on laukusta, jota ei koskaan käytetä? Sen lisäksi tulee aina uusia laukkuja, jotka pitää saada.
Telkkarista on tullut sarja Rikkaiden panttilainaamo, jonne aika usein tuodaan laukkuja myyntiin. Jos laukun vuorissa on tahroja tai saumaukset alkavat repsottaa, niin se näkyy myös laukun arvossa. Hinta on jotain muuta mitä omistaja luulee.
Niinpä. Ja mitä tuollaisessa laukussa uskaltaa säilyttää ja mukanaan kantaa? Pitääkö huulipunakin laittaa pieneen minigrip-pussiin siltä varalta, ettei se mokoma vahingossa avaudu ja auttaa koko samperin veskan sisäosaa? Tai kulkeeko nassakka aina auton penkillä kauniisti aseteltuna ettei siihen vain osu jotakin likaista?
Entä ne lapset sitten, kyllä olisi varmaan ihan puistattavan kauheaa, jos Lilia mokoma menisi leikkimään äitiä ja retuuttaisi laukkua mutsin kalliit korkokengät jalassaan? Missä sitä edes kotona säilytetään? Tai jos ottaa matkalle, niin missä se matkalla on silloin kuin tarvitaankin pienempää laukkua ja tuo jatke on liian iso?
Että olenko kateellinen? En mielestäni, olen vain ihmetelevä ja hieman pyörittelen täällä silmiäni naurahtaen leppoisasti.
Kateuskortti se jaksetaan aina pelata, jopa psykologin toimesta. Niin kulunutta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta toisaalta. Minusta on tekopyhää syyllistää tavallisia kuluttajia ilmastonmuutoksesta ennen kuin saastuttavat tehtaat, jättiyritykset yms yms ovat tehneet myös osansa. Ihan vaan sillä, että ensin voisi miettiä mikä todella saastuttaa eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta toisaalta. Minusta on tekopyhää syyllistää tavallisia kuluttajia ilmastonmuutoksesta ennen kuin saastuttavat tehtaat, jättiyritykset yms yms ovat tehneet myös osansa. Ihan vaan sillä, että ensin voisi miettiä mikä todella saastuttaa eniten.
Joo, mutta jos asuu Helsingin ydinkeskustassa ja käy autolla kaupassa, se nyt vain on noloa.
Äsken taas oli juttua saksalaisesta miljardööristä, joka sanoi että Suomessa teillä on asiat hyvin, mutta saksalaiset on niin kateellista kansaa... Kaikki kansat pitää itseään kaikista kateellusimpia.