Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä broilerin fileepihvien paistamista?!?!?!

Vierailija
17.08.2019 |

Paketissa lukee, että paista 5-7 minuuttia per puoli. Uunista ei lue mitään.

Nämä pihvithän ovat aina aivan järkkypaksuja ja jäävät keskeltä raaoiksi! Vaatii ainakin 15-20 minuuttia per puoli?!???!!?!

Taidan jättää broilerin jatkossakin ostamatta ja siirryn kokonaan takaisin punaiseen lihaan.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-20 minuuttia per puoli? Nehän on kivikovia jos noin kauan paistaa!

Vierailija
2/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkaan ne 3 pitkätsi soiroksi ja kääntelen kunnes kypsiä. Tarkistan leikkaamalla yhden halki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että sinun on paras siirtyä eineksiin.

Vierailija
4/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketissa lukee 3-5 pihviä. Ehkä jos tämä massa olisi viidessä pihvissä, paistuisi kypsiksi tuossa reilussa kymmenessä minuutissa. Mutta eivät kyllä lähellekään kolmena pihvinä.

Ap

Vierailija
5/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää nyt viimeinkin boikotti noiden linturaukkojen puolesta! Älä osta tehotuotettua= kidutettua eläintä. Se ei ole kenellekään hyväksi.

Vierailija
6/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanafileitä voi ihan kuten mitä tahansa muutakin lihaa, hieman paukuttaa tasaisemmaksi.

Vierailija
7/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lihaa voi käännellä ihan niin paljon kuin lystää. Ai ei voi? Menkää etelä eurooppaan katsomaan kun ne siellä fiestassa laittaa ruokaa. Lihaa käännellä ja paljon ja se ruoka on aina parempaa jopa Juanin takapihalla mitä täällä saa jonkun soijapojan michelin tähti ravintolassa.

Se on totta että lihasta tulee hyvää kun sitä paistetaan kauan, aluksi kovemmalla lämmöllä ja sitten pitkään tooooosi miedolla lämmöllä että tulee ihanan pehmeetä nami namia.

Vierailija
8/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarvi paistaa just sen verran, mitä paketissa lukee, vaan ne voi kyllä paistaa ihan kypsiksi. Ei se pihvien vika ole, jos et osaa.

Vierailija
9/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista sen verran kuin haluat. Siihen ei mene montaa minuuttia että ne on turvallisia syödä, sen jälkeen paista niin kauan kuin koostumus on mielestäsi hyvä. Jos pidät näkkärikanasta niin paista 30 minuuttia puoleensa.

Vierailija
10/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan ne aina uuniin, vaikkei paisto-ohjetta olekaan. 200 asteessa 10-15 minuuttia pihvin paksuudesta riippuen, hyvä tulee eikä tartte paistinpannun kanssa säätää.

Vierailija
11/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lihaa voi käännellä ihan niin paljon kuin lystää. Ai ei voi? Menkää etelä eurooppaan katsomaan kun ne siellä fiestassa laittaa ruokaa. Lihaa käännellä ja paljon ja se ruoka on aina parempaa jopa Juanin takapihalla mitä täällä saa jonkun soijapojan michelin tähti ravintolassa.

Se on totta että lihasta tulee hyvää kun sitä paistetaan kauan, aluksi kovemmalla lämmöllä ja sitten pitkään tooooosi miedolla lämmöllä että tulee ihanan pehmeetä nami namia.

Liha on hyvää vain silloin kun eläin on elänyt kunnon elämää. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Soijarehulla syötetyt, turhilla antibiooteilla ja lajille epätyypillisissä elinoloissa kasvatetut eläimet ovat myös maultaan pilalla. 

Vierailija
12/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha on hyvää vain silloin kun eläin on elänyt kunnon elämää. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Soijarehulla syötetyt, turhilla antibiooteilla ja lajille epätyypillisissä elinoloissa kasvatetut eläimet ovat myös maultaan pilalla. 

Ei broilereille mitään antibiootteja syötetä

Vierailija
13/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta niitä ohuempia fileitä, niihin riittää tuo aika.

Vierailija
14/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää nyt viimeinkin boikotti noiden linturaukkojen puolesta! Älä osta tehotuotettua= kidutettua eläintä. Se ei ole kenellekään hyväksi.

Surullista että tämä on kerännyt enemmän alapeukkuja kuin tykkäyksiä :( ohis

Vierailija
15/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kannattaa nuijia litteemmiksi

Vierailija
16/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön vaan kanaa. En syö nisäkkäitä. Jotai lihaa mun on pakko saada systeemiin, koska olen sekasyöjä.

Vierailija
17/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne vielä joku aika sitten oli selvästi ohuempia, ja tuo paistamisen aika-arvio oli silloin suht kohdillaan. Kyllä ne nyt kaipaavat selkeästi pidemmän paistamisen.

Kestääkö tuon rakenne ohuemmaksi nuijimisen? Itse kuvittelen koko fileen hajoavan suikaleiksi jos sitä alkaisin ohuemmaksi edes nyrkillä taputtelemaan.

Vierailija
18/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jääkaappikylmästä paistaa niin ehkä ei riitä. Mutta muuten luuton broikkahan paistuu todella nopeasti.

Vierailija
19/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön vaan kanaa. En syö nisäkkäitä. Jotai lihaa mun on pakko saada systeemiin, koska olen sekasyöjä.

Ajattele sitä lintua joka on survottuna pieneen häkkiin lajitoveriensa kanssa, vailla mitään hyvää kokemusta elämästä. Pakkosyöttöä kuukausien ajan, sitten kovakouraisesti lahdattavaksi, jotta ihmiset saavat ruokaa... Näillä jokaisella eläimellä on kyky tuntea pelkoa, kauhua,kipua, epätoivoa.  Itse en enää voi koskaan syödä kanaa/ broileria tai muita ihmisen häkittämiä ja kahlitsemia eläimiä. Häpeän olla ihminen.

Vierailija
20/32 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista pinnat molemmilta puolin ja laita sitten uuniin kypsymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän