Miten kauan teillä on futon-patjat kestäneet?
Meillä on siis sellainen eurooppalaistyylinen kookosydinfuton. Se on ollut meillä nyt 10 vuotta ja selvästi tiivistynyt. Ollaan saunotettu sitä alkuvuodesta ja nyt piti taas viedä saunaan. Kyllä tuo nyt vielä varmasti jokusen vuoden menee.
Kiinnostaa tiedää, miten kauan teidän futoninne ovat kestäneet.
Kommentit (10)
Minkä helvetin takia jollain täysjärkisellä ihmisellä olisi tuollainen läystäke?
Vierailija kirjoitti:
Minkä helvetin takia jollain täysjärkisellä ihmisellä olisi tuollainen läystäke?
Mistä syystä olet noin vihainen?
Ap
Taitaa olla jo härskiintynyt eritteistä.
Itellä taitaa olla 10v vanha puuvillafuton. Aika uskonnollisesti olen sen joka viikko kääntänyt ja imuroinut. Saunotaan 1-3 kertaa vuodessa. Itse en ole tiivistymistä kokenut mutta paksuuttakin tuolla on joku 20cm.. Kuinka ohut sinulla on? Se saattaa vaikuttaa elinikään mutta kyllä tuo varmaa vielä pari vuotta menee...
Vierailija kirjoitti:
Itellä taitaa olla 10v vanha puuvillafuton. Aika uskonnollisesti olen sen joka viikko kääntänyt ja imuroinut. Saunotaan 1-3 kertaa vuodessa. Itse en ole tiivistymistä kokenut mutta paksuuttakin tuolla on joku 20cm.. Kuinka ohut sinulla on? Se saattaa vaikuttaa elinikään mutta kyllä tuo varmaa vielä pari vuotta menee...
Tuo on semmoinen paksu eurooppalaistyyppinen futon, jossa on kookosydin ja luonnonkumikerros. Meillä käännetään lakanoiden vaihtamisen yhteydessä ja imuroidaan samalla. Saunottaminen on hirveän hankalaa, koska se painaa kymmeniä kiloja ja meillä on makkari yläkerrassa ja sauna ulkorakennuksessa :) Olemme kyllä keksineet siihen hyvän metodin, mutta ei sitä tee mieli kovin usein tehdä. Saunottamisen jälkeen tuntuu kyllä ihan kuin uudelta.
Ap
10v nykyisen ikä. Ei ole hoidettu mitenkään eikä varmasti ole alkuperäisen veroinen.
Kun on japanissa nukkunut paljon sikälaisillä ohuilla futoneilla, tulee kotiin seuraavaksi sellaiset. Saa paljon paremmin taiteltua pois tieltä.
Millainen sänky teillä on, vastaaja nro 6, ja millaiselle aiot ohuen futonin laittaa, nro 8? Musta tuntuu ajatuksena liian ohuelta, mutta miksei se vois olla hyväkin... Itse oon kyllä ihan tykännyt tuosta. Lapsilla on ohuemmat.
Ap
Meillä oli n. viisi vuotta futoni, kunnes homehtui pohjasta, joka oli tatamia vasten, vaikka käytettiin ohjeiden mukaan. Vaihdettiin kunnon sänkyyn.
up