Tyttöystävä kuoli
Ei enää mitään syytä jatkaa yksin. Haluan olla taas yhdessä.
Kommentit (66)
Olen pahoillani. Toivon sinulle voimia. Toivottavasti sinulla on ihmisiä, joille voit puhua asuasta tai haet ammattiapua, jos ahdistaa liikaa.
https://yle.fi/uutiset/3-10926817
Juuri tänään oli juttu suremisesta Ylellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
reino kirjoitti:
sinulla menee ihan hyvin, itsellä kuoli sekä tyttöystävä että vaimo ja lapset. äiti kuoli syöpään 2 kk sitten.
Ihan varmaan joo.
tyttöystävä hukkui usa:n matkallaan, ja ent vaimo ja lapset meni kolarissa
mut joo. kiitti sympatioista
Luulis että sinullakin riittäs sympatiaa ap:lle sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gandalfia siteeratakseni: ”Me emme voi valita millainen elämä meille annetaan - ainoastaan mitä teemme sillä”.
Sinulle osui suunnattoman raskas vastoinkäyminen. Yleensä sellaisen vastapainoksi tulee myöhemmin jotain tosi hyvää. Älä anna periksi; Herra antaa ja Herra ottaa. Ja antaa taas.
Ei pidä paikkansa. Viimeiset 8vuotta Herra on vain ottanut eikä antanut mitään ja sama jatkuu edelleen.
Johtuisikohan tuo siitä että mitään herraa ei ole olemassakaan?
Voimia. Ehkä saat apua Ville Nousiaisen Instagram-postista. Muista kaikki ihanat, hauskat hetkenne rakkaasi kanssa ja yritä jatkaa eteenpäin sen rakkauden voimalla, jota yhdessä koitte.
Sururyhmään. Mahdollisimman pian.
Ja voisinpa auttaa. Otan osaa suruusi, vaikka tiedän, ettei niillä sanoilla paljon tässä tee. Oon itse menettänyt rakkaani lähempänä kahta kuin kolmea kymmentä. Tiedän, että siitä toipuminen on hirveän vaikeaa.
Mutta nykyään noita ryhmiä on. Etsi sellainen. Etsi vertaistukea. Nyt.
reino kirjoitti:
sinulla menee ihan hyvin, itsellä kuoli sekä tyttöystävä että vaimo ja lapset. äiti kuoli syöpään 2 kk sitten.
Tämmöiset kommentit on persseestä. Ei menetys ole mikään kilpailu eikä vertailukohta. Menetys on menetys ja jokaisella on oikeus kokea surua ihan tasan niin paljon kun kokee. Vaikka vain lemmikkihamsteri kuolisi, niin suru on kokijalleen henkilökohtainen asia. Ei sitä saa verrata toisen suruun.
Suru lähtee suremalla. Mutta tukea tarvitaan, ettei jää jumiin suruun vuosikausiksi ja ikään kuin koteloidu sen sisään. Sure, ap, itke, muistele kuollutta, ikävöi. Ajallaan helpottaa. Kuolema on siitä kurja, ettei siltä takaisin saa. Mutta sulla on vielä elämää jäljellä. Tyttöystävää, tätä kuollutta, et takaisin saa, mutta jotain muuta hyvää on edessä päin. Nyt nämä sanat ei ehkä ole ajankohtaiset eikä varsinkaan lohduta, mutta muista nämä myöhemmin: sinulla on oikeus olla onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Heti luuli kumihuuli!
Vedätin teitä, olette noloja.
Ap
Tiedäthän sanonnan hullujen halvoista ja idioottien ilmaisista huveista?
Joo ja täällä kerjäät ihmisiltä huomiota oletko pikkusen narsisti?
En käsitä tällaisilla asioilla ilveilijöitä.
Osanottoni kaikille läheisensä menettäneille!
Vierailija kirjoitti:
Gandalfia siteeratakseni: ”Me emme voi valita millainen elämä meille annetaan - ainoastaan mitä teemme sillä”.
Sinulle osui suunnattoman raskas vastoinkäyminen. Yleensä sellaisen vastapainoksi tulee myöhemmin jotain tosi hyvää. Älä anna periksi; Herra antaa ja Herra ottaa. Ja antaa taas.
ja höpönpöpö! Ei ainakaan mulle. Ei ole kuin ottanut.
Ei auta itsemurha kirjoitti:
En usko et ap haluaa kuulla kenen milloinkin läheiset kuolleet. Itsemurha ei ole ratkaisu, se ei auta ongelmiin
Been there; halusin puhua juurikin saman kokeneen henkilön kanssa.
Itsemurhaa olen miettinyt myös, silloin se tuntui olevan ainoa keino ratkaista ongelmat, niin omat kuin läheisten, heille kun olin lähinnä ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
reino kirjoitti:
Ihan varmaan joo.
Kolarit päätyy lehtiin jos menee useampi.. Kerro vuosi, niin googletan
Arvasin heti, että on provo. Kukaan, jonka läheinen on kuollut, ei tänne kirjoita. Varsinkaan mies.
Elämä ei ole oikeudenmukaista. Lasten ja nuorten ihmisten syöpätapaukset ja muut krooniset sairaudet ovat todella pysäyttäviä. Sairastuneen ja koko perheen elämä menee kokonaan uusiksi. Ilo elämästä voi hävitä vuosiksi, kenties kokonaan.
Minua kuitenkin lohduttaa se, että käsitykseni mukaan kenenkään menehtyneen ei tarvitse kärsiä enää kuoleman jälkeen, vaan saa nukkua rauhassa ikuista unta. Omaisille jää suru, joka valitettavasti kuuluu meidän ihmisen elämään. Muodossa tai toisessa.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin heti, että on provo. Kukaan, jonka läheinen on kuollut, ei tänne kirjoita. Varsinkaan mies.
Suurin osa palstailijoista on nykyään miehiä
Taivaan kodissa voitte olla ikuisesti yhdessä.